maandag 19 mei 2014

Messy days..


Her is een chaos hier in huis,
ondanks het prachtige weer
(ik ben eindelijk ontdooit na die lange koude winter)
was ik de meeste tijd binnen.
Afgelopen dagen fotografeerde ik 
de zelfmakers van mijn boek
en de hele benedenverdieping veranderde
in een soort van fotostudio..
(stel je daar niet teveel van voor,
ik zette een tafeltje midden in de woonkamer
en wachtte op het juiste licht,
zodra dat er was begon ik als een gek te fotograferen;)


Van te voren had ik alles klaargezet,
overal mandjes, schalen en manden met spullen..
Die ik er dan natuurlijk niet in terug deed,
terwijl ik bezig was..
Zo was ik 4 dagen bezig, de ene foto na de andere,
ik nam er honderden en honderden,
voerde ze dan in in de computer
(nu kan ik ze ook echt goed bekijken,
met dat grote scherm)
selecteerde er uiteindelijk zo'n 200 uit
(van de ongeveer 1000 die ik er nam)
en nummerde ze allemaal
(dat moet natuurlijk precies kloppen met 
de beschrijvingen, Echt zoveel werk..)
Maar ik geloof dat ik een heel eind ben...


Weer een berg over
(ik zag hier nogal tegenop)
Nu kan ik de tekeningen gaan maken
heel wat minder rommel,
een velletje wit papier en een pennetje..heerlijk...
sfeerfoto's gaan maken en dat soort dingen..
Maar eerst ga ik de Enorme zooi opruimen...
ik kan nog niet helemaal geloven dat ik nu 
klaar ben met het verplicht-knutselen
(zo voelde het op na al die maanden wel)
Misschien kan ik binnenkort weer 
eens gewoon voor de lol gaan haken of zoiets:)

oja1: ik zoek nog een leuk huisje of zoiets te huur
met een mooie tuin
voor een lang weekend Tussen nu en half juni
in Noord Frankrijk  om daar te fotograferen, 
mocht je nog een tip hebben, dank je..

oja2: Nogmaals hartelijk dank voor alle lieve
kaart-berichten, ik wil graag een setje kaarten sturen naar:
Danielle Kok, Creatieve vlinder,  Mirjam,  Nicole Kuypers,
Jolijn design, Angela, Leonie, fototootje vandaag,
Denise Beckland en Conny
als jullie je adres willen mailen,
stuur ik ze op, dank je.

Ik wens je een fijne dag,
(aan het weer kan het niet liggen)
-X-

19 opmerkingen:

  1. Wat een klus! En leuk dat ik een setje kaarten van je mag ontvangen, ik zal je zo mijn adres even mailen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een klus dacht ik ook meteen, maar wat een heerlijk gevoel zal dat straks geven als je het boek daadwerkelijk in handen krijgt. Geen huisje in Frankrijk helaas haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag je werkzaamheden al voorbij komen op IG en dacht: Ach, met dit mooie weer binnen bezig!! Super leuk dat ik een setje kaarten mag ontvangen; mooi begin van de dag :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid.
    Tjonge jonge wat een chaos. Hoe krijg je het weer voor elkaar om hier structuur in aan te brengen. Je schiet nu gelukkig op en het einde is in zicht.
    Jammer dat je niet van het prachtige weer hebt kunnen genieten.
    Jouw tijd komt wel weer de zomer moet nog beginnen.
    Sterkte met de laatste loodjes.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje haarde werkster. Knap hoor. Ik zit heir ook thuis tegen iets aan te hikken en jou verhaal helpt, dus ik ga mijn hupkaartje er weer eens bij pakken. Dank je...

    Enneh succes met de laatste loodjes van je boek, ik verheug me er enorm op

    Gr Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te zien worden het heerlijke foto's voor je nieuwe boek, en nu puin ruimen en alles weer op de plaats zodat je heerlijk kunt gaan tekenen in het zonnetje voor je boek.

    Suc6 ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat dat opruimen maar even liggen, neem je tekengerief en parkeer jezelf lekker in het zonnetje, tasje thee erbij, en genieten maar !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, ik dacht dat ik al een opmerking had geplaats.... Zeker vergeten te bewijzen dat ik geen robot ben :-)
    Nieuwe poging dus! Ik dacht direct aan een zeer geliefde vakantieplek door je vraag naar een huisje met mooie tuin in Noord-Frankrijk en als het goed is heb je al een mailtje van mij met de link naar dat "paradijsje".
    Groetjes,
    Akkelien (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een flinke klus zeg! Maar het zijn vast mooie foto's geworden. Wij gaan dit jaar ook naar Noord-Frankrijk, we hebben geboekt via Interzon. Zij verhuren allerlei echt Franse huisjes, meestal mét grote tuin. Succes met de zoektocht!

    groetjes, Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pfoe, wat een werk! Maar wat fijn voor jou dat je deze klus weer hebt geklaard. Nog even en dan is je boek af! Succes met de laatste loodjes, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, wat geweldig, ben zo blij! Heb een dansje gedaan! In m'n hoofd weliswaar, want ik zat op het werk, maar toch! :) Mailtje komt er zo aan. Succes met de voorbereidingen voor de verhuizing, dat gaat vast veel makkelijker met mooi weer. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tjemig wat een werk! Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat!
    Super leuk dat je mij een setje kaarten wil toesturen! Mail komt eraan!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop dat je het allemaal nog wel met plezier doet... volgens mij wel, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jihaaaaaaaaaa! Voor jou en voor mij!
    Wat heb je keihard gewerkt!!! Ik denk dat je boek fantastisch wordt!
    En voor mij omdat ik een fantastisch setje kaarten van je krijg :-)
    Good luck met de laatste loodjes en afronding.
    Oja helaas weet ik geen huisje in Frankrijk, heb wel een Happy caravan ;-) maar daar heb je niets aan. Die is niet frans ;-) zinloze info dus.
    Veel Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat had ik je graag naar dit mooie huisje verwezen..... Helaas hebben de vorige eigenaren het verkocht.
    Had ik de loterij gewonnen dan was het nu van mij geweest.... Mijn eigen vakantiehuis in Noord Frankrijk.
    In de buurt ligt wel een gite, en de omgeving is echt prachtig!!
    Mocht je weten waar wij vertoefden de laatste jaren kun je me altijd een mail sturen!
    Groetjes Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het toch een rijk bezit, zoveel spulletjes om mee te werken, prutsen en knutselen. Mijn verzameling is lang zo uitgebreid niet, maar ik moet zeggen, het rolkarretje waarmee ik ben begonnen puilt inmiddels ook uit van de vrolijkheid! Mijn laatste project: een vrolijk beplakt lampenkapje. Die heb ik ook op de foto gezet: www.casajardincocina.blogspot.nl (betekent huis, tuin en keuken in het Spaans).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha ja als het als verplichting voelt is het ineens veel minder leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een werk maar straks is het resultaat er ook naar. dat van die bergen herken ik wel, ik maak ze de laatste tijd ook. bergen om op te ruimen en uit te zoeken. verleis mijzelf dan in wat ik vind met als gevolg dat de bergen blijven liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O wat leuk, zie nu dat ik een setje kaarten heb gewonnen. Jipe, ik ga even en ronde dansje doen en hoop dat ik niet over en van mijn bergen struikel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)