vrijdag 2 mei 2014

Grow (and go on)


Tussen de bedrijven door,
zoals het inpakken en Dingen met en over mijn boek,
zit ik af en toe eens even buiten,
ik kijk dan naar de koeien
(de koeien zal ik wel missen)
denk een beetje na
(de beste ideeën komen als je zomaar niets doet)
Daar zo zittend viel gisteren mijn oog
op een restje van een geranium,
die in het groentetuintje lag..


Nu ja, groentetuintje, dat is iets teveel gezegd,
er staat een doorgeschoten andijvie-plant
heel veel gras en een paar bietjes
die de winter overleefden 
en prachtige rode stengels hebben...
Maar de geranium, wat een bikkel,
op enig moment vorig jaar uit de pot gehaald,
de restanten in de tuin gegooid (door mij?)
en gewoon doorgegroeid...mooi..
Dus ik nam hem mee naar binnen
zette hem in een pot en gaf hem wat water.


Vandaag komen de uitgever, de redacteur
en de brandmanager (ik wist ook niet wat het was..
nu wel, iemand die de publiciteit van je boek verzorgd..
haha, ik een en een brandmanager,
klinkt wat onwerkelijk vindt je niet?)
hier op werkbezoek om de voortgang van mijn boek te bespreken.
We zullen alles bekijken wat ik tot nu toe deed
en maakte..
Ik ben er gewoon een beetje zenuwachtig van..
Hoog bezoek, tussen de dozen,
en ik hoop natuurlijk dat ik Goed werk maakte
de afgelopen maanden..


Maar ik heb de kleine geranium hier neergezet,
want die mag toch wel de doorzetter van de week heten,
en als zo'n klein plantje kan..
Dan kan ik het ook...
Ook al moet ik de komende twee maanden
misschien dingen opnieuw doen voor het boek,
en nog heel veel andere dingen afmaken,
nog een heel huis in dozen stoppen,
Het is gewoon een kwestie van doorzetten,
en op het gemak door groeien...

Ik wens je een fijne dag
-X

9 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven Ingrid!
    En of je een doorzetter bent... !!
    Veel succes en plezier vandaag.
    Geniet ervan!

    Lfs,
    Ris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ek maak ook huis leeg, vir 'n trek die einde van die jaar, en maak steggies van plantjies wat ek wil saamneem, ook malva! Nog uit my ouma se tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kan niet anders dan dat ze alvast heel erg tevreden zijn, je hebt zo hard gewerkt! Heel veel succes én plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid
    Wat komt er toch veel kijken bij het maken van een boek
    Ik denk niet wat wij beseffen hoeveel tijd en energie je erin stopt
    Heb maar vertrouwen in je zelf.
    Het komt allemaal goed dat weet ik zeker.
    Sterkte en succes vandaag
    Lieve groet Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat het ontwerpen fijn is om te doen, maar het verbeteren en aanpassen…ik zou het niet kunnen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken je niet, wel je blog en kom hier heel graag. Wat kun je toch mooi schrijven. Word er helemaal vrolijk van…. Al die ruggensteuntjes ook! Ik heb de laatste op een een post-it op mijn computer geplakt:-) Kan ik goed gebruiken….

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben er zéker van dat je nieuwe boek fantastisch gaat zijn !
    Chapeau, zoals we dat hier zeggen in België, ik vind het bewonderenswaardig dat je de tijd en de inspiratie vind om al een tweede boek uit te brengen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met de 2e druk van "Kringloopgeluk"
    Fijn weekend, Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)