maandag 26 oktober 2015

Balance..


Het was een kalm weekend, met gisteren eindelijk
de zon, na al die weken (waren het weken?)
Ik heb helemaal geen hekel aan de herfst maar wel
aan een lucht waarin helemaal niets lijkt te gebeuren,
zo'n grijze deken die over de dingen heen ligt..
Nu het wolboek af, of dat wil zeggen het min of meer
kant en klaar op mijn pc staat, is er ineens ruimte 
voor andere dingen (ik ben er 7 maanden helemaal in
opgegaan) en alle plannen tuimelen over elkaar heen..
Dat zijn er ineens weer zoveel, dat ik soms zou 
willen dat ik gewoon nooit een idee heb,
hoe rustig zou dat zijn..
Ik moet er natuurlijk voor waken dat ik niet weer
volledig uit mijn evenwicht raak...
(balans, het komt altijd weer neer op balans)


Een plan wat wel doorgaat, ik ben het namelijk
al aan het voorbereiden samen met mijn dochter Judith,
is een winkeltje voor een dag, eerst hadden wij het plan
om het in Breda te doen, maar het wordt toch Amsterdam.
Waarschijnlijk op 12 december, maar de details volgen,
zo snel als ik die ook weet, ik moet nog 
wel even wat dingen regelen...
Het Franse-huisjes-plan is ook ineens weer om de 
hoek komen kijken, ik kreeg namelijk een berichtje van de 
makelaar dat het huisje toch niet verkocht is
en dat wij donderdag kunnen komen kijken..
(ik moet dat vandaag al dan niet bevestigen)
P. heeft hele spreadsheets gemaakt met berekeningen,
en mogelijke manieren om het mogelijk te maken,
maar daar zitten zoveel onzekerheden in,
dat ik nu niet meer weet of ik goed bezig ben,
om dit hele plan te overwegen of dat 
ik gewoon gek geworden ben (dat kan, hoor, 
er zijn gevallen bekend van mensen die...haha)


Ach nu ja, gek of niet, plannen maken geeft 
wat mij betreft wat Lichtheid aan de dingen van alledag,
het idee dat er nog van alles mogelijk is, ook al 
komt er uiteindelijk niet van terecht is voor mij altijd 
een manier geweest om voort te kunnen ondanks 
alle mindere dingen die er waren op mijn pad..
(het voelt in ieder geval beter dan jezelf te zien
als een muis in de val, denk je niet?)

Wel, met deze overweging in gedachten, ga ik zo
de Franse makelaar maar ga mailen, maar niet nadat
ik jullie bedankt heb voor de ongelofelijke fijne respons
op mijn kleurboek en de give-away van vorige week.
Ik heb er zelf ook nog even over nagedacht, over
de ezel-paard kwestie en ik heb besloten dat het
een muilezel is, gewoon een beetje van beide..:-)
Ik wil graag een boek sturen naar:
Studio babsie en Zoetdesign, als jullie je adres 
willen mailen dan komt het naar je toe.

Ik wens je een fijne maandag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Spannend dat Franse huisje. En ik ken dat ook , plannen maken geeft zoveel plezier ook al gaan ze niet door. Geniet ervan en hou ons op de hoogte....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingrid, ik las net in je blog dat de verkoop in Breda niet doorgaat. Ik vind dit heeel erg jammer, zat echt de weken nog af te tellen. Vind het heel erg dat het weer amsterdam is waar al zoveel plaats vind. Je hebt nu waarschijnlijk veel mensen eerst blij gemaakt hiermee en dan worden we weer teleurgesteld. Sorry dat ik zo reageer maar heb nu echt het gevoel dat alleen de fans van je boeken in amsterdam en omgeving wonen en de rest van nederland en waarschijnlijk ook belgie niet de kans krijgen om je ook een keer te ontmoeten.
    Jammer en nogmaals sorry maar ben diep teleurgesteld !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lizet, ik begrijp je teleurstelling maar de ruimte die we in Breda op het oog hadden blijkt toch niet beschikbaar, we proberen het begin volgend jaar nog eens te organiseren in Breda. Nu is het zo dat ik eigenlijk bijna nooit ergens in het openbaar verschijn, ook niet in Amsterdam, toevallig nu een paar dingetjes. Wat betreft de boekenfans: ik wordt nooit ergens gevraagd om te signeren of iets dergelijks, ik kan toch moeilijk met een doosje boeken ergens op een marktplein in het zuiden gaan staan..:-) Daarnaast was ik vorig jaar een hele middag in de Sissy boy in Eindhoven, daar kwamen welgeteld 7
      mensen naar toe... Excuses voor de verwarring, maar ik dacht zelf ook echt dat het door zou gaan in Breda. Ik doe mijn best daar iets te organiseren..

      Verwijderen
  3. Plannen maken is altijd goed. Toch? :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat in balans komen gaat vanzelf wel goed komen. Is me toch allemaal niet niks met al die energie en tijd die in je boeken gaat zitten. Petje af by the way! Gefeliciteerd aan de winnaressen! En veel plezier samen met Judith met de voorbereidingen en natuurlijk ook spannend donderdag met het Franse huisje. Have fun! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. succes met alles wat je wel en niet onderneemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ene spannende is klaar en dan komt er iets leuk nieuws voor in de plaats. Een Frans huisje: een droom die uit gaat komen: top! Heerlijk van genieten!

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lastig woord hè 'balans'. Je moet altijd op blijven letten. Ook het Franse huisje is natuurlijk lastig. Ben benieuwd of het jullie gaat lukken. Het is jullie gegund want het is wel leuk natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat ik een kleurboek Heb gewonnen, ga je gelijk mailen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sommige dromen kunnen beter dromen blijven. Maar rust en ruimte voor jezelf (en lieverds om je heen) mogen vinden in la douce France is gewoon une bonne idée.
    Bonne chance!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)