dinsdag 13 mei 2014

Apple picture frame for 101


Een tijdje geleden kreeg ik van Monique 
van de 101 Woonideeen 
(ook de leestekens zijn nog niet helemaal goed ingevoerd,
het lukt niet met de trema)
de vraag of ik een foto lijstje wilde haken
voor een boekje haken in huis, bij het blad in Juni.
Nu ben ik helemaal niet thuis in het haken van foto lijstjes,
ik gebruik ze ook eigenlijk nooit
maar ik vond het wel leuk om te doen..
Als je het wil maken
gebruik dan wel stevig ijzerdraad
anders word het een wiebelig appeltje..









Als je er een plaatje of foto achter wil plaatsen
(dat denk ik zomaar van wel :)
knip je het op maat en ik zette het met naald en draad
en een paar kleien steekjes vast
(hier rammelt het patroon een klein beetje, denk ik,
maar misschien bedenk je wel en betere oplossing)

staat aanstaande zaterdag de 17de mei
een bericht hierover,
ook kan je daar alle links vinden van andere bloggers
die een fotolijstje haakten..
Ik zag er al wat foto's van,
het ziet er geweldig uit!
(daar zou ik zeker even gaan kijken 
voordat je aan deze begint...haha)

Ik wens je een fijne dag
en bedankt voor de tips van de scroll balk,
ik heb hem gevonden en het is echt een stuk makkelijker zo,
nu de leestekens nog..

-X-

16 opmerkingen:

  1. Super leuk, Ik kijk uit naar het 101 boekje! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarschijnlijk als je de 'e' ingedrukt houdt, dan komen de leestekens tevoorschijn en kun je aanklikken wat je wilt gebruiken. Dit werkt ook zo voor alle andere letters waar je een leesteken voor wilt gebruiken. (althans dit werkt zo bij mij, hopelijk ook bij jou :-). Jammer dat ik niet zo goed kan haken, anders zou ik dit fotolijst-projectje zeker een keer gaan uitproberen! Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een Ingthings-stijl fotolijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat mooi! Lijkt me erg leuk eens te maken. Bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik hang foto's gewoon met een kopspeld op, maar ik zie andere mogelijkheden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Francien Reijmers13 mei 2014 om 11:07

    Boven in de balk van je apple pc zit een symbool, rechthoek met een sterretje en stippeltjes. Klik hier op en je krijgt tekenweergave daar vind je alle puntjes en streepjes. Zo handig!! Succes ermee en geniet iedere dag van je blog. Groet van Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank Ingrid voor je mooie fotolijstje én blogpost. Leuk om te lezen dat je geen 'fotolijstjes' ervaring had :)
    Het resultaat is een hele echte 'Ingthings'. Dank je wel!!
    groetjes Monique (101Woonideeën)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ingrid
    Hoe leuk bedacht weer. Ik ben echt van de fotolijstjes.
    Je wilt niet weten hoeveel lijstjes met foto´s er in mijn huis staan en hangen.
    Wil deze echt proberen. Met name proberen. Lijkt me een echt een geduld werkje en dat is niet mijn sterkste zijde.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Symbool in de balk met rechthoek en sterretjes en stippeltjes? De e ingedrukt houden? Bij mij werkt dat niet.
    Of ik ben kippig wat ook echt wel zo is. Ik doe alt u en dan de e of andere letter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha! lachen hoor, jij met je apples ;) Heb je eerste boek besteld, ben zooo benieuwd! Ik ken je nog niet zo lang maar ga steevast iedere ochtend kijken waar je me weer mee opvrolijkt of verrast (wat een historie heeft zo'n blog eigenlijk). By the way .. is de family Little werkelijk meegereisd naar Martine en verblijven ze állemaal in Groningen ?!? ... ik vind ze zó cute :)
    Veel succes met het werken aan je tweede boek en liefs uit Wageningen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij mijn macbook pro is het Alt en U indrukken en daarna de E intikken. Met Alt + een klinker selecteer je een leesteken, die hij toepast op de letter die je daarna intypt.
    En anders lukt het vast ook met de tips hierboven :)
    Groetjes, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer prachtig gedaan en in beeld gebracht

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi !leuk dat je deze patroontjes ontworpen heeft
    en bedankt voor je patroontjes succes verder .
    Hartelijke groet ,Geertje

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)