maandag 19 oktober 2015

Night and day


Misschien was ik deze blog wel helemaal vergeten
als ik vorige week niet bezig was met het 
sorteren van foto's voor mijn nieuwe boek en ik 
een mapje zag staan met; foto's blog september..
Waarop ik dacht, ja oh, jee, hoe lang is het wel niet
geleden dat ik er een bericht op zette.
Vervolgens keek ik even op internet of hij er sowieso
nog wel was, en ja hoor, geduldig wachtend, 
vertrouwd maar het kwam mij ook ineens wat vreemd voor.
Zoveel berichten, foto's, gebabbel, en zo meer,
allemaal door mij geschreven bedacht en gemaakt,
dat wel...


Ik stopte daar eens even mee, omdat ik zo
bezig was met mijn wolboek
en omdat ik dacht als ik nu eens even goed nadenk 
over de Dingen waar ik mijn hoofd over brak,
dan kom ik misschien wel tot een soort van punt.
Een punt waarop je denkt: nu ben ik er uit
(het liefst over alles en voor altijd) maar dat punt
komt natuurlijk helemaal niet.
Het is zoiets als het licht en weer donker worden,
je denkt dat je Iets helemaal hebt uitgerafeld,
dat je weet hoe het het zit, maar dan komt er 
weer iets anders voor in de plaats, iets 
waar je nog helemaal niet dacht, en ineens 
zit je niet meer in het zonnetje maar in de schemering..


De dingen komen en gaan, en dat is misschien
het enige waar je je echt aan vast kunt houden,
en oja in elke fase daarvan de schoonheid zien,
of dat in ieder geval proberen...kortom..
Ik ben er nog net zo niet uit, als ik een paar weken 
geleden was, maar ik geloof dat ik dat weer kan nemen.
En als ik dat niet kan, gaat dat moment ook wel voorbij,
gewoon gaan zitten en doorademen.
Het boek is af (ik kon geen bruggetje verzinnen)
of dat wil zeggen alles staat keurig
in mapjes op mijn computer, alle teksten,
tekeningen, patronen en geschreven stukjes.
De redacteur loopt alles nog eens na op fouten,
en als dat gebeurd is kan het naar de vormgever.


Dat geeft in ieder geval lucht, zoveel
dat ik het idee heb dat ik hier wel verder kan babbelen.
Wat betreft al het andere, dat zijn onderstromen
die er altijd zullen zijn en die mij in het verleden
ook niet gehinderd hebben om bezig te zijn.
Dus als er nog iemand is die nog naar mijn blog kijkt,
ik ben er weer, fijn dat je er ook bent :-)

Ik wens je een fijne maandag
-X-

35 opmerkingen:

  1. Katja Klarenbeek19 oktober 2015 om 09:03

    Fijn dat je er weer bent. Ik heb je iig gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat je weer boven water bent...
    Knap dat je alles van je boek rond hebt, het lijkt me een monsterklus die je geklaard hebt. Fijn dat je op deze plek gewoon weer wat kunt 'babbelen', zonder dat iemand anders het 'controleert' of vormgeeft.
    Ik lees je berichtjes graag, ook omdat je zo eerlijk en open bent. Het leven is nu eenmaal niet altijd zonnig, al doen mensen soms hun best om je het idee te geven dat ze alles zo 'makkelijk' aan kunnen...
    En inderdaad hoe fijn is het om soms gewoon te zitten schemeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er weer bent. Ik dacht soms....zou het wel goed gaan met Ingrid, ze blijft zo lang weg. Maar dan keek ik even op Instagram en zag dat alles goed was met je.
    Je ´gebabbel' doet me altijd goed.
    Hou je zelf goed vast en inderdaad, gewoon doorademen , dat helpt in. Ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij dat je weer terug bent, ik heb je gebabbel erg gemist, maar gun je van harte een moment van rust, om adem te halen.

    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig dat je hier weer komt babbelen :-)
    En heel fijn dat je boek klaar is, althans wat jouw werk betreft. Spannend!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weet je de dingen des levens toch weer treffend te verwoorden. Ik zit zelf in zo'n periode dat het een na het ander gebeurt en door jouw stukje te lezen besef ik dat het bij het leven hoort. Wat ik wel wist natuurlijk, maar even was vergeten. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor, Lieve Ingrid, ik ben er nog en lees mee met je heerlijke hersenspinsels! :-* (Echoes from the past-Yvonne ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh... wat fijn dat je er weer bent !!! Elke keer is het weer een mooi begin van de (mid)dag. Jij kan de dingen altijd zo mooi vertellen en je gedachten verwoorden. Ook geniet ik van de prachtige foto's .Fijn ook dat het boek bijna af is, dat geeft vast lucht en ruimte.
    Ik wens je een hele fijne dag .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geschreven weer Ingrid! Fijn dat je weer terug bent op je vertrouwde plekje. Ik denk dat we het allemaal wel eens niet weten op een bepaald gebied en dat er dan (gelukkig) weer perioden aanbreken van inzicht en lichtheid. Ik moest even denken aan de Innerlijke burcht, een werk van de Spaanse mystica Theresia van Avila uit (om en nabij) 1500. Niet dat ik een kenner ben van haar of haar geschriften hoor maar daarin beschrijft ze allerlei fases in innerlijke ontwikkeling en dat herken ik wel in de zin van 2 stappen vooruit zetten en één terug. Of dat pad ooit leidt tot het ware inzicht weet ik ook niet. Jammer nou he;) Verder wil ik nog aan je kwijt dat ik als ik in een hoofdbrekende fase zit graag voor het slapen gaan even in één van jouw boeken blader om mijn gedachten even te verzetten. Dat helpt altijd erg goed. Alle goeds en veel succes met je nieuw boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn je weer te lezen...mijn blog wordt ook enkel beschreven als ik er ruimte voor heb, dus uit ervaring weet ik dat die heel geduldig staat te wachten op mijn nieuwe berichtje. En dat kan in mijn geval wel eens een tijdje duren.
    Ik bezoek mijn blog daarentegen wel geregeld om andere blogs te volgen en die van jou dan in het bijzonder...dus kun je je voorstellen dat ik het fijn vind je weer te kunnen lezen.. Ik hoop dat je inderdaad weer wat lucht en rust ervaart. Groetje en oh, ja..mooi geschreven vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welkom terug. Fijn dat je boek 'af' is, in ieder geval deze fase. En voor de rest moet je maar denken: als er niets meer te piekeren is, is er ook niets meer te verbeteren/veranderen/accepteren. Dat zou toch ook maar saai zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ingrid, wat fijn dat je er weer bent. Ik had je gemist. Ik lees je blog heel graag en keek regelmatig of je al weer iets had gepost. je ja hoor, vandaag ben je er weer. Wat een prachtige foto's en fijn dat je boek al zo ver klaar is. Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe boek. groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb je ook gemist, wat fijn dat je er weer bent! Goed dat je de tijd voor jezelf hebt genomen; en blijft doen :-) Je verwoord wat er in je omgaat zo mooi, dat inspireert me! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn Ingrid te merken dat je er weer bent. Het maakt mijn dag stukken beter ! Het doet altijd deugd te merken dat ik niet alleen ben met al die muizenissen in mijn hoofd. Ik wou dat ik het ook allemaal zo goed kon verwoorden zoals jij. Doe maar verder rustig aan. Hele mooie foto's trouwens ! Alvast veel succes gewenst met je nieuwe boek ! Belgische groetjes, An

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb iedere dag gekeken of je er alweer was.........
    Fijn, dat je weer terug bent!
    En af en toe een dagje vrij nemen van het bloggen...kan geen kwaad hoor ☺.
    Wij blijven jou volgen!

    Fijne dag.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. begrijp ik het goed dat je 2 nieuwe boeken hebt gemaakt ? 1 kleurboek en 1 met wol ? Het klinkt alvast allemaal spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo lieve Ingrid,
    Het lijkt me duidelijk dat er nog genoeg mensen kijken of je alweer babbelt. Fijn dat je er weer bent, fijn dat je het leven weer oppakt, fijn te lezen dat ik niet de enige ben die het leven soms ingewikkeld vindt (en maakt, wat mij betreft) Dank je voor je gebabbel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn om weer een berichtje van je te lezen!
    Mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoera! Je werd gemist, fijn te lezen dat je er weer bent.

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is nu eens fijn nieuws ! Welkom, blij dat je er weer bent !! Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. fijn, je bent er weer! en ook nog eens met zulke mooie rust gevende foto's, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hee, blij op Twitter weer een berichtje te zien over een nieuw blogje :). Fijn dat je er weer (of eigenlijk gewoon: nog) bent!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lijkt me helemaal leuk dus ik doe graag mee. Ik houd wel van een beetje omdenken.. Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een overdenkingen allemaal :-) Fijn dat het boek af is dat scheelt weer een hoop stress.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja hoor ik ben er nog!!! Ook even op een laag pitje, zowel met bloggen als met lezen, dus het kwam wel goed uit dat je er even niet was. (Grapje hoor). Fijn dat je er weer bent!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijn dat je er weer bent! Als het internet 'op' is, kijk ik als laatste nog altijd even op je blog naar de leuke berichtjes, mooie foto's en overpeinzingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk dat je er weer bent. Ik keek toch af en toe wel of er een nieuw berichtje was en nu meteen een boel. Misschien is de 'meermeditatie' iets voor jou. Stel een groot meer voor, woeste wind geeft rimpelingen aan het oppervlak, maar daaronder is het water nauwelijks in beweging.
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)