vrijdag 29 mei 2015

Reasons to be cheerful (last one for now)


Dit weekend ga ik mijn koffer inpakken, ik heb zelfs
al wat kleren gestreken (heel bijzonder ;-) omdat wij
dinsdagochtend in alle vroegte naar Turkije vertrekken..
Het was oorspronkelijk bedoeld als vakantie, maar
later sloop het idee er in dat ik, als ik daar dan toch ben,
ook wel wat kan fotograferen voor mijn nieuwe boek.
Eerst vliegen we naar Dalaman, in het zuidwesten,
daar huren we een auto en rijden naar de kust, waar 
we een pension boekten aan zee.
Ik kocht zelfs een badpak, ik had er al een jaar of 10,
geen meer, ik ben niet zo'n zwemmer..
(ik zie er uit als een oma uit de jaren 50 met dat ding,
maar ach, niemand kent mij daar, haha)
Vervolgens zullen wij na een week een binnenlandse vlucht
nemen naar Instanbul (dat moest ik gewoon even zeggen,
van die binnenlandse vlucht, ik nam er nog nooit eentje,
en het klinkt op de een of andere manier zo Echt..)
Daar was ik al een paar keer eerder, de foto's 
bij dit bericht zijn daar ooit genomen..


Na een week nemen we nog een boot naar Bursa,
paar dagen later varen we weer terug en vliegen naar huis.
Nu zou ik natuurlijk kunnen zeggen dat ik er als 
een berg tegenop zie, ik ben helemaal geen reiziger,
noch ben ik speciaal dol op avonturen, maar dat past
helemaal niet in de Opgewekte Redenen week.
Ik heb er ook zin in tegelijkertijd, het is een soort rare
mix van gedachten en gevoelens..
Dus in plaats van dat ik bedenk wat er allemaal mis kan gaan,
denk ik aan alle Prettige dingen die zo'n reis met zich meebrengt..


Het is lekker weer daar weer, ik ga in zee zwemmen,
met mijn idiote badpak aan (en er niets om geven)
of misschien alleen met mijn tenen in het water wiebelen..
Het eten is er fantastisch, misschien kan ik wel een 
ezel aaien en aardige mensen ontmoeten.
We zullen de binnenlandse vlucht niet missen,
thee drinken aan de Bosporus, naar de markt gaan,
bijzondere dingen zien en samen zijn..
Ik ga gewoon heel veel mooie foto's maken
(ik kocht speciaal een fototas die niet op een fototas
lijkt, zodat ik mijn camera altijd op de pak heb)
en als ik terugkom (pff ;-) zal ik mooie verhalen,
kunnen vertellen, aah redenen genoeg om 
die berg gewoon op te wandelen en te genieten


Ik neem mijn laptop mee, vanwege het opslaan 
van de foto's en al, en misschien heb ik zelfs wel
ergens wifi, zodat ik hier verslag kan doen uit de verre..
(en oh, als je goed kijkt, glimlacht deze kat, zie je het?)

Nog even samenvattend over deze Opgewekte week,
het ging best lekker, al zeg ik het zelf, misschien moet
ik het eens vaker doen.
Maar ik wil tot slot toch nog even een relativerend woord
spreken over al deze blije dingen.. ik denk dat het helemaal
niet erg is om af en toe eens fijn te somberen
(je waardeert de vrolijke dingen daarna ook weer meer )
en mocht ik weer eens verzeilen in het eindeloze getob,
dan zal ik denken aan de volgende woorden:
(die ik op Pinterest vond)

Stop
Breathe
Cry if you must

Ik zeg er dan nog achteraan: en ga weer verder!

Ik wens je hele mooie dagen, je ziet hier wel weer
een bericht verschijnen, heel veel liefs!
-X-

Ach vergeet ik het bijna van de kaartjes;
als jullie je adres willen mailen, dank je:
Angelique, Moon, Esther, Janny, Lizet, Evelien,
Kristel, Chateligne, Maartje en  Bertiebo..

