dinsdag 11 februari 2014

Trying to photoshop..



Regelmatig krijg ik de vraag
hoe ik dat toch doe met die foto's op mijn blog,
vooral over dat erin schrijven en tekenen..
Eigenlijk kan ik helemaal niet zoveel,
ik bewerk alles in Paint, zo'n heel simpel
programma waarmee je een paar dingetjes kan doen..
Ook alle foto's in mijn boek bewerkte ik in Paint..
dit tot grote frustratie van mijn zoon die de foto's 
allemaal druk klaar heeft gemaakt...
Het was iets met in lagen werken..
elke keer als mij werd uitgelegd wat het probleem was
zei ik jaja en hm hm..


Want ik word altijd heel erg wazig
van de uitleg van technische dingen..
Bovendien voel ik een soort weerzin tegen veranderingen
op dit gebied, ik weet eindelijk hoe het moet
waarom zou ik het anders doen?
(hoewel de meeste mensen het erg grappig vinden
als ik vertel hoe ik werk...Zo ouderwets haha)
Dus Daan installeerde Photohop op mijn laptop,
kwam speciaal een paar keer om het allemaal uit te leggen
en ik schreef braaf mee in een schriftje..
Als ik het dan later probeerde snapte ik er 
niks meer van..en Painte ik vervolgens vrolijk verder..
Een paar dagen geleden dacht ik ineens Hup,
als je nu elke dag even oefent.. en dat deed ik..
Dit is mijn eerste echte Gephotoshopte 
(dat is natuurlijk geen woord) foto..
Geen idee waar die gele rand vandaan komt..
maar ik ben er best trots op..


Dus ik probeerde het nog een keer
(ook in dit geval telt: de aanhouder wint:)
en dat ziet er al beter uit vind je niet..
De foto's zijn trouwens van een DIY 
die ik maakte voor het blad Nest
(blogger van de maand staat er boven, haha)
Het lukt mij zelfs om iets in de foto te schrijven,
niet al te netjes..
Maar ik had (heb) geen idee hoe ik het weg moest halen
om het opnieuw te doen...

Ik ploeter nog even voort
en ik wens je een fijne dag
-X-

27 opmerkingen:

  1. Haha, ja zo'n nieuw programma kan even flink ploeteren zijn. (Volgens mij zie ik een bekende gele ster!) Als je nog hulp nodig hebt wil ik best eens langs komen, Photoshop en ik gaan goed door één deur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi...gaat vast helemaal goed komen!
    Ik gebruik héél veel ctrl+alt+z...(tegelijk indrukken). Dan doe je een stap terug...
    Succes! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou lekker blijven doen wat je altijd doet, juist omdat het NIET is gephotoshopt is het mooi en helemaal a la Ingthings.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha. Photoshop is verschrikkelijk als je ermee begint, maar na een tijdje ga je er handigheid in krijgen. Hou vol! En Ctrl Z werkt altijd om iets ongedaan te maken, ook in Photoshop. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat heerlijk herkenbaar! Ik hou mij ook stevig vast aan het oude, en dat gaat toch prima? Het siert je, en zo wordt jouw blog echt jóúw (heerlijke) blog. Mooi en uniek, zoals alleen jij bent!
    Groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hup Ingrid Hup! Om maar met een Olympische aanmoediging te spreken. De aanhouder wint...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. P.S. Ik vind trouwens de bovenste foto ook erg mooi, gefotoshopt of niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou lekker gewoon blijven doen zoals je het altijd deed , je foto's waren toch prachtig... En dat wazige kijken ken ik helemaal. Ik haak al af als ik merk dat het etchnisch wordt. Ik volg het gewoon niet. Ik heb ook helemaal geen ruimtelijk inzicht. Geeft allemaal niet hoor, ik kan er goed mee leven. Ik heb trouwens een kussenvoorkant gemaakt met als voorbeeld de gehaakte driehoekjes die ik met je ruilde. Als ik een foto heb zal ik een link plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed van je dat je het wel probeert en doorzet!
    Denk ook, ook al lukt het soms niet of gaat het anders dan de bedoeling was: "Ach, er ontploft niks, gewoon doorgaan".
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is volhouden als je photoshop wilt leren. Alles wat je doet op een nieuwe laag, dan hoef je alleen maar de laag te verwijderen als je er niet blij mee bent.
    Ik heb photoshop voornamelijk geleerd door youtube filmpjes...heel handig ;). En het is een leercurve...je leert het een na het andere, heb je iets onder de knie dan gaat het volgende stukje weer iets makkelijk ( dan valt het kwartje... oooo zo doen ze dat).
    Ook op pinterest pinnen mensen handige tutorials. Suc6

