woensdag 21 mei 2014

How I amuse myself (and how I got rid of all those things)



De afgelopen weken
ben ik (ondertussen) bezig geweest met opruimen,
misschien zag je je het al op Instagram,
de ene doos na de andere heb ik overgedaan naar anderen..
Allemaal dingen die ik ooit kocht op rommelmarkten enzo,
zo amuseerde ik mij...
met rommel kopen op markten en kringloopwinkels..
(gisteren kwam ik tijdens het opruimen dit boekje tegen,
echt zo grappig, de spijker op zijn kop,
let even op de naam van de mevrouw..)
Veel van mijn spullen verkocht ik op de markt,
maar daar heb ik nu geen tijd voor,
bovendien kan ik niet alles mee verhuizen..
Ik dacht er nog een tijdje over een opslag(je) te huren
en het daar neer te zetten...
en...dan...was meteen mijn volgende vraag...


 ...toen las ik een artikel in de Flow,
van een stel wat steeds kleiner ging wonen,
steeds minder nodig had en uiteindelijk in een soort
mini houten huisje ging wonen..
Dus ik dacht na over wat ik nu echt gebruikte en nodig had,
dan blijft er echt niet zoveel over..
de meeste spullen liggen maar te liggen,
je vergeet zelfs dat je ze hebt,
totdat je een doos open doet en denkt...ach ja..(wat leuk)
Dus de komende week gaan alle dozen weg,
ik verkocht ze voor een symbolisch bedrag..
Natuurlijk voel ik een lichte aarzeling,
ik, die een boek schreef over het plezier van kringlopen,
doet al haar kringloopspullen weg 
(op wat dingen na, die ik echt wil houden)
maar het is ook een bevrijding...
We kunnen straks 'licht' verhuizen
maar het boek van mevrouw Willy Rommel
neem ik mee en ik zal me zeker amuseren
met het vinden van allerlei nieuwe dingen...

ik wens je een fijne dag
-X-

13 opmerkingen:

  1. O wat lekker!
    Alles weg....kan mij de opluchting helemaal voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als opruimcoach kan ik niets anders doen dan jou feliciteren met het opruimen en vooral wegdoen van alle dozen. Het zou heerlijk zijn als meer mensen lichter konden verhuizen en leven... Bovendien kun je in Amsterdam natuurlijk lekker weer opnieuw beginnen met 'rommelen'..... Een hele fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook al een flinke tijd bezig met opruimen, want ik ben ook een kringloper! Nu ik een tijdje bezig ben merk ik dat ik steeds vaker de kringloopdingen weer weg doe, naar anderen of toch weer terug naar de kringloop. Het prijsje zie ik nu als een soort van huur, net alsof het de bieb is. Zo ben ik steeds heerlijk aan het genieten van andere spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verstandige blog! Heel inspirerend! En natuurlijk kun je dan in Amsterdam weer heerlijk opnieuw beginnen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het bewuste artikel in Flow hielp mij ook net dat stapje te nemen en afstand te nemen van heel wat spullen. Het was even moeilijk in het begin, maar wat een opluchting toen er lege dozen overbleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ingrid wat heerlijk dat je nu zo licht kunt verhuizen naar de plek waar je je thuis voelt. Ik ben zelf net zo'n verzamelaar als jij ,maar ben de laatste paar jaar alles al behoorlijk aan het weggeven, terugbrengen naar kringloopwinkels. Het is elke keer en bevrijding en het creëert altijd ruimte voor nieuwe ideeën. Ben zo blij voor jou dat je naar Amsterdam gaat verhuizen en dat je zulke prachtige boeken, ontwerpen en illustraties maakt. heel veel liefs, Darja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was inderdaad een artikel om over na te denken :) ik vind t knap van je! spulletjes wegdoen lukt bij mij niet zo goed... Maar ik onthoud de bevrijding als ik weer eens aan het rommelen ben (lees; als spullen wegdoen niet lukt in m'n hoofd ;)! En die mevrouw rommel toch ;)

    Zonnige groet!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je verhalen beginnen steeds inspirerender te worden voor mij, merk ik! Goed voorbeeld doet goed volgen, dus wie weet....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Opruimen.... Soms gaat het geheel probleemloos, maar soms ook niet dan heeft alles heel sentimenteel waarde.....
    Als ik in een doorzetbui ben gaat er flink wat weg en probeer ik daar even flinke misbruik van te maken.
    Succes met opruimen en inpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Ingrid
    Heerlijk dat je zo aan het ruimen bent geweest.
    Geeft toch weer wat lucht toch.
    Is mijn sterkste zijde niet, kan niet ruimen.
    Probeer het wel eens maar als het dan op een stapel ligt vis ik de helft er weer uit. Erg hoor.
    Mijn Thijmen noemde mij ook Stiefbeen ken je die serie nog uit een VER verleden.
    Succes met alles.
    Hoop zo dat je een huisje in Frankrijk hebt gevonden.
    Helaas bezit ik geen tweede huisje daar anders had ik je het graag aangeboden.
    Lieve groet Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, degene die jouw spulletjes heeft gekocht is er vast blij mee en jij blij dat je niet alles hoeft mee te verhuizen. Allebei blij! Succes ermee.
    groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij is dit juìst kringloop! Knap van je hoor,om dit te doen .Zodra ik iets weggedaan heb ,heb ik het de volgende week 'dringend' nodig ...Succes met verder opruimen! groet,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Laat me je zeggen dat ik het ongelofelijk stoer van je vind...jeetje ik wou dat ik afstand kon doen van veel van mijn spullen...want eerlijk is eerlijk, als ik in Barcelona loop en niets bij me heb, heb ik niets nodig dan die haaknaald en dat bolletje wol en mijn tasje...geluk zit in jezelf en het is een grote kringloop inderdaad...en jij vindt je geluk vast weer in dat huisje met nieuw kringloopgeluk...veel plezier met loslaten.
    Groetje Angelique

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)