vrijdag 2 augustus 2013

Goodmorning (will it be the hottest day ever?)


het is nu half 8 in de ochtend,
het is heerlijk buiten 
maar je voelt aan alles dat het heet gaat worden..
een absoluut vakantie gevoel
dat heb ik eigenlijk toch sinds ik hier ben..
de omgeving is zo onwerkelijk mooi..
dat ik het het gevoel ben
dat ik zorgvuldig een vakantie huisje heb uitgekozen
om eens helemaal bij te komen..


in dit geval met het verschil
dat al mijn spullen hier staan.
de meeste voorlopig neergezet..
volgens mij moet je een tijdje in een huis wonen
om te weten het je het wil hebben,
je moet het huis leren kennen,
de geluiden, een gevoel krijgen bij de ruimtes.
(vooralsnog heb ik er een goed gevoel bij)


en dat telt natuurlijk ook voor de omgeving,
ik had geen idee dat schapen 's nachts
zulke rare geluiden maken
het klinkt als een soort hoesten
maar dan zo akelig, dat ik bijna de neiging heb
om te gaan kijken of het wel goed met ze gaat
's ochtends staan ze gewoon nog vrolijk in de wei
dus het zal allemaal wel meevallen..

(dit bord vond ik in Frankrijk
mocht iemand weten wat de letters betekenen
hoor ik het graag.. is het een bedrijf
misschien betekent het wel iets heel geks
en hangt dat nu in de kamer 
maar dat terzijde...;)


het word een warme dag
en ik ben op vakantie in mijn eigen huis
dus ik laat alles even staan zo als het staat
en ik ga in de achtertuin zitten
gewoon een beetje kijken naar het uitzicht
misschien komt de ooievaar die hier achter woont
wel langsvliegen..
(ik wilde er eerst een foto opzetten van een zonsondergang
die ik zo vanuit de woonkamer kan zien
maar dat zag er zo onwerkelijk uit
dat je nooit zou geloven dat het echt was.)

ik wens je een fijne dag
-X-

24 opmerkingen:

  1. Bij ons vliegen er ook vaak ooievaars, buurt Planckendael, dan roep ik altijd naarmijn tienerdochters : nette en lisse, verstop jullie

    Ja hij moetbij ons nog niets brengen hoor.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groot gelijk heb je :) want 15 jaar geleden was ik met peuter en baby in Planckendael, en ik wees hen de ooievaars aan... 9 maanden later hadden we baby nr 3, nu 14 jaar oud. Begin juli waren we in De Nekker, met oudste zoon en zijn vriendin, en bij het zien van 2 ooievaars riep ik ook "verstop jullie, want ik wil nog geen oma worden !!"

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk om op vakantie te zijn in je eigen huis, ik vind het zo fijn voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even bijkomen in je eigen huisje, oh, dat klinkt fijn!
    Ik zou wel even bij jou achter het huis willen komen zitten...
    hier is het vandaag echt te warm!
    De meisjes willen vandaag niet eens naar buiten, te warm.

    Geniet van de omgeving, kom tot rust want ik gun het
    je van harte lieve Ingrid!

    xx

    Ps het verhaal van die schapen doet me denken aan de reëen rond het huis van mijn schoonouders toen zij nog in Oostkapelle woonde, jee, wat maken die een lawaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat klinkt het heerlijk in jullie nieuwe huis, ik hoop dat je het vakantiegevoel héééél lang zult houden!
    Ik heb de letters van je bord even gegoogled, kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, en het is gelukkig niks geks hoor! http://www.alefpa.asso.fr/
    Geniet van de mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je zo gelukkig bent in je nieuwe huisje. geniet van buiten zitten en luisteren naar de schapen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. GENIET!!! ☺ ☺ ☺.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je interieur straalt nu alweer een Ing-things sfeertje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat heerlijk en wat een geluk heb je gevonden,
    dat heb je als je dicht bij je gevoel blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben jaloers op jullie uitzicht, prachtig. Hier (Zuid-Limburg) is het nu 32 graden, het is binnen nog te doen. Gelukkig is het maar 1 dg.
    Ik heb even gegoogeled op Alefpa.
    http://www.alefpa.asso.fr/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk om dat vakantiegevoel te hebben in je eigen huis.
    Enne, mogen we die onwerkelijke foto zien? Ik ben erg benieuwd en ben dol op zonsondergangen :)
    Fijne (wel warme) dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh ingrid, wat heerlijk allemaal.en het is je zo gegund.
    die schapen, wellicht een kleine zomerverkoudheid :-) of een soort van welkomshoest.

    laat het maar mooi tot je doordringen dat het allemaal van jullie is en dat je daar niet weg hoeft.
    hartelijke groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Adem in, adem uit. Dit. Is. Het!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe fijn is dat, een vakantiegevoel in je eigen huis. Houden zo!! Het ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat hebben jullie een prachtig uitzicht in het nieuwe huis! Het ziet er al gezellig uit. Het was inderdaad wel heel warm vandaag, maar in de schaduw met een beetje wind was het wel uit te houden. Geniet van jullie huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij is dat één van de gelukkigste dingen, een vakantiegevoel in eigen huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. http://www.alefpa.asso.fr/

    Heb het opgezocht :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt in jullie nieuwe huis,maar met al die gezellige spulletjes van je om je heen kan dat ook haast niet anders lijkt me en overigens wil ik best eens een keer meegenieten van die onwerkelijke zonsondergang van jullie...je hebt me nieuwsgierig gemaakt nu,ha,ha...


    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)