woensdag 23 november 2016

Bergen


Oh, ik hou echt van bergen, om naar te kijken,
niet om overheen te lopen of klauteren, ik ben
een echte "door het dal wandelaar"
Niet in de minste plaats omdat ik hoogtevrees heb,
dat staat mij eigenlijk nooit in de weg omdat we hier
 helemaal geen bergen hebben..
Ik heb wel in de bergen gewandeld, maar dan op brede 
paden en het liefst een hekje als het pad smaller wordt :-)


Lang geleden vond ik eens dat ik het maar eens 
moest proberen; wandelen over een smal pad,
een hoge berg op, dat ging een tijdje goed, ik keek gewoon
de hele tijd naar mijn voeten, maar op een gegeven 
moment keek ik naar beneden en aaah het benam
mij werkelijk de adem, het was prachtig maar ook
echt ontzettend eng, en ik ging zitten tegen de rotswand.
Tegen mijn gezelschap zei ik; ik ga niet meer voor
of achter uit, ik blijf hier, ik kan me niet meer bewegen.
En daar zaten we, ik denk wel 3 uur lang, soms 
deed ik een poging om op te staan maar mijn benen
leken wel van vla en dan ging ik weer zitten..


Tegen de tijd dat het begon te schemeren wist ik dat 
ik boven mezelf uit moest stijgen, op moest staan
en naar beneden wandelen, dat deden we, hand in hand.
Ik schuifelend tegen de rotswand, proberend niet naar
beneden te kijken, en we hebben het gehaald.
Anders zat ik niet hier, maar nog steeds op
die berg, misschien hadden ze dan wel een tentje gebracht
en zo af en toe wat te eten en was ik bekend geworden
als het vrouwtje dat de berg opging en er nooit 
meer afkwam, ook wel grappig (hoewel..)


Dus ja, daarna ben ik nooit meer een berg 
opgelopen, ik kijk wel vanuit het dal, ook prachtig.

Ik wens je veel plezier met het vouwen van jouