donderdag 18 september 2014

Picnic and a jumping hare..(haas:)



Zo af en toe gaan P en ik picknicken,
hoewel dat misschien een groot woord is
voor een broodje en koffie (of een frietje) eten aan de waterkant..
Hoe dan ook, we zijn er dol op..
In Zutphen zaten we vaak ergens aan de IJssel,
in Ingen, gingen we, gek genoeg, nooit,
terwijl de rivier zo ongeveer in de tuin lag..
Enfin, toen we hier kwamen wonen,
reden we rond met ons mandje op zoek naar een fijne plek..


We reden Noord Holland in,  echt prachtig mooi daar,
weilanden met koeien, ydillische dorpjes..
Onderweg zagen we (als P er niet bij was geweest,
die heeft tenslotte heel wat minder fantasie dan ik..
dan had ik het zelf niet geloofd..)
een haas over een sloot springen, echt waar.
Hij nam ook helemaal geen aanloop ofzo,
hij sprong vanuit stand zo Hup naar de overkant :)


Uiteindelijk vonden we deze plek, precies hier,
net buiten Durgerdam, aan het IJsselmeer,
maar met een beetje fantasie waan ik me zo terug in Zeeland.
Sindsdien zijn we al vele malen teruggegaan,
om er te zitten, de wind te voelen,
te kijken naar de boten die langsvaren
en om te zien hoe het is met de meerkoeten familie
die daar woont,wij denken dat het elke keer dezelfde is..
We zitten dan op twee lelijke campingstoelen,
dat is natuurlijk veel minder romantisch dan op 
een rood/wit geruit kleedje, maar ach onze ruggen...


 Hoewel ik bij de mindfullness leerde
dat een beetje ongemak of wat pijn helemaal niet erg is,
als je het maar opmerkt, zonder oordeel..
Je kan er ook naar toe ademen om het te verlichten,
maar die techniek beheers ik nog niet helemaal..

Dus op deze stralende dag, zal ik de broodjes en de koffie
weer in het roze mandje doen, 
en de lelijke stoelen achter in de auto gooien..
En als je vanavond zo tegen de zonsondergang
twee mensen ziet zitten op de Ijsselmeerdijk,
tevreden pratend over meerkoeten en wat dies meer zij..
dan heb je goede kans dat wij het zijn :)

Ik wens je een fijne dag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk vooruitzicht!!! Geniet van de voorpret en geniet van het moment!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid
    Prachtig verhaal weer. Om zo te genieten samen van relatief kleine dingen dat is Geluk.
    Hoop dat jullie nog vele keren lekker op de campingstoeltjes kunnen genieten.
    Dat verdien je.
    Fijne zonnige dag
    Liefs Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, de romantiek zit 'm dus niet in het rood/witte kleedje, maar in het samenzijn op een mooi plekje. Geniet ervan, het weer wordt prachtig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn de fijnste momenten he! Geniet er van zo samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Ingrid, misschien zie je het zelf niet zo, maar mij valt het op dat je al heel wat rustiger lijkt, dus die mindfullnescursus lijkt te helpen ;-) Geniet nog met volle teugen van het gezellige samenzijn tijdens deze prachtige nazomer ! Groetjes uit een zomers België, An

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat een fijne plek om zo nu en dan te zitten!
    Ps. We noemen het trouwens het Markermeer. Het IJsselmeer ligt een stuk verderop, aan de andere kant van de Houtribdijk. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch heerlijk om te lezen!!! Ik zie jullie al helemaal zitten. Genietze en die mindfullnes misschien meot ik dat ook maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat is genieten! denk ook gelijk aan de prachtige liedjes "Durgerdam slaapt" van Jeroen Zijlstra en "onder aan de dijk" van Thè Lau............
    lieve groet,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh! Het is daar zo mooi! Ben er al te lang niet geweest, goed idee voor zondag :)

    Geniet en zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A conversation about coots brings a smile; and indeed, waterbirds are a pleasure to watch. Winter brings many migrating ducks to our waters which I watch with great pleasure.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben dol op Noord Holland want ben pas op mijn 9e naar ze land verhuist. In Utrecht mis ik het Zeeuwse of Noordhollandse water.ook wij rijden weleens naar Durgerdam. En ja...die zwanebloem is mijn lievelings bloem. Weet je nog tekenles van meneer van der Vossen (?). Ik had nooit hoge cijfers behalve voor de tekeningen van een zwanebloem.tot snel !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankzij je berichtje gisteravond heerlijk een picknick gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)