vrijdag 27 mei 2016

Head above water..


Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden,
hier op Instagram en in de mail, ik kreeg zelfs 
chocolade opgestuurd van Caroline een bloglezer
(things are getting worse, please send chocolate :-)
Gedurende de loop van deze week bleek toch weer
dat als je het grote geheel niet kan overzien, het toch
de kleine dingen en gebeurtenissen zijn
 waar je hart van opspringt; de klaprozen die bloeien,
een fijn muziekje, een beetje tekenen..
En dat de waarde van de mensen om je heen;
een goed eindeloos durend (heerlijk!)gesprek met Fem,
even skypen met mijn zoon en een bezoekje
aan mijn dochter, waar we het plan maakten
om over 3 weken een paar dagen naar Lissabon
te gaan, om eens even bij te komen van de dingen..


Dus ik heb besloten het helemaal te laten wat 
men doet (wie is men eigenlijk, haha) als ik 
per ongeluk (ik zoek er al helemaal nooit naar)
iets tegenkom waarvan ik denk: huh..
zal ik eerst tot 10 tellen of tot 100 of als het 
nodig is tot 1000 en mijn weg weer gaan, 
waarmee ik niet zeg dat ik het goedkeur en als het 
te erg is zal ik echt wel maatregelen nemen..
Maar ik ga  me niet meer afvragen; waarom
(daar krijg ik toch nooit een antwoord op)
noch ga ik mijn plezier in wat ik al jaren doe,
namelijk het delen van wat ik maak en weet,
laten bederven door mensen die enkel aan 
geldelijk gewin en het vergaren van spullen denken..
Iedereen moet voor zich maar bepalen wat zijn
of haar morele kompas is..

Uit ervaring kan ik zeggen dat alle spullen
van de wereld er echt niet meer toe doen als het
er echt op aankomt, het enige wat werkelijk telt
zijn de kleine dingen waar je hart van gaat zingen,
vriendelijkheid en de dierbaren om je heen..

Enfin, ik ben weer boven water of beter gezegd,
ik herinner me weer hoe ik moet zwemmen.
Ik wens je een heel fijn weekend
-X-

13 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je je zelf weer herpakt hebt en er gewoon weer bent.
    Het wordt een heerlijk zonnig weekend, met veel klaprozen en appeltaart
    Geniet ervan
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je weer terug bent! Loslaten van vervelende gedachten is ook lastig.. En dan is opruimen lekker om alle gedachten weer op één lijn te krijgen! En wat een superschattig caviaatje heb je daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je weer weet hoe te zwemmen! Ik wens je een fijn weekend! Gr PeggyPerenijs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel bewondering voor je eerlijkheid en openheid. Kan me voorstellen dat deze dingen je raken en dat het frusterend is. Er is helaas niet veel aan te doen behalve af en toe eens flink je hart te luchten, weer overeind te krabbelen en het positieve in de kleine dingen te zien. Waar je wat mij betreft kampioen eerste klas in bent! Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed van je, wat fijn. Je bent een sterke !! En er is vast die ene lade waarin al je zwembrevetten liggen dusss ... bij twijfel weet je eigenlijk dat je het uiteindelijk toch wel kan, with a little help from your friends and family :-) Ik ben blij je hier weer te zien !! Marie uit België

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend fijn te lezen dat je er weer boven water bent. Fijn weekend.
    Lieve groet Clarle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb je al een kaartje met 'I do it MY way...' Misschien je nieuwe mantra ;) Fijn weekend, lfs Meinke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erger je niet maar verwonder je, dat zei mijn vader altijd.
    Het lijkt jou te lukken om dit in de praktijk te brengen.
    Mooi om te lezen en fijn dat je weer aan het 'zwemmen' bent. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed te horen dat je het zwemmen niet verleerde ! Welkom terug !
    Je maakt ons telkens weer blij met jouw kleine en grote verhalen, mooie creaties, tekeningen en foto's, ...
    Geniet al maar van je Lissabon-plannen !
    Wat een toffe verzamelingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Welkom terug (leuk weer je belevenissen te lezen en fijn dat je weer 'emergo' bent)! Die stempel met 'kopie' is wel erg toepasselijk in dit blog 😂

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)