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I had to edit some photos on my boyfriend's laptop when he was away once. I struggled for hours on his Photoshop and then instead did it on a free program I have on my laptop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo zie je maar, je bent (gelukkig!) nooit uitgeleerd. Heb je ook geen tekenpad dan trouwens? Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had wat hup nodig vandaag en ben dus maar eens online gaan zoeken...ik vond een hup penguin.

    Misschien kunnen we hem adopteren als mascotte?

    http://fitvoorhetleven.files.wordpress.com/2013/02/1-workout-motivation4-littlemissnike-tumbrl.gif?w=291

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oefenen is mijn advies. Maar niet te lang, want daar gaat veel teveel tijd inzitten en dan is het plezier over je gefröbel weg. Ik ontdek ook steeds meer. Wat jij hebt met uitleg, heb ik met een handleiding. Dat wérkt gewoon niet. En je foto's zien er altijd heel fris en professioneel uit, dus als Daan er niet is gewoon lekker 'painten' (en dat is ook geen woord denk ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk dat ik toch zoveel herken uit je schrijven. Waarom iets nieuws leren als het ook zo werkt... haha
    Toch knap dat je eraan bent begonnen en het resultaat mag er zijn... gewoon door oefenen!
    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha, Té leuk om te lezen hoe je lekker "rommelt"..
    Met of zonder gele rand, met of zonder tekst. Ik vind je foto's en teksten heerlijk om te lezen. :-) Keep on the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een van de redenen dat ik nog steeds niets geprobeerd heb in Photoshop is omdat ik ook vrees met grote vrezen... En er zou zoveel mogelijk zijn in Photoshop. Wie weet, als ik ooit ook eens aan het oefenen sla, komen er ook ooit nog eens prachtige bewerkte foto's uit mijn photoshop :-) Succes ermee, Ingrid, HUP!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel herkenbaar, programma ook hier door zoon geïnstalleerd, tot nu toe snap ik er geen biet van en omdat het me (nog) niet lukt heb ik er geen zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, ik heb ook lang tegen Photoshop 'aangehikt', maar sinds ik een basiscursus Grafiscch Vormgeven heb gevolgd, doe ik het gewoon en ontdek ik gaandeweg steeds meer. Aanrader is om de boeken 'Classroom in a Book' eens te proberen. Die geven per onderdeel gerichte oefeningen en leggen heel duidelijk stap voor stap uit wat en hoe je te werk moet gaan. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou ik vind het knap, en wat zijn die appels weer gaaf! Heel leuk die DIY in Nest..... tot snel weer...groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel knap!
    Photoshop is soms chinees voor mij.
    En die appeltjes, wat leuk!!!
    Succes maar ik vind de andere foto's op je blog ook prachtig hoor!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gewoon met paint! Bewondering voor jou! Toen ik jou net was gaan volgen dacht ik altijd, ja maar zij heeft vast van die chique foto bewerk apparatuur en programma's, dat kan ik nooit na doen. Gewoon met paint! Knap hoor! en nog veel knapper dat je het nu met photoshop probeert! Dat programma is voor mij (iemand die met computers is opgegroeid en die dingen vaak snel door heeft) zelfs nog erg moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Photoshop is vooral heel veel oefenmeters maken, dan komt het best goed. Tof dat je toch de uitdaging aangaat, ondanks dat het via Paint prima werkt voor je. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)