27 opmerkingen:

  1. Wauwie, ik krijg helemaal zin om mee te gaan! Maar gelukkig zijn er hier ook leuke dingen te beleven. Ik wens je een hele goede en fijne en mooie reis toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat mooi worden. Wat een voorpret heb je. Heel leuk. Ik ben al benieuwd naar je derde boek. Jouw boeken heb ik gehouden na mijn grote opkuis want van jouw boeken word ik blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met inpakken, daar zie ik altijd als een berg tegenop. Een beetje relativeren kan geen kwaad, zonder regen geen regenboog nietwaar. De kunst is om alles een beetje in evenwicht te houden. Je hebt mijn vrijdagochtend met een maandagochtend gevoel in ieder geval opgevrolijkt, ik zie dat ik een kaartje ga krijgen! Wat leuk! Ik wens je alvast een heel fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne liefdevolle inspirerende ontspannende verbindende vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je bent gewoon opgewonden en dat heeft alles in zich. veel plezier, het zal goed gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel plezier!
    Groeten Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ingrid, het lukt me helaas niet om je een mail te sturen. Zou je mij een mail terug kunnen sturen, dan geef ik je daarna mn adres. Mijn mail: jannykroezen@hotmail.nl. Groetjes Janny en alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige rondreis. Zo gevarieerd. Wat zul je genieten van de geuren en kleuren en gastvrijheid en het weer. Ik kijk uit naar je foto's. En het kaartje! Ik ben helemaal blij dat ik in het lijstje sta en ik stuur je mijn adres. Heel erg veel plezier in Turkije!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne (werk)vakantie!
    Wilhelminacee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Ingrid
    Je hebt het er goed voorstaan zeg. Wat gaan jullie een leuke afwisselende reis maken,
    Heel veel plezier en lekker samen genieten.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk anoniem fijn zwemmen of pootje baden. Klinkt goed. Geniet van een fijne reis en beleef veel mooie, leuke dingen. De foto's spreken later vast voor zich.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wens jullie een heeeeeel fijne vakantie in Turkije en kijk al uit naar de verhalen en foto's.
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele fijne vakantie! Rust uit, geniet van het samenzijn, van het mooie weer en van alles wat jullie zullen beleven.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geniet er van! En tot ziens! Groetjes van Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wens je een hele fijne vakantie. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wens je een heel fijne reis. Heb wel eens dit gelezen: je gaat weer nieuwe (blije) herinneringen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijne vakantie! Enjoy ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een gezellige en veelbelovende trip...geniet ervan met een grote G.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ow, dom dom. Ik heb natuurlijk weer eens helemaal niet goed gekeken, kon je mailadres nergens vinden, klikte op t envelopje onder de berichten, maar dat werkte niet. Maar....het is nu toch gelukt! Nogmaals bedankt en superleuk dat je me een kaartje gaat sturen :) En heel fijne vakantie. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geniet! En wat jouw badpak betreft... de jaren 50 look is hot ;-) Have fun XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Ingrid, Heerlijk al die geuren en kleuren geniet er met volle teugen van. Fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben net terug van mij vijf dagen workshop in Felletin, dat was ook een week genieten en je hebt ehlemaal gelijk. Af en toe somberen maakt dat je ineens alles weer anders kan zien en kan waarderen. Jullie reis klinkt fantastisch en ook wel spannend tegelijk. Ik ben ook niet zƓn reiziger en kan me je 'zorgen' wel voorstellen. Ik zou ze ook hebben, zeker weten. Maar geniet van aale nieuwe indrukken, lekker eten en fijn samen zijn. En maak vooral veel mooie fotoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vergeet ook niet ruimte in je koffer te bewaren voor de prachtige wol die je daar voor heel weinig kunt kopen.
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Turkije is altijd een goed idee! Geniet en ik ben benieuwd naar je wolletjes en verhalen :).

    X Wimke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Ingrid
    Welkom thuis. Zag het net op Pinterest. Verhalen en foto´s zullen ongetwijfeld binnenkort wel op je Blog verschijnen. Nu even bijkomen en de nodige dingen doen.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Welkom terug. Het is natuurlijk super dat je zo'n mooie reis hebt gemaakt maar wat heb ik je verhalen, foto's, inspirerende werkbeschrijvingen en 'alwatmeer' enorm gemist. Dus ja, fijn dat je er weer bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)