vrijdag 21 oktober 2016

Vogel


Deze quote komt uit de Wes Anderson film
Moonrise Kindom, echt een fantastische film,
net als al zijn werk eigenlijk, mocht je ze niet
kennen zou ik ze zeker eens gaan bekijken..
Regelmatig schiet deze zin mij te binnen en dan denk
ik daar even over na, heel fijn om over 'lichte' dingen
te mijmeren, ik kom ook nooit tot een antwoord.
Maar het werkt perfect om je gedachten af te leiden.
De ene keer wil ik een meeuw zijn, krijsend (dat vooral;-)
over de vloedlijn zweven, daar waar de wind mij brengt.
Een andere keer een zwaan, samen met mijn 
zwanen partner voor het leven, vliegend over
de velden in de stilte met enkel het geruis 
van onze vleugels (heb je dat wel eens gehoord?)
Maar meestal ben ik gewoon een koolmeesje,
met vaste routines en bezig met het op
orde houden van het kleine vogelhuisje, haha..

En jij, welke vogel ben jij, ik zou het leuk vinden
om te horen, ik geef 3 van deze kaartjes met een 
origami vogeltje weg, mochten er meer dan drie
reacties komen, dan kies ik willekeurig..
(maar dit is dan zo'n vraag waar misschien wel
geen enkel antwoord op komt :-)

Ik wens je een heel fijn weekend
-X-

27 opmerkingen:

  1. Ik denk/ hoop dat ik een fazant ben. Met vrolijke kleuren genietend van al het moois dat op mijn weg komt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou een dichtbij huis vogel zijn. Met regelmaat in het leven zonder woeste avonturen. Heerlijk elk jaar iets moois van je nest maken. Zingen met variatie en elke ochtend mijn oranje snavel poetsen : een merel. Maar als ik meeuw was dan zou ik met jou naar zeeland vliegen ,lekker schreeuwen en frietjes pikken .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een parmantig roodborstje. Dat zou ik willen zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kies voor een zwaluw : een kleine, fleurige zangvogel. Door velen graag gezien, want ze plukt de insecten uit de lucht.
    Wanneer het onder haar vleugels en pootjes te koud wordt, trekt ze naar warmere oorden; moet zalig zijn toch ...
    En zeggen ze ook niet dat zwaluwen 'geluk' met zich meebrengen... ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat ik een echte huishen ben. Beetje scharrelen in en om het huis. Af en toe een beetje kakelen met wat andere kippen en trots op mijn kuikens! Sandra Hogeweg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zou een gewone huismus zijn, zodat het leven eenvoudig is, en je vrolijk kan neuzen bij mensen in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zal een roodborstje zijn. Met het rode borstje als teken van een warm hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een Uil; ik tracht de juiste/wijze beslissingen te nemen, dit valt niet altijd mee! En oh ja, mijn beste creatieve ideetjes ontstaan s'nachts ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een musje, zo lekker spelend met andere musjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben absoluut een kieken! Bij ons in België gebruiken we het woord ook voor een 'onnozelaar', 'gekkerd'. Daarbij hou ik ervan om wat doelloos de dag door te brengen en wat rond te hangen in huis. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat ik een struisvogel ben. Ik steek ook het liefst mijn kop in het zand als ik onraad bespeur, weg van het enge. Alleen heb ik niet zulke lange, slanke benen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou een roodborstje zijn.
    Sochtends vroeg prachtig zingen en verscholen in een boom en rondhippend door een tuin als niemand kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou wel een kraanvogel willen zijn, niet van papier, maar een echte. Dan zou ik groot zijn, ik ben klein, haha dan moet ik aan Calimero denken, da's weer een heel andere vogel. Een grote kraanvogel dus, die de hele wereld over vliegt en ook nog eens prachtig kan dansen. Ja, dat lijkt me wel wat, een kraanvogel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Momenteel een, roodborstje dan kan ik mooi zingen :) Ook zo dol op Sam en Suzy!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij ben ik over het algemeen genomen een huismus, maar ik denk dat mijn kinderen mij ook een 'moedredegans' vinden.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een merel,onopvallend en toch door iedereen herkent:]
    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou willen zijn een .... flamingo, leven in een heerlijk warm land, lekker op een poot pootje baden en heerlijk garnalen eten (daar dankt de flamingo zijn roze kleur aan!).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bij geboorte ben ik een winterkoninkje geworden, iedereen die in Mariahoop geboren wordt is van de grote familie winterkoning. KLein, beetje dik ;), met een leuk wijsje. En ik kan goed opschieten met koolmeesjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik denk een roodborstje, gewoon een huis-tuin vogeltje. Een beetje rondhippen , niet te ver van de veilige plek,af en toe bij mensen die in de tuin werken, rondhippen op zoek naar een lekker hapje. Een gewoon vogeltje maar wel met een prachtige rode borst.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou dan graag een roodborstje zijn, omdat ik die altijd zo mooi vind en die zo gezellig op de schutting zit. Maar een merel vind ik prachtig zingen en de reiger en aalscholver kijk ik altijd na als ze voorbij vliegen, prachtige beesten vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dan was ik vroeger een gans. Altijd onderweg en losgeraakt van de groep. Nu ben ik liefst de huismus. Lekker in mijn huisje met mijn brei of haakwerkje, naaimachine en tekenspullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik denk een spotvogel. Als ik op m'n best ben, in goed gezelschap, dan heb ik veel humor en ben erg adrem!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een kolibri klein maar fijn en gek op zoetigheid

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik weet dat het geen echte vogel is maar ik denk dat ik eerder een vogelbekdier ben. Iemand die zowat overal en nergens bijhoort, maar gewoon zichzelf is en een beetje alleen staat in de massa. Zo'n beetje de mysterieuze curieuze ook wat onopvallende opvallende verschijning ( want buiten zijn snavel en staart valt het diertje eigenlijk niet op toch?)Maar bij mij is het dan wat andersom. Een heel onopvallend uiterlijk maar de verschillende lagen binnenin ;) het ene mysterie na het andere. groetjes Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zou soms wel een adelaar willen zijn.... Zwevend boven de aarde, kijkend naar al dat moois. Misschien ben ik dat soms ook wel... ;-) Maar soms ben ik ook een musje hoor. Lekker klein, zich verschuilend in de heg. En heel soms ben ik (net als jij) die meeuw! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat mooi! Ik denk er ook wel eens over na. Dit weekend in een dierenpark bedacht ik me dat ik wel eens een eend zou willen zijn. Af en toe luid snaterend, dan weer heerlijk met mijn snavel in mijn vacht dobberen op het water, en me laten voortdrijven. Dan weer een stukje vliegen om de wereld te verkennen. Soms alleen, dan weer in een groep. Dat lijkt me wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)