dinsdag 28 april 2015

Things & a 1 euro present


Het was een prachtige dag gisteren,
ik kan me ook niet zoveel koninginnendagen herinneren 
waarbij het de hele dag regende..
Ik fietste naar de stad, tussen allerlei min of meer
beschonken jongeren die van het NDSM terrein
afkwamen nadat ze een nacht doorhaalden..
(oh waar is de tijd heen, als ik later dan
een uur of 11 naar bed ga, ben ik niets waard, haha)


Dus ik rommelde tussen allerlei spullen,
het is ongelofelijk hoeveel dingen er over zijn,
hoeveel mensen kopen en niet meer nodig hebben.
Ik zag van alles leuks, maar sinds de Grote-opruim
vorige zomer hanteer ik nog steeds het
handtas beleid, wat inhoud dat als het daar
niet in past, ik het niet mee kan nemen..


Een uitzondering daarop zijn kleren, 
mijn garderobe is een puinhoop, ik denk ook niet
dat je het het een garderobe kan noemen,
het is meer een willekeurige verzameling kleren.
Laatst ruimde ik alles nog een op,
ik deed alles weg wat ik een jaar niet aan had
en er bleef maar weinig over eigenlijk,
dus ik kon wel wat nieuws gebruiken..


Het barstte natuurlijk van de spullen
die je kon kopen voor 1 euro, aan het einde van de dag,
lagen hier in Noord bij het winkelcentrum de dingen
gewoon op straat, ik vond het nogal een treurige aanblik..

Ik kocht een stapeltje ouderwetse kaarten, 
een blikken speldje en een piepklein verfdoosje.
Ik wil ze graag geven aan Adelheid, als je je 
adres wil mailen, stuur ik het naar je op.

Ik wens je een fijne dag
(ik ga mijn gastblog berichten schrijven,
eigenlijk maak ik nooit gastblogs maar dit was wel
een hele leuke blog..volgende week meer daarover :-)
-X-

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie spulletjes heb je gekocht!
    En wat betreft die spullen op straat na afloop, dat vind ik ook zo jammer, zet het dan op z'n minst bij een 2ehandswinkel even voor de deur ofzo met een stuk plastic erover.... Maar ik vind dat er ook altijd zo treurig uitzien, en jammer ook dat dat zo gaat.
    Adelheid, gefeliciteerd met je leuke prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja..die kleren..bij mij is dat precies zo..ik ga je voorbeeld volgen en dan gaat er heel veel weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke bloesjes heb je gekocht en die kleurpotloden zijn. Ook prachtig en ze doen het waarschijnlijk ook nog. Ik kocht een keer goedkope kleurpotloden en die kleurden helemaal niet......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid
    Je bent weer goed geslaagd. Jouw raad zou ik ook eens moeten opvolgen en dingen die je een jaar niet gedragen hebt weg doen. Zei mijn Thijmen ook altijd.
    Ik kan het gewoon niet. Heb echt waar kasten en kasten vol kleding en het meeste draag ik nooit.
    Moet toch maar eens bginnen.
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat ik gewonnen heb! En het euro-cadeautje is helemaal top! (Heb je nog wat muntjes aan een meisje met blokfluit kunnen geven?) Fijne dag, en ik ga je mailen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, dat handtassenbeleid heb ik ook een tijdje gevoerd. Maar heb het niet heel lang volgehouden. Ergens gaat het dan toch weer mis. Leuke vondsten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige € 1-vondst. Ik draag dikwijls dezelfde kleren. Een opruimbeurt zou dus nodig zijn, of, eigenlijk...
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was i.d.d een prachtige dag gister! Ik kan mij het jaartal niet herinneren maar wel dat toen onze jongste (nu 14) nog in de kinderwagen lag zijn wij ooit door en door nat geregend op Koninginnedag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed geslaagd! Ik zo graag een echt goede garderobe hebben. Wat je wel eens leest in de Libelle ofzo, dat je -5 items hebt waar je 3 weken setjes mee kan maken... Ik heb twee kasten vol en sta nog regelmatig te dubben wat ik aantrek. Fijne avond, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattig setje heb je gekocht voor een euro. Om vrolijk van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke vrijmarkt vondsten!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)