woensdag 13 juli 2016

Where are you from?


Laatst zag ik een filmpje op You Tube, het ging over
een DNA test bij mensen van verschillende afkomst en
uit verschillende landen, er werd aan de hand van hun DNA
bekeken waar ze vandaan kwamen, de uitslagen
waren meer dan verassend, echt heel bijzonder.
Als je hier klinkt kan je het filmpje zien, en kijk zeker 
even tot aan het ontroerende einde..
Wat ik niet wist is dat de DNA van een ieder is opgebouwd
als de ringen van een schelp, dat je er aan kunt af lezen
van waar en van wie je afstamt, het filmpje heeft mij
nogal beziggehouden de laatste tijd..
Natuurlijk dacht ik aan mijn eigen afkomst of eigenlijk
meer aan wat ik allemaal niet weet en nooit zal weten.
Mijn biologische vader is min of meer onbekend,
het was een groot taboe in mijn jeugd en pas toen ik 
al ver in de 20 was ben ik iets meer te weten gekomen.
Na een lange zoektocht, heb ik hem eindelijk 
gevonden is Spanje, het was een eenmalig contact,
met een bijzonder teleurstellende uitkomst.


Echt heel veel ben ik ook niet te weten gekomen,
behalve dat het een Belg was en dat er een hele familie
was (is), die niet van mijn bestaan weten.
Soms levert dat 'niet weten' een rare situatie op, als er
bijvoorbeeld gevraagd wordt naar de medische geschiedenis
van mijn ouders, dat weet ik dan voor de helft niet.
Zelf heb ik me allang neergelegd bij dit feit, ook mis ik 
mijn vader niet, misschien een vader, maar niet de
man zelf, je kan niet iemand missen die je niet kent..
Wel ben ik altijd benieuwd geweest naar waar ik 
vandaan kwam en dit filmpje heeft dat gevoel 
weer wakker gemaakt, maar ik weet dat de deur
dicht is en hoe graag ik hem ook zou openen,
de sleutel is al jaren geleden weggegooid..

Maar stel je voor, dat iedereen zo'n test zou doen,
en dat blijkt dat wij allen Overal vandaan komen,
en misschien zelfs verwant zijn aan elkaar, 
dan zou men toch anders over elkaar denken en
de wereld zou er werkelijk anders uitzien, denk je niet?

Ik wens je een fijne dag
-X-

13 opmerkingen:

  1. Dat filmpje heb ik ook gezien zo mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi persoonlijk verhaal dat je zomaar met ons deelt. Ik ga vanavond het filmpje bekijken. Dankjewel voor het delen en een fijne woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zet je wel aan het denken, zeker met de vluchtelingen crisis die nu gaande is, We're all one :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi filmpje. Ontroerend ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het filmpje is ontroerend, elke keer weer en je persoonijke verhaal ook.
    It's a small world, after all. We delen dezelfde glimlach.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja dat filmpje op fb, dat vond ik ook geweldig! heb meteen gezegd dat ik er ook graag aan mee zou doen,... Het was ontroerend en lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontroerend filmpje, dank je wel dat je het aan ons vertelde. Ik moet er even rusting over nadenken. Het verhaal over jezelf vind ik heel moedig. Ik zou je meer gunnen. Groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat anderen vaak bepalen dat een deur gesloten wordt en gesloten blijft, waardoor mensen geen kansen krijgen om hun familie te leren kennen. Op onverwachte momenten merk je dat je toch graag eens achter die gesloten deuren zou willen kunnen kijken.
    Of een DNA-test dat wat een mens achter die deur wil onderzoeken oplost? Waarschijnlijk blijven er dan nog zoveel vragen over.
    Wat goed van je om dit persoonlijke verhaal met ons te delen. Waaarschijnlijk geeft het mensen met eigen gesloten deuren enige steun.
    Jou gun ik meer kennis over en een positief contact met al die familie net als ik het hen gun om jou te leren kennen en in hun armen te mogen sluiten. Als ik die onwetende familie was, dan zou ik heel blij zijn met een contact.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi! Ik denk dat we veel meer aan elkaar verwant zijn dan we denken.... Wel heftig dat je met die onduidelijkheid moet leven van waar je vandaan komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zou zeggen dat het een mooi persoonlijk verhaal is, maar wat ik meer bedoel is dat ik het zo mooi van je vind dat je dit deelt! heel persoonlijk en ik kan me voorstellen dat dit ook iets heel moeilijk is (geweest), iets waar je vaak en op de meest onverwachte momenten misschien, mee geconfronteerd wordt, en dat je gewoon met je meedraagt, of je dat nu wilt of niet... jammer dat het zo moet gaan... Het filmpje zag ik al een tijdje terug en ik was er toch ook even stil van... deed me nadenken, en als ik er nu aan terugdenk nog steeds...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie gedachten.
    Ik kom van verscheidene plekken, en kom uit een heel gemixt nest. En nu ik ook zelf kinderen hebt met een ierse en een engelse man er boven op, ben ik bang dat mijn kinderen zelfs meer gemixt zijn als ik. Maar of het uitmaakt? Nee, het maakt allemaal niet uit. We komen allemaal van de wereld ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig en ontroerend verhaal Ingrid. Van jou en over de DNA. Dit zou gedraaid moeten op de basisschool....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)