dinsdag 16 september 2014

Wonderwool..


Regelmatig fiets ik eens even langs de kringloopwinkel,
er zijn er wel drie hier in Noord..
Eigenlijk koop ik bijna nooit wat, omdat ik het niet kwijt kan,
maar er is ook niet zoveel te vinden..
Vorige week viel mijn oog op deze 3 bolletjes wol,
voor maar 1 euro..
Het voelde heel zacht, maar 75 gram leek mij wat weinig,
dus ik legde het weer terug, rommelde nog wat rond
en besloot ze toch mee te nemen..
Ik plaatste een foto op Instagram, of iemand een idee had
wat ik met Zo weinig wol zou kunnen doen..


Daar kwamen een hoop reacties op,
ik kreeg er zelfs een mailtje over..
Het blijkt een soort Wonderwol te zijn,
waar je eindeloos mee door kan haken, het zou zelfs
genoeg zijn voor een sjaal..
Dus ik begon te haken, en verder, en nog verder
het lijkt maar niet op te raken..
Ik heb nu al een sjaal van 50 cm breed en anderhalve meter lang,
en ik heb nog steeds wol over...:)
(en het weegt echt helemaal niets)

Het is een heel simpel patroon
(dat dacht ik van het patroon van gisteren ook
maar het wemelde van de fouten,
mocht je dat willen maken, ik heb er een NB ondergezet,
waarin staat hoe het Wel moet..)

Voor deze sjaal haakte ik 75 lossen
en vervolgens haakte ik steeds 3 lossen, die ik om de steek
vastzette met een vaste.
De rijen erna zijn steeds 3 lossen die je vastzet in het boogje
met een vaste..
Ik haak nog maar eens wat verder..;)

Ik wens je een fijne dag,
wat heerlijk he, dat nazomeren..
-X-

18 opmerkingen:

  1. Niet te geloven voor 1 euro, ik denk d at ze per bol wel 12 euro hebben gekost. Wat een bofferd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ingrid! Ja, die wol ken ik ook, ze is helemaal fijn en super zacht, zoals een wolk van wol! :)
    Dat was een super kopje en die kleur is prachtig! (12 euro is juist!) Rowan is een van mijn favourite wol merken, heel goeie qualiteit!
    Veel plezier met haken! :)
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.ribbels.nl/nl/kidsilkhaze-nl
    prachtige kleur! goede koop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk koopje!! Grappig want je zou niet zeggen dat je er zoveel mee kunt, het ziet er klein uit, die bolletjes.
    Dat mis ik nog het meest nu ik moet liggen en geen auto mag rijden.. niet even naar de kringloop...
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet die sjaal er heerlijk zacht en "fluffy" uit!
    Mooie kleur ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook al weer zo'n heerlijk patroon! Fijn dat je weer zo lekker bezig bent! Ik moet ook echt weer eens gaan haken, krijg er zin in als ik jouw mooie werkjes zie. ;-)
    Groetjes van Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ten eerste wat een prachtige kleur wol heb je gescoord en ten tweede een hartstikke leuk patroon en ten derde weet ik zeker dat het een hele mooie zachte shawl zal worden. Zo zie je maar als je onverwachts een paar bolletjes wol meebrengt ;-) Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer mindfulness bezig. Ik merk dat jij je thuis voelt in Amsterdam. Als het wat dichterbij was zou ik een stukje met je mee haken. Succes en tot blog´s!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HayHay!
    Prachtige vondst wordt een prachtige sjaal :-)
    Heel mooi!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ohhhhh wow, wat een gave vondst. Hier ben ik vanmiddag in de hitte nog even naar de kringloop gefietst. Helaas geen gave bolletjes, zoals jij. Wel een prachtig grijs pak van In Wear, een lederen paarse blazer en een leuk linnen jasje. Plus nog een boek. Dus de wasmachine draait met de nieuwe aankopen (nee, het boek en de blazer niet :)) en ik ga zo weer lekker buiten liggen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is echt kringloopgeluk. Ik heb van 2 zulke bolletjes een grote omslagdoek gebreid, heerlijk warm en het weegt niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Ingrid
    Zeker een vondst zeg wat een leuke wol. Ik had er nog nooit van gehoord.
    Fijn je nb. bij de kol ik wilde er net mee beginnen.
    Fijne dag nog
    Lieve groet Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Rowan bij de kringloop????!!!!!!! En kidsilk haze is zoooo zalig, ik heb er vele omslagdoeken in ajour patroon mee gebreid, zacht en omhullend en subtiel en licht....wat een geluk had je!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zucht... Ingrid kun je me leren haken? En "Wonderwol", ik had er nog nooit van gehoord!
    X Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Marloes... da's toch dat bekende liedje van Oasis, niet? (grapje)
    @Ingrid: heel mooie sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha @Dirk... Oasis heb ik ook nog nooit van gehoord. Of wacht... is dat niet zo'n fruitig drankje? ;-)

      Verwijderen
  16. Hee dat is een mooie vondst! Soms heb je geluk. En wat werkt het mooi...

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)