dinsdag 12 april 2016

Flexibel


Sinds een maand of wat heeft de woonkamer,
die tevens mijn werkplek is er een nieuwe functie bij..
Het is nu ook een printfabriekje en webwinkeltje.
Dat betekent nog meer woekeren met ruimte,
(je ziet ook dingen op de stoelen liggen :-)
de printer is een groot monster, die meestal op 
een stoel net links van de tafel staat, als ik hem 
gebruik dan til ik hem op de tafel.
En oh, die tafel, ik maak hem verschillende 
per dag schoon, want; inktvlekken na het tekenen
 kruimels van het eten ga zo maar voort, 
ik ben een echte tafel-poets-vrouw geworden :-)


De witte kast is de enige opberg plek die ik 
heb in de kamer en daar staan al mijn spullen in,
denk; wol, tekenspullen, allerhande prullaria..
Maar nu zijn daar ook de spullen van de webwinkel
bijgekomen zoals papier, enveloppen, voorraad.
Dat was nogal schuiven met dingen en ik deed 
ook een doos of twee weg, het paste anders gewoon niet.
Ook verzon ik allerlei manieren om de kast 
zo optimaal mogelijk te gebruiken, stapelbare
kantoorbakjes, van die lelijke van plastic, dozen
en mandjes die aan de planken hangen..
Het past, maar de kast is er wel een beetje 
scheef van gaan hangen, zo zwaar vindt hij het, haha
(nu kunnen de deuren ook niet meer goed dicht)


De kast zal het maar moeten (ver)dragen,
ik denk ook niet dat een kast gevoel heeft,
want ik vind het prima hoor, om op een paar vierkante
 meter te werken en een winkeltje te hebben, maar
ik wil niet in mijn kantoor noch winkel wonen.
De kamer verandert steeds mee, afhankelijk van wat
ik aan het doen ben, eetkamer, atelier, fotostudio,
printfabriekje, inpakruimte en ga zo maar voort.
Aah ja, we zijn zo flexibel, mijn kamer en ik,
hoewel je natuurlijk niet alles moet geloven
wat ik hier schrijf, want er wordt regelmatig
flink gemopperd over dat geschuif met spullen
en al dat ge-opruim (wat dan weer geen woord is)
Hoewel ik over het algemeen best tevreden ben
met de kamer die van alles tegelijk is..

Ik wens je een fijne dag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook zo'n soort kamertje. Het is dan wel niet de huiskamer maar er gebeurd wel vanallesennogwat in. Ik noem het altijd de strijknaaicomputerlogeerknutselkamer en dat vind onze kleindochter dan weer een grappig woord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien heeft je kast er op een nacht ineens genoeg van. Dan klappen de deuren open en valt alles eruit ;) daarna puft de kast nog wat na en haalt opgelucht adem. :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klein maar fijn ☺!!
    Geldt voor ons ook ☺.

    Fijne dag .


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een heel mooie kast; ook de houten (?) kistjes die erbovenop staan zijn knap.
    En ik denk dat ze toch wel stiekem heel blij is dat ze deel mag uitmaken van jouw warme nest !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik bewonder je gewoeker met ruimte: het ziet er zo helder uit (als je begrijpt wat ik bedoel)! Mijn printerbakbeest staat op een 'hondje', zo'n verhuisplankje op wielen, onder de tafel, rij je'm er zo bij en verstop je wanneer nodig 😊.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)