woensdag 28 augustus 2013

Hair Th-ing-s


uiteindelijk gingen we helemaal niet op Zaterdag
naar Antwerpen
op de één of andere manier
kon ik mezelf helemaal niet in gang trekken
(dat hele plan versus geen zin-gedoe)
maar Zondagochtend zei P, kom we gaan alsnog,
over een half uur in de auto
bovendien heb ik nog een rommelmarkt gevonden, daar..
(dat is misschien wel de beste manier
om mij Iets te laten doen, op het moment
niet vragen, maar gewoon meedelen ;)


dus we reden naar Antwerpen,
wat verrassend dichtbij was (na Zutphen)
kwamen ergens aan de rand van Antwerpen
bij een buurtrommelmarktje
echt precies zo als ik ze graag heb
beetje rommelig, niet te druk,
en oh die aardige Belgen...zo leuk,
ik voel me altijd meteen thuis
(wist je dat ik zelf ook half Belgisch ben,
maar dat is weer een ander ingewikkeld lang verhaal)
ik dwaal ook helemaal af ..(focus?)


want eigenlijk ging ik het hebben 
over mijn fantastische vondst..
er stond iemand met allerlei dozen
restanten uit winkels of zoiets
ik kocht een paar van deze vintage haardingetjes
liet ze aan P zien, verheugd, kijk leuk voor de markt
waarop P vroeg waarom neem je er dan zo weinig mee
ga terug joh, dus ik wat aarzelend terug..
weer in die dozen rommelen
waarop de verkoopster vroeg
wil gij niet de hele doos?


wel..eh..en voordat ik het wist
liep ik weg met een bananendoos vol
waarop P grapte; Zoveel bedoelde ik nu ook weer niet..
enfin..we hadden verder 
een hele leuke dag in Antwerpen
we kochten de lamp die wel al
bijna een jaar geleden zagen
(als die hangt zal ik m wel op de foto zetten)


gisteren sorteerde ik de inhoud van de doos
er zit ook heel veel gek jaren 80 spul tussen
dus ik weet niet of ik alles kwijt zal raken.
het leek mij leuk om te delen
in al dit doe-eens-iets-leuks-met-je-haar-geluk
en daarom geef ik 5 dingetjes weg
(het is natuurlijk maar een klein kadootje
maar zijn die niet vaak het fijnst
een zomaar-dingetje waar je niet zoveel aan hebt?
laat even weten welke je graag
zou willen ontvangen

(if you like to receive one of these
vintage hair clips, from a fleamerket in Antwerp
please let me know
which one you like, thank you..


en nu hoop ik maar
dat ik ze kwijtraak op de markt, zoniet
staat er hier binnenkort een bordje bij de deur
Ing's Hair Things Shop

ik wens je een fijne dag!
-X-

64 opmerkingen:

  1. Daar zit je dan opeens met een doos vol haardingetjes.. :) Maar ik denk dat ik m'n kleine vriendinnetje Madelief wel blij kan maken met de madeliefjesclippies!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige vondst!
    M'n haar is te kort maar anders..............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, een hele banendoos om in te rommelen:)
    Ik ben verliefd op 4....wauw wat zal dat leuk staan in de pijpenkrullen van de dochters.....in love:)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeiemorgen, ja, van die leuke kleine cadeautjes, ik wordt altijd een beetje ongemakkelijk van hele grote cadeaux. Ik heb kort haar, maar mijn kleindochter Rosa Julia spaart voor haar tot op haar billen ( ze is er bijna). Ik loot dus graag mee. Met zonnige Zeeuwse hartegroet, TanteJo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOO, wat leuk! M'n dochter Hannah heeft vrij lang haar waar zulke bloempjes enzo zoo leuk in staan. We kunnen niet kiezen hier, alles is goed! Liefs, Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke vondst! Zal ook eens naar Antwerpen moeten gaan. :-) Ik ga voor nummertje 2. Echt vrolijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh nr 3 had ik vroeger ook. Ik denk zelfs in die kleur!!! Die wil ik wel weer hebben! Leuk bij een jaren tachtig feestje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gek jaren tachtig spul? Goed jaren tachtig spul!!! (Enne, volgen dat zakeninstinct van P :-))
    Ik kwijl bij nummer 2 en 4, en anders wip ik hopelijk wel even langs op de markt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh wat leuk, en het is zelfs wel jaren 70 spul hoor. Die balletjes heb ik ooit nog in mijn haar gehad begin jaren 70 :)

    en ik hoef niks, want ik heb mijn haar zo kort dat er echt geen klipje in kan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nummer 1, 4 en 5 vind ik super! Veel beter dan wat je tegenwoordig in de winkel vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk leuk... Hier doe ik graag aan mee... Zelf heb ik kort haar, maar onze dochter kan zoiets wel gebruiken... Op 15 september is er hier in de buurt waar ik woon (hoboken bij antwerpen) ook weer een buurtrommelmarktje, maar een kleintje... Trouwens by the way, ik hou van je stijl, qua decoratie in huis... ��❤ liefs, gwen uit hoboken bij antwerpen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed dat 'P' heeft doorgezet, en je op zondag alsnog ging ☺.
    Je hebt weer prachtige vondsten!
    Was je uiteindelijk niet blij 's avonds???
    Gaf vast wel positieve energie, of niet soms?

    Doe graag mee, vindt alle clipjes en bloemetjes leuk!

    Fijne dag.

    Lieve groet, Caroline.


    BeantwoordenVerwijderen
  13. o dat hartje voor mijn schatje!
    ontzettend leuke 'bananendoos'!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had het even helemaal gehad hier op 't werk dus stiekem even snel een berichtje van jou gelezen en TADAAA!!! Mijn dag is weer goed nadat ik al deze vrolijke dingetjes in mijn haar gefantaseerd heb! Ik ding graag mee naar nr. 2. Leuk in mijn haar met een vlecht eronder.
    Fijne dag!
    Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil zondag naar de Sunday Market! Heb al zoveel leuks langs zien komen de laatste dagen.... Vrees alleen dat hem dat niet gaat worden, kom je niet een keer hier ergens in het zuiden op een marktje staan????

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh wat een leuke, maar ook hilarische vondst. Ben dol op retro kleding en daar pastnr 1 erg leuk bij. Ik doe graag een gokje.

    gr lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh...wauw! Ik draag elke dag bloemen in mijn haar maar vind nou nooit eens zoiets moois. Nummer 4 daar zou mijn haar heel blij van worden (en ik mogelijk nog blijer). :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig zeg !!! Dat je dat zomaar vindt. Ik denk wel dat je het kwijtraakt op de markt. Nummer 5 vind ik helemaal geweldig (ook om dat mooie plaatje).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke vondst! Geweldige vrolijke haarspulletjes. Ik heb pas een zomaar-kleinigheidje van je gehad, dus gun nu iemand anders een vrolijkheidje van jou! Een fijne dag! Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke vrolijke haardingetjes! Ik waag gewoon nog eens een kansje, 2, 4 en 5 vind ik de leukste (en mijn dochter ook!).
    Ik heb, tussen haakjes, je boek inmiddels ook in huis. Geweldig! Allerlei mooie foto's bij elkaar, zonder dat ik daarvoor de laptop weer aan moet zetten. Bedankt!
    Groetjes en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik wil wel een gokje doen voor nummer 5 voor mijn nichtje. Die zal het helemaal te gek vinden.

    Fijn dat je zo'n leuke zondag hebt gehad.
    groet,
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een fantastische vondst! Geweldig toch die Belgische rommelmarkttjes ;) Met nummertje 2 zou je ons alvast een enorm plezier doen want we hebben net een vilten bambi tas gemaakt die perfect bij dat plaatje past. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk :-)
    Ik loot graag mee voor nr 2.
    Wat zal dat leuk staan in de zwarte haartjes van mijn dochtertje.

