donderdag 12 mei 2016

Tulip fields..



Een week of wat geleden gingen wij naar 
Den Haag, dat doen we zo heel af en toe, daar is 
een tentje waar je Indonesisch kan eten, P kwam 
daar al in zijn studententijd en soms wil hij even 
zien of het er nog is en het eten nog steeds zo lekker..
We reden een beetje binnendoor omdat ik graag
de bollenvelden wilde zien, die zag ik vorig jaar 
voor het eerst en ik vond het nogal bijzonder.
(beetje hysterisch ook, al die kleuren, dat wel)


Naarmate wij de velden naderden werd het steeds 
drukker op de weg, het was zondagmiddag, 
en wij waren bepaald niet de enige die op dit
 idee kwamen (soms ben je gewoon niet origineel:-)
Bussen, auto's, het was een gekkenhuis, zelfs 
de bermen stonden vol en we moesten moeite doen
om de auto ergens kwijt te raken..
Evenzo veel moeite moest ik doen om een foto
te nemen waar geen mensen opstonden, hele hordes
liepen door de velden, met selfiesticks
(oh dat vind ik toch zoiets, leuk misschien als
 je 15 bent, maar anders..)
Liggend tussen de bloemen, de een nog in een 
gekkere pose dan de ander..ondanks de bordjes
waarop stond dat je niet tussen de bloemen mocht staan.
Ook maakte ik van verschillende families een 
portret, hun camera werd gewoon in mijn handen 
geduwd en dan kreeg ik ook nog aanwijzingen..
Camera to the left, do it again, please..
Oh haha, ik ben dol op aanwijzingen,
maar dit was toch een beetje te gek allemaal,
dus ik luisterde niet en klikte maar wat..


Nadat ik een paar foto's had genomen en wij 
eindelijk weg konden rijden (in de file) mijmerde 
ik even over dit hele merkwaardige uitje.
 Over of het door de explosie van kleuren kwam
dat iedereen zo over zijn toeren leek en aan de Japanse
familie die bij thuiskomst ziet dat de foto van de
hele familie in een bollenveld, door mij genomen,
onscherp blijkt te zijn..
En terwijl we daar zo reden op weg naar Den Haag,
zag ik in de kant van de weg, een enkele tulp staan,
helemaal alleen en dat vond ik misschien nog wel 
de mooiste die ik die middag gezien had, 
die eigenwijze tulp die dacht, haha, ik ga niet 
tussen de anderen staan, ik vind het hier veel fijner..

En oja, het eettentje was er nog en het eten was 
nog steeds zo lekker, P was weer gerustgesteld ;-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Ik heb ze nog nooit gezien die bollenvelden, een paar narcissen in de tuin vind ik genoeg. Ik ken ook een indonesisch eettentje in den Haag, het is op de eerste etage ergens bij het Voorhout. Is dat hetzelfde?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je die dappere tulp niet op de foto gezet? Of een selfie van Ingrid met de tulp ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die ene, daar hou ik nu ook van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd naar het Indon eettentje! Hoe heet het? Gr PeggyPerenijs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bollenvelden zijn bijzonder, zeker voor toeristen. Net als zij met hordes hier tussen de bloemen komen staan, zo zie je in Frankrijk hordes Nederlanders gek doen tussen de lavendels.
    Die ene eigenwijze tulp heeft het beste plekje van allemaal gekozen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al die mensen waren niet bij de bollenvelden in Flevoland, waar wij regelmatig in alle rust genoten hebben van al die pracht en praal. En dan kochten we aan de weg ook nog wat bossen voor in huis, fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha ik zie het helemaal voor me, die wazige foto's. Mooi zijn de tulpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, die laatste foto. Ik ben opgegroeid tussen die bollenvelden, vind het nog steeds mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I've been in Holland twice and never had the pleasure of seeing a tulips field. I understand that so many people want to see, is a single picture, there's nowhere else in the world! One day I'll also go to see the tulips fields and who knows if I find that restaurant ;) I love indonesian food, yum!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kom volgend jaar naar de kop van noord holland, nog veel meer bollenvelden en geen files en hysterische toeristen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)