vrijdag 26 september 2014

Get up early and I forgot something..


Deze kaart kreeg ik van Matty,
lieve bloglezeres van het eerste uur..
het is een schrijfoefening uit een schoolboek uit 1950;
Eerst duidelijk..dan snel (prachtige titel;)

Ik vind vooral de aanwijzing: doe eens iets aan kamergymnastiek
echt een geweldige, je ziet het kind al voor je
in zijn gestreepte pyama, voor de kolenkachel,
kniebuigingen doen..en 1 en 2 en 3 ;)
Ik denk dat ik het hier thuis ook maar ga invoeren,
kom op P, nog een paar oefeningen..
(en vergeet niet daarna je rug goed te wassen)

Wat mij van de week nog te binnen schoot,
is dat ik jullie in het voorjaar vroeg mij iets op te sturen,
voor het boek..
Vele van die Dingetjes zijn gebruikt in het boek, heel leuk.
Maar ook beloofde ik naar een aantal mensen een uitnodiging te sturen..
Nu staat het doosje met dingetjes, en enveloppen in de kelder
(ik denk achter de kampeerspullen)
en ik kan er niet bij...o jee..
Dus stuurde je mij iets op en wil je graag
een uitnodiging voor het boekenfeestje op 12 oktober
en kan je naar Amsterdam komen die dag
stuur mij dan een mailtje met je adres.
Dank je wel!

Ik wens je een fijn weekend
(en vergeet niet je tas afwisselend links en rechts te dragen ;)
-X-

11 opmerkingen:

  1. Ik stuurde je een nieuw, maar heel oud vergeeld kammetje met edelweiss bloemetjes in een etuitje met het V&D prijsstickertje er nog op. Om een verhaaltje bij te bedenken, alleen weet ik niet uit wiens lade het komt.
    Fijn weekend voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stuurde je bloemenplaatjes van pokon, deze doen me aan mijn moeder denken die altijd met bloemen bezig was. Amsterdam is voor mij te ver, maar ik wens je een hele fijne dag, en je boek ga ik zeker kopen.En die leefregels wat leuk. Ik wens je een fijne dag en een leuk weekend.
    Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van die tas weet ik alles af....
    Ik moest wel lachen hoe je het opschreef, dus die heb jij weer binnen vandaag een glimlach op het gezicht van een ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik stuurde een paar oude kaartjes en knoop.
    Ik kan helaas niet naar je boekenfeestje komen. We zijn dan bij vrienden in Normandië. Ook leuk trouwens.
    Ga zeker proberen je boek te kopen als ik weer eens in Nederland ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha prachtig die kaart. Ik heb wel iets gestuurd, maar heb nog niet eens tijd gehad om jouw blog bij te lezen (schandalig) dus een dagje Amsterdam zit er voorlopig ook niet in (zou ik denk ik ook doodeng vinden, maar dat terzijde). Veel plezier met de laatste voorbereidingen het gaat vast een fijne en overweldigende dag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, ik denk dat we het je wel vergeven, je bent de laatste maanden zo vreselijk druk geweest dat ik me zo goed kan voorstellen dat dit erbij ingeschoten is, alle begrip. Neemt niet weg dat ik best wel heel nieuwsgierig ben om te zien of mijn domino popjes in het boek terecht zijn gekomen en zo'n koffiekopje is ook nooit te versmaden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Druk met van alles en nog wat, dat herken ik wel!
    Toen stuurde ik je een paar oorbelletjes, ooit gekocht in een oud winkeltje, met van die krakende vloeren en een oud dovig mannetje achter de toonbank... in een mandje op die toonbank vond ik de oorbelletjes... ben benieuwd of ze een plekje in je boek hebben gekregen!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, Wat leuk! Ik las eerst de tekst van die schrijfoefening en zag een knulletje in huispak oefeningen doen op de Wii voor de televisie! Lees ik daarna dat het afkomstig is uit 1950! Echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat lief en leuk, ik bloos een beetje :) Ik zie P en jou nu voor me in gestreepte pyama's, haha! En wat zouden de schoolkinderen van nu denken als ze dit op moeten schrijven? Zullen ze het snappen?


    Fijn weekend, wandel ze en vergeet niet die appeltaart goed te kauwen ;)
    Zonnige groeten, x

    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Die tips!
    Ik stuurde je iets en hoop dat het in je boek staat.
    Ik wens je ook een geweldig feestje maar A'dam is voor mij wat ver....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)