zaterdag 15 februari 2014

Tiny flowers in the wind..


Het mini grasveldje hier voor het huis,
is ineens bezaaid met crocusjes,
hele kleine fragiele bloemetjes,
op het moment staan ze te wapperen in de storm,
ze buigen gewoon mee, ze breken niet
mooi is dat..
(ik wist eigenlijk helemaal niet
dat crocussen witte stengels hebben,
of ik heb nooit goed opgelet,
of het is een soort die ik niet ken..)


Het is een soort van aanwijzing,
(ik ben dol op aanwijzingen, hoe klein ook)
vindt je niet..
Een aankondiging van de lente,
hoewel het weer nog helemaal niet die kant op wijst..
Het is nog steeds koud, zeker hier in huis,
 gisteren bracht ik een bezoekje aan Delft,
waarbij ik compleet verkleumd en kletsnat geregend
aan het einde van de middag door P werd opgehaald.
Delft is prachtig, maar ik vond het een doffe ellende...


Maar de crocussen stemmen mij hoopvol..
(volgende winter zal ik echt ergens gaan moeten
overwinteren, ik denk niet dat ik nog een keer
zo'n winter als ik nu doormaak kan hebben )
in meerder opzichten,
eens zal het lente zijn,
en bovendien laten ze zien
dat het beter is mee te buigen in de storm,
dat dat de beste manier is om te bloeien,
hoe fragiel je ook bent..

Ik wens je een heel goed weekend
-X-

18 opmerkingen:

  1. Ben ook dol op aanwijzingen en op de lente! Laat waar komen... en wat minder storm aub hihi
    groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgende winter hopen we in ons nieuwe huis te zitten en hebben we nog een kamer over... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een prachtig boeketje..
    het waait een halve storm maar de zon schijnt hier(af en toe :) ) daar word ik ook altijd wat vrolijker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Delft! Leuke stad, ik kom er regelmatig want mijn zoon en vrouw en kind wonen er. Mooie plek om te wonen! Je had wel even bij hen kunnen gaan schuilen, ze wonen vlak bij het station!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echte postkaartfoto's! Vooral de laatste vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil niet eigenwijs doen............... maar volgens mij heten die bloemetjes herfsttijloos. Ook mooi!!!!!!!!!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat dacht ik ook. Ze groeien in Frankrijk weelderig in weiden. Hier heb ik ze alleen in tuinen gezien. Met zonnige hartegroet, TanteJo

      Verwijderen
  7. Gorgeous pictures – and such pretty flowers! Have a lovely weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zijn het geen krokussen? (ik schrijf het altijd met een K, klopt dat ook niet?). Hier staan ze ook in de tuin. Gewoon mooie, lieve bloemetjes. Ik ga ook zo'n vaasje maken. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's. De lente komt je tegemoet.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Krijg ook weer allemaal inspiratie in mijn hoofd, om na de vakantie, mijn woonkamer te veranderen in een 'lente kamer' ☺

    Gezellig weekend gewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zag vandaag ook een paar krokusjes in mijn tuin, al bloeien ze nog niet. Wel heb ik heel veel bloeiende sneeuwklokjes in de tuin, ook erg mooi om te zien vind ik. Jij ook een heel fijn weekend. groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vond al een bloemend narcisje en blauw druifje ! plezant hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie sfeerfoto's van je crocussen:)
    Hier laatst ook al een lentegevoel maar nu lijkt het wel herfst.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto's Ingrid ik krijg er helemaal hel lente gevoel van.Het is inmiddels zondag en de wind is gaan liggen en de zon schijnt. de voorjaarvogels kwinkelieren buiten in het rond, Dus kom maar op Lente-zondag.
    Geniet ervan.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie woorden Ingrid!
    Zo waar!
    Niet altijd makkelijk om mee te buigen in die storm ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's van je buigzame krokusjes!
    Fijne zondagavond.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gut, wat een prachtige woorden…. Een opsteker ook voor mij. Ik kan minutenlang stilstaan voor een perkje met krokussen… tot mijn dreumes-dochter me piepend sommeert door te lopen.

    Prachtig! Ik maak ook een winter zonder eind door. De eerste in mijn leven die ik maar ternauwernood weet te doorstaan. Ik wil de zon op mijn bol!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)