woensdag 10 september 2014

My tiny office


Toen ik meer dan 3 jaar geleden, alweer,
uit Driewegen vertrok, dacht ik dat ik van het huis,
het meest mijn werkruimte, of kantoor 
zoals ik het noemde, zou missen..
Ik zie mezelf nog zitten jammeren tegen Fem.
zo'n mooie kamer krijg ik nooit meer, echt helemaal nooit..
Het komt wel goed, zei Fem, 
je krijgt een veel mooier kantoor dan dit, laat het gaan..
Hoewel ik dat toen absoluut niet geloofde
kreeg ze uiteindelijk wel gelijk...


Na een aantal omzwervingen, waarbij ik,
enkel een tafeltje tot mijn beschikking had,
had ik een leuke werkplek in Zutphen,
een hele kamer met prachtig uitzicht in Ingen
(hoewel als ik daar aan denk, voel ik meteen de kou:)
en nu heb ik een hoekje, aan de voorkant
van de woonkamer..helemaal niet groot,
een tafel en een oud burootje van Daan voor het raam..


Maar ik kijk uit op het kanaal,
zie de bomen van het park hiertegenover,
in de avond geeft de zon het een gouden gloed..
(en ik hoor af en toe in de verte de hoorn van 
een cruiseschip op het IJ :)
Het is een  piepklein kantoortje, maar het is wel van mij..
en ik zou me op dit moment geen
betere plek kunnen voorstellen..
Ik vind het een geruststellende gedachte,
dat ook al denk je dat er van alles verloren is,
je nooit weet wat er om de hoek ligt
(of in dit geval In het hoekje;)

Ik wens je een stralende dag..
-X-

21 opmerkingen:

  1. Geniet van je kleine maar fijne paleisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat voelt goed!
    Mijn tijd komt nog; nu alles in de kast en lades en naar de keukentafel als het tijd is om wat voor mezelf te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gewoon een beetje ontroerd door je woorden van vandaag, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er supergezellig uit. En je uitzicht klinkt fantastisch. Geniet maar van je eigen plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je laatste zin stelt me op dit moment zo gerust. Ik sta op het punt om naar een sollicitatie te vertrekken met heel veel stress, en ik was zo gek op mijn vorig werk maar hé, wie weet wat voor fijns komt er nog om de hoek piepen :-).

    Lieve groetjes,

    G

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk zo'n plekje. Ik heb niks te klagen maar m'n zolder staat vol rommel (het meeste van mij moet ik bekennen) en was. Ooh ik voel kriebels ik wil er eindelijk ook zo'n eigen plekje van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi plekje hoor! Zo heeft iedere plek iets moois of bijzonders als we het maar willen zien...
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ingrid
    Wat ziet het er gezellig uit. Ik proef uit je verhaal dat je de rust hebt gevonden en je gelukkig voelt na alle omzwervingen. Dat is fijn en je zeer gegund.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er heerlijk uit! Mijn vader had vroeger zo'n vakkenkast waar alle vrachtbrieven per rit in werden gedaan. Leuk om zoiets bij jou terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klein maar fijn is toch het gezegde en dat klopt helemaal. Zo'n knus hoekje waar je lekker kan freubelen, denken, werken, schrijven etc. En het belangrijkste, helemaal van jou ;-) Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn! Alles komt goed, ooit... En hoe weet je nooit... Heb ik zelf ook al geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Ik ben al lang aan het nadenken over een klein werkhoekje in de woonkamer, en ik denk dat jouw blog net het beetje aanmoediging geeft om het nu eindelijk ook eens te gaan maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet het er allemaal mooi uit. Geniet ervan.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi gezegd.
    Fijn, dat je zo geniet!

    Lieve groet,

    Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het geluk zit juist in kleine dingen!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heerlijk plekje!
    ik heb ook zo'n fijne kamer, voel me heel rijk daarmee.
    nu gaan we verbouwen en slapen 2 van de kinderen er de komende maanden, zie ik echt een beetje tegenop, verwend nest als ik ben.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)