    Groetjes Monique X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldige vondst....en jij kocht heel de doos, dus zelf gaan zoeken naar die speldjes-dame heeft helemaal geen zin meer ( ben van 't Antwerpse)....
    Maar ja, als ik nu nummertje 2 van je win dan ben ik ook al heel content hoor!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. en ik maar plannen om dit weekend tussendoor nog naar Amsterdam te rijden voor de Sundaymarket, terwijl al het leuks gewoon van achter mijn hoek in Antwerpen komt!
    Graag doe ik mee om haarclipje 2 terug naar zijn thuisstad te halen.
    Liefs, Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat verklaard al die gezellige haarspulletjes :) ik doe graag mee voor nr 5! De madeliefjes!

    Zonnige groet!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo leuk! Ik denk dar mijn dochter met al deze leuk zou staan. Ik ga voor nr 5 - lekker vrolijk

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zou van geluk zijn flauwgevallen van zo'n vondst! ;-) Echt geweldig mooi! Een hele doos vol! Die zou ik naast mijn bed zetten om elke x naar te kijken als ik wakker werd! Wat een schoonheid! Ik vind ze allemaal zo leuk! (ik hou nu op met uitroeptekens....) Nr. 4 lijkt me heel leuk om mijn jaren 50 knoedeltje, wat een dotje! Geniet van zoveel moois! (toch nog twee uitroeptekens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi ook ik lees jou blog graag en vind dat je geweldige speldjes hebt gevonden! Graag ding ik mee voor nr 5 voor de meiden hier (of wellicht voor mezelf, heb per slot van rekening ook lang haar, hihi. Ga vooral zo door met je blog!! Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nummer 5! Zat vroeger ook in mijn haar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Inge, ik zou heel blij worden van nummer 1. De mooie rode strik. Groeten, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  32. 't Is een goeie, die P van jouw.
    En zoveel heerlijkheden ga je op de markt vast kunnen slijten.
    liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat zijn ze leuk!!! Ik doe mee voor nr. 4, lijkt me wel wat voor jongste dochter. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. What a great find. I like number one, it's cute and simple.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een vonst! en ik weet zeker dat je er een boel gaat verkopen. Mij zou je blij maken met nummer 4

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Och, dat numerke 3! Dat doet mij zo denken aan mijn jeugdjaren en mijn lange haren. Ik had ook zo van die gekleurde bolletjes om staartjes te maken. Super gewoon! Noteer mijn naam maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geweldig verhaal weer! Ik wil graag meedoen voor nummer 1. Succes met de markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mijn dochter van 5 zit hier naast me heerlijk te knutselen, ze maakt feestmutsjes voor haar knuffels. Ik vroeg of ze even wilde kijken naar de foto met de haarfrutsels en ze vond het hartje en de grote bloem even mooi en kon niet kiezen en wat blijkt allebei nummertje 4.

    Ik hoef niet te zeggen volgens mij dat ze er blij mee zou zijn;-)

    lieve groet Janet B

    BeantwoordenVerwijderen
  39. oh, geweldige vondst!
    nummer 2 of nummer 5 zijn hier favoriet...

    (give away bij mij => madebyelke.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mijn nénékind zou zoooooo mooi zijn met nummertje 1 of 4!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een leuk verhaal weer!
    Je boft echt wel met zo'n man!

    De haarclips zijn leuk, maar de etiketten! Die zijn écht grandioos :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ooooooo, ik zie een Madeliefspeld.....en och die naam Natuurlijk Madelief is ergens lang geleden zomaar ontstaan en toen ik een naam moest geven voor mijn blog dacht ik: Nou ja....doe dat dan maar...en nu wordt het een beetje mijn alter-ego.
    Om een lang verhaal kort te maken, in het voorjaar won ik een pop op de bazar op school en ik wil er een Madelief-pop van maken.....dus die speld....ik zie 'm in dat donzige haardosje.......dus.
    Dag! Madelief.(nou ja, Carin.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ooooh what a brilliant find - i love that your man sent you back for more! :) i like number 1 the red one, it reminds me when i was a kid.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jaaaa die madeliefjes, jaaa Ingrid, wat zijn ze leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hihi, leuk verhaal! En dat je dan ook nog wat weggeeft is briljant (maar misschien je manlief die vraagt of je niet nog meer moet meenemen wel nog briljanterder ;-)) Ik ga voor nr. 1, doddig!

    Groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heerlijk verhaal weer! Ik doe mee voor nummer drie!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Leuk zeg, zo'n doos vol! ik vind nr. 2 erg leuk voor m'n dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat een vondst... deze ben je zo kwijt op een markt. Laat je mij weten wanneer ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Leuk zo'n hele doos om lekker in te rommelen! Ik doe graag mee voor nr. 5. Dan moeten we hem om de beurt indoen, want mijn dochtertje vindt hem ook erg mooi!

    Gr. Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  51. moeilijk kiezen ... vooral nummer 2 en nummer 4 vind ik super en nummer 5 ook wel...euheum dus doe ik toch maar mee voor nummer 2
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Nou Ingrid, dat is niet moeilijk kiezen hoor! Ik had namelijk vroeger van die haarballekes als op nummer drie en die ben ik helaas kwijtgeraakt. Het is mijn lievelingskleur, dat ook nog eens! Ik ga heel erg duimen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een schatjes, die raak je wel kwijt op de markt! Jammer dat Amsterdam voor mij zo ver is. Dat strikje (nummer 1) vind ik echt zo schattig, daar waag ik graag een kansje voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik zie een margriet aan een elastiek van kraaltjes. Die had ik vroeger ook! leuk om dit terug te zien :-)Mijn dochters en ik zijn er nu te groot voor, maar het blijft wel snoezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Oh, die nummer 2 is helemaal mijn ding!!
    Vroeger hadden wij thuis ook een bakje met allemaal van dit soort dingetjes erin, ik vond het heerlijk te mogen kiezen.
    Ik heb heel lang geen dingen meer in mijn haar gedragen, maar sinds deze zomer heb ik de clipjes en schuifjes weer herontdekt en probeer ik weer zo'n bakje met leuke spulletjes te vullen. Die zijn best moeilijk te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. nummer 5! Zoooo lief en leuk! Toen ik een klein meisje was mocht ik nooit lang haar van mijn moeder (want krullen en teveel werk) En wat had ik graag van die mooie haardingetjes gehad... Nu is mijn haar daar wel lang genoeg voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik wil mijngang wagenop zo'n leuk retro haardingetje. Als ik win mag het een verrassing zijn, want ze zijn allemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. ik denk dat dochterlief heel blij zou zijn met nummertje 5 en het ook wel leuk staat :D

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ik was fout met die rommelmarkt hier in de buurt... Blijkt dat die morgen is... Sorry ��

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hoi, nummer 2 schiet me terug naar mijn lagere schooltijd.
    Mijn dochter Sterre zou nu superleuk staan met nummer 2, daarom wagen we onze kans.

    Liefs, anne

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ik vind zo'n bollekes wel leuk (nr. 3) - voor in mijn paardestaartje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ooh, die blauwe bolletjes zijn geweldig!
    Je bent misschien op de rommelmarkt van Meersel-dreef geraakt? Deze is op de grens met Nl...

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ja, geweldige vondst heb je gedaan dat margrietje met dat hartje nr. 4 superleuk, ik denk zo dat ons meid dat ook vind, zo jammer dat A'dam zo ver rijden is anders was ik komen kijken op de markt love it zooo leuk, je hebt geweldig leuk blog lekker verrassend iedere keer.

    Succes ermee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Tjonge... een bananendoos vol! Nummer 3 staat denk ik heel schattig bij m'n nichtje, dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)