dinsdag 12 juli 2016

Crochet garlands & some men on bikes


De laatste week zit ik in een fijne-haak-flow.
ik haak het ene dingetje na het andere.
Misschien komt het wel door de Tour de France,
daar kijk ik graag naar, hoewel ik meer luister naar
het gebabbel van de commentatoren.
Ik ben helemaal niet speciaal dol op wielrennen,
behalve de Tour, volg ik het helemaal niet maar het
het doet mij denken aan de zomer toen ik nog in
Kattendijke in Zeeland woonde en Daan nog thuis was
en wij samen naar de Tour keken, dus ik kijk
en ik haak, het ene dingetje na het andere.


Toen ik deze slinger op Instagram liet zien, zag 
iedereen er iets anders in; ginko blaadjes, schelpen
en iemand zei zelf pasta (waarschijnlijk schelpjespasta :-)
Inmiddels heb ik er zoveel en de Tour duurt nog 
2 weken, haha, dat ik ze te koop wil aanbieden.
Na een behoorlijke aarzeling, want vraag je voor handwerk,
waar heel veel uren inzitten, als je die zou rekenen
samen met de katoen worden ze veel te duur..
Daarnaast kan ik me nog herinneren van de tijd dat
ik nog op de Sunday market stond en ik daar slingers
te koop aanbood dat ik mensen hoorde zeggen;
ah dat kan ik ook en er snel een foto van maakten..
Dus ik heb besloten om een redelijke prijs te vragen,
zoiets als wat Guusje per uur krijgt voor oppassen,
en een kaartje te tekenen van de patronen.


Je krijgt dan meteen een gehaakt voorbeeldje erbij,
ik maakte er al eentje van een bloemenslinger, en 
nu heb ik er ook eentje van de blaadjesslinger.
Ik heb de tekst een beetje weg gephotoshopt, 
(dat is waarschijnlijk geen woord) anders is er 
natuurlijk niets meer te verkopen) 
Je kan natuurlijk ook een bestelling plaatsen mocht 
je een voorkeur hebben voor een andere kleurcombinatie.
Dit leek mij een goede oplossing zo, ik heb 
geen idee of het werkt, maar soms moet je gewoon 
eens wat proberen, denk je niet?
De slingers staan er overigens nog niet in, ik moet
ze nog even fotograferen en al en dat gaat het beste
als de zon aan het einde van de middag in de kamer
staat, maar dan haak ik en kijk ik naar de Tour de France,
en denk ik neen beetje aan vroeger of aan wat
er zo in mij opkomt...

(ik zal proberen ze er morgen in te zetten :-)
Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op slingers en deze vind ik ook weer prachtig! Je hebt groot gelijk om ze op deze manier te koop aan te bieden. Ik ben heel benieuwd hoe je de blaadjesslinger maakt,dus ik bestel er een bij je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit lijkt me ook een prima oplossing: handwerk is nu eenmaal kostbaar en moeilijk in geld uit te drukken! En wat een ontzettend mooi ontwerp weer, krijg er een vrolijk vakantiegevoel van. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig om al hakend naar de tour te kijken. Altijd fijn om naar het Franse landschap te kijken en plekjes te zien waar je ook wel wil fietsen (of wandelen). Ik zal je winkeltje in de gaten houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, de slingers! Ik was erg benieuwd naar wat je er voor vraagt, omdat ik dat zelf ook altijd heel lastig vind, maar ik zie de slingers niet in je winkeltje. Of zijn ze al verkocht? Zou kunnen natuurlijk! Ik vind je idee van het patroonkaartje mét gehaakt blaadje erg leuk!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van het piepkleine Kattendijke naar Amsterdam,
    groter verschil is bijna niet denkbaar!
    Kattendijke is leuk om even doorheen te fietsen, dat
    is dan ook in 10 minuten gebeurd.
    Je slingers zijn heel erg leuk en je blog volg ik altijd,
    net als de tour, veel plezier bij het kijken.
    groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke slingers! Ik vind het altijd knap als iemand dat zo na kan maken van gewoon alleen een plaatje of voorbeeldje. Ben benieuwd hoeveel je er nog bij gaat haken de komende twee weken!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb net het patroon van de blaadjes en bloemenslinger in je winkeltje besteld. Zou ook zo graag het patroon van de schelpenslinger bij je kopen! Groetjes, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)