dinsdag 9 september 2014

Market and a mini give-away..


Op maandagochtend fiets ik regelmatig eens 
naar de Noordermarkt, zo leuk dat dat Zomaar kan,
(ik ging, zo lang ik me kan herinneren,
al regelmatig op zondag al naar Amsterdam,
om daar naar toe te gaan..)
Het is een mix van kleding, garen en band,
wat eten en tweedehands dingen,
hoewel het daar dan wel onder de naam vintage valt,
en echt heel goedkoop is het ook niet...


Maar sfeervol is het wel..
bovendien zijn er twee cafeetjes in de buurt,
die fantastische appeltaart serveren
(met slagroom natuurlijk :))
Dus daar fiets ik dan heen, loop een beetje rond,
kijk naar de mensen die er rond lopen,
graai wat tussen de kleren, hier en daar,
maar wat ik vooral erg leuk vind,
zijn de garen- en bandkraampjes..


Met allerlei mooie ouderwetse handwerkspullen,
meestal heb ik er geen bestemming voor,
maar gisteren kocht ik deze dingetjes omdat 
ik er iets mee wil doen voor mijn boekenfeestje..
Omdat ik hier nooit meer wat vind bij de kringloop
en daarom ook geen 1 euro kadootjes meer vind,
kocht ik ook iets om weg te geven..


Deze twee lieve (vintage, haha) naaldenmapjes
met rozenprintje aan de buitenkant.
Mocht je zin hebben om er eentje te ontvangen,
laat dan een reactie achter.
Ik laat dan vrijdag weten aan wie ik ze opstuur.
En oja, als je mij van de zomer een kaart stuurde
en nog geen post terug kreeg, zou je mij dan even
willen mailen, het kan zijn dat ik iemand vergat (niet expres hoor:)

Ik weet niet wat er aan de hand is met blogger,
maar ik krijg steeds foutmeldingen
dus ik denk dat ik maar snel op verzenden
moet klikken...

Ik wens je een fijne dag
-X-

24 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid, vind het zo fijn dat je er weer bent! Een heerlijk begin van de dag om jouw blog te lezen. De Noordermarkt klinkt super! Ik ben er nog nooit geweest. En je vondsten zijn wederom prachtig! Die rozenprinten vind ik heel mooi! Ik wens je een fijne dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe graag mee! Dat draad-door-je-naald halertje (hoe moet je het ook noemen?) doet me denken aan mijn de naaidoos van mijn moeder. Heerlijk om daar in te kijken en alle spulletjes vast te houden. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid
    Zo fijn om te lezen dat je zoveel leuke dingen doet. Ja die Noordermarkt lijkt mij ook fantastisch. Die bandjes bv. zo leuk. Geniet er maar lekker van.
    Fijne dag
    Liefs Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een tof verslagje! Ik heb ervan genoten het hier te lezen. Ik doe ook graag mee voor een naaldenhoudertje. Ik denk dat ik daarmee het hart van mijn schoonzus een sprongetje kan laten maken als ik het haar geef.
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De eerste foto is zo echt Amsterdam. Vroeger ging ik er ook regelmatig een dagje heen. Ik doengraag mee met de giveaway.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amsterdam is toch een beetje ver weg voor me. Als ik jouw verhalen lees, vind ik dat toch wel jammer. Wat een leuke aankopen heb je gedaan! Ik maak graag kans op het mapje, die roosjes zijn zo schattig.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je weer begonnen bent met schrijven op je blog. Mijn koffie-momentje jou blog lezen. Ik wil graag meedoen met de give-away voor mijn hobby. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi, leuk dat je weer ''terug'' bent in blog land!
    het naaldenmapje past perfect in mn naaidoos, zon houten geval op pootjes en dan van die harmonica uittrek vakjes, bijna net zo een als mn oma had! opgeknapt en gelakt, gevuld met oude naaispulletjes en mn gewone dagelijkse handwerk spullen, staat ie te pronken in mn huiskamer.
    groetjes ma broeders

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat je terug bent, ik kom hier af en toe echt om wat uit te blazen. Dankje dankje dankje om je prachtideeën weer met ons te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och wat mooi, ik ben druk aan het oefenen met het schilderen/tekenen van bloemen, dit mooie naaldenmapje zou dan ook super inspiratiemateriaal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om weer regelmatig je berichtjes te lezen! :-)
    En ik ben helemaal verliefd op dat naaldenmapje, ik maak dus graag een kansje!
    Groetjes van Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vorige week dinsdag ben ik begonnen met de eerste les van een heel jaar lang naailes. Deze naaldenmapjes zouden echt bijzonder goed van pas komen zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HayHay!
    Wat een heerlijk blogbericht, het klinkt zo fijn "jouw leven" in Amsterdam!
    Ik ben ook weer terug in blogland, na ruim 2 maanden :-)
    Kan ik je nog mailen?
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto van Amsterdam, zo heerlijk nederlands. De Noordermarkt past daar goed bij.
    De naaldenmapjes zijn zo schattig, dat ik graag meedoe.

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat je er weer bent, en wat fijn om over Amsterdam te lezen! Het naaldenmapje vind ik een prachtige vondst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De Noordermarkt, ja dat schijnt ontzettend leuk te zijn. Maar vanuit de Betuwe is dat net te ver om een ochtendje te doen, tenzij ik dan m'n zoon laat overblijven op school... misschien toch de moeite waard als ik jouw aankopen zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellige foto's en mmmmmm appeltaart!
    Sinds kort weer met naaien begonnen sinds ik een nieuwe naaimachine heb gekregen voor m'n verjaardag in januari. Dus ik wil graag meedoen. Mocht ik het geluk hebben om een keertje te winnen, ik heb ook een adres in Nederland hoor......wie weet....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja dat had ik ook, volgens mij dwingt google ons zo naar Chrome want als ik dat gebruik heb ik er geen last van... Fijn zo op de fiets naar de markt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sounds fun! Some precious finds... love those vintage needle books!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wow wat een luxe op de fiets naar de Noordermarkt! Leuk om te lezen dat je er zo van geniet. Ja daar vragen ze natuurlijk de hoofdprijs in kringloopwinkels, alhoewel Syl van Zaanse Zolder slaagt toch regelmatig bij de kringloop en die woont in Zaandam...dusss misschien wat verder fietsen ;). Alhoewel ik geen flauw benul heb hoever dat van Amsterdam af ligt en waar jij woont.
    Ik doe graag mee, ik werk bij een mode en textiel leerwerkplaats en zou het heel leuk vinden zo'n nostalgisch setje. Warme groetjes uit ZuidLimburg van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat je terug bent, vind het zo gezellig iedere keer te lezen over grote en kleine dingen die je bezighouden. En die naaldenmapjes is voor mij pure nostalgie. ik werkte voor de kinderen geboren werden in een handwerkwinkel, en leefde de hele dag tussen kantjes en bandjes, klosjes en knoopjes. En na 21 jaar heb ik er nog steeds een zwak voor. Dus....ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aaaa, naaldenboekjes. Ik vond er ooit een op een rommelmarkt en dan nog eens eentje. Nu zoek ik ernaar, maar ze zijn zo moeilijk te vinden. Jip, ik schrijf me in!
    Jeannine Vanham

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Ingrid, Ja die Noordermarkt! Geweldig uitje vind ik dat! Die appeltaart hebben wij nog nooit kunnen proeven... als wij er zijn staan ze vaak zelfs buiten te wachten voor een plek!
    Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)