woensdag 18 mei 2016

Little late, a how to and a mini-give-away


Nu ben ik een beetje uit mijn doen want ik werd 
pas om 9 uur wakker, dat is voor mij echt
verslapen, meestal ben ik voor zevenen wakker..
Ik kon vannacht niet slapen, niet dat ik niet moe was,
maar per ongeluk zet zich dan ineens een gedachte
vast, waar je dan vervolgens niet meer vanaf kan komen.
Die gaat dan in de repeteerstand en begin ik in gedachte
tegen mijn gedachtes te praten, zo in de ochtend 
klinkt dat gek maar 's nachts lijkt dat heel normaal..
Vervolgens probeerde ik van alles om er vanaf 
te komen, zei tegen mijzelf dat het maar het babbelen
van mijn drukke hoofd was, deed de oefening 
langs de kant van de weg staan en het verkeer
zien als mijn gedachten, die ik voorbij kon 
laten razen zonder er deel aan te nemen..


Maar niets van dat alles hielp, ondertussen voelde 
het bed als een plank en wist ik niet meer hoe ik moest
liggen, pas op het punt dat ik dacht, nu ja, dan slaap
ik toch een keertje niet, wat zou het, viel ik in slaap..
Maar daar gaat deze post eigenlijk helemaal niet 
over, de foto's laten ook iets heel anders zien,
dan een slapeloze vrouw in het midden van de nacht.
Geloof me, dat wil je helemaal niet zien, haha.
Maar goed, ik haakte een bloemenslingertje,
zo deed ik het:


Nog even voor de duidelijkheid, de grote bloemen
hakte ik met dikke katoen, haaknaald nummer 4,5.
De kleine bloemetjes met hele dunne katoen met 
haaknaald nummer 2,5, maar als je dat te veel priegel
werk vind kan dat ook met naald nummer 3.

De verhuiskaart die je hier boven ziet staan, maakte
ik voor Liesbeth van Sloppop , maar dat terzijde..:-)


Omdat, inmiddels wel bekend, ik eigenlijk niets
met het handwerk doe wat ik maak
(ik vind het gewoon fijn om te maken)
dacht ik dat het misschien leuk zou zijn als ik het 
minislingertje weg zou geven, dus mocht je het willen
ontvangen laat maar een berichtje achter.
(dat kan ook op Instagram, als dat je voorkeur heeft)

Wel, ik ga even wakker worden en koffie drinken.
Ik wens je een fijne dag
-X-

22 opmerkingen:

  1. Lieve Ingrid
    Dit is wel heel frappant. Ben een vroege vogel slaap nooit langer dan tot een uur of 6. Kon ook de slaap weer eens niet vatten en uiteindelijk weet ik hoe laat in slaap gevallen. Schrok om 8 uur wakker wist niet wat me over kwam. Het ergste is mijn huis wordt geschilderd aan de buitenkant en dan doe ik altijd de deuren en ramen om half 7 open voor de schilder. Hoorde ik ineens roepen Nienke en stond de schilder te wachten. Een heel verhaal wilde het toch kwijt. Hahahaha Nu een beetje uit mijn ritme.
    Fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke
    ps
    Schattige bloemetjes dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen,

    Dat zeg ik ook altijd tegen mijn kinderen als ze niet kunnen slapen. Denk maar lekker vannacht ga ik een keer niet slapen.... meestal komt dan de ontspanning en slapen ze alsnog.
    Maar mijn bericht wilde ik gaan schrijven voor de slingers: deze slinger is zo gaaf, een mooie vrouwelijke slinger, tenminste dat vind ik. En ik kan zoiets wel gebruiken, als vrouw tussen vijf mannen :), en ik kan niet haken, althans dat denk ik....
    Fijne dag nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar, zo'n slapeloze piekernacht..ik heb ze helaas ook weleens. Het slingertje vind ik heel leuk, mijn dochter is a.s. zaterdag jarig en ikheb geen tijd zelf te haken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ooit aan een haakworkshop deelgenomen. Maar haken lukt me maar niet. Breien wel. Een bloemenslingertje breien ook niet. Dus loot ik graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niks aan niet slapen, vermoeiend ook!
    Een hele gave slinger...leuk voor mijn dochtertjes verjaardag die zondag 2 hoopt te worden!!!
    Ik pieker nu over de voorbereidingen van haar feestje....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh graag, bloemen kan een mens niet genoeg hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wanneer ik mij verslaap komt het de hele dag niet meer goed. Gelukkig gebeurt het bijna nooit. Jouw post krijg ik heel erg graag, ook zo'n mooie slinger.
    Je verhuiskaart voor Liesbeth van Sloppop zag ik eerder en ik vind 'm prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor, zo'n vrolijk bloemenslingertje! Leuk voor de verjaardagen van de kids, en van mezelf natuurlijk :)) Ik waag een kansje! En je zult eens zien hoe lekker je vannacht slaapt...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Could you possibly give the pattern in English. Itnwas the only part that didnt translate over. Please :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben verslingerd aan slingers. Mijn werkplek hangt er mooi vol mee. Een zelfmaak Mexicaans probeersel, en iets met rondjes uit wereldkaarten, ...
    Jouw bloemenslinger is zo tof, dat ik deze er graag ook bij hang.

    Liefs uit België
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dat toch met gedachten. Dat die niet begrijpen dat een mens soms even wil slapen zonder die gedachten op bezoek. Bij mij helpt het om de gedachten kort op te schrijven met wat steekwoorden. Dan laat ik de gedachten los, want morgen kan ik met ze verder. En ga lekker slapen.
    Jouw bloemenslinger past mooi bij een tuinfeestje. Of het zorgt voor het tuinfeestgevoel in huis. Gezellig. Gave verhuiskaart.

    Groetjes en slaap vannacht lekker, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gedachten komen altijd in ruststand....erg irritant.
    Maar je bloemenslinger ga ik zeker maken wat ontzettend lief...goeie nachtrust...Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hopelijk voelt je bed binnenkort even zacht als deze slinger.
    Zo'n mooie slinger: ideaal om op te hangen in mijn nieuwe keuken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihihi! Als ik om 9 uur wakker ben, ben ik voor mijn doen een vroege vogel. Ik sta op een gewone werkdag om 9 uur op maar doe daar vaak nog een uurtje bij als ik voldoende overuren heb die op moeten. Voor zevenen overkomt me maximum 1 keer per jaar, de laatste keer was toen ik een vliegtuig moest halen. Maar ik lig ook nooit voor 1 uur en mijn bed en in het weekend is dat ten vroegste een uur of 3. Nachtuil hé....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor vannacht vast een goede nachtrust gewenst! Heel leuk, je bloemensliger! En toch hoef je 'm niet aan mij te sturen :-) Ik heb nog wel wat slingers. En ook nog een heel leuk slinger-ideetje. Dat heeft nog even tijd nodig.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je toch een heerlijke schrijfstijl. Beetje onbescheiden en ja ik kan het ook best zelf maken maar hoe leuk is het om een origineel Ing-things slingertje aan mijn 'gelukrekje' in de kamer te hangen. (Waar natuulijk de kaartjes die ik bij je kocht ook in staan:) Hopelijk slaap je vannacht voor je gedachte wakker wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja ik doe wel mee....dat lijkt me nou een gezellig slingertje om overal op te hangen....niet te groot niet te klein...ik doe graag mee. Enne dat verslapen herken ik....dan ben je uit je ritme he?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vandaag weer een mooie zonnige lente dag! Goed geslapen.. ik hoop het. Ik vind slingers erg leuk om te maken en te haken en te winnen ;-)Ik waag een kans. groeten,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik doe graag mee en als ik win geef ik de slinger met liefde door aan een collega in het onderwijs die vanwege krimp onze school moet verlaten. Zij kan wel wat vrolijkheid in de vorm van een fijne bloemenslinger gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik doe graag mee en als ik win geef ik de slinger met liefde door aan een collega in het onderwijs die vanwege krimp onze school moet verlaten. Zij kan wel wat vrolijkheid in de vorm van een fijne bloemenslinger gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier nog zo eentje dat uren kan wakker liggen s'nachts. Piekeren, mijmeren ach.....Zit altijd vol bewondering naar je dingen te kijken en je inspireert me enorm! En een slingertje erbij is snel gemaakt, deze kan ik afwisselen met de andere slingers die ik naar je patronen heb gemaakt moest ik hem niet winnen ;) Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hou van kleine kadootjes die met liefde zijn gemaakt, zou heel graag deze slinger willen winnen. Gewoon voor mezelf. Aartje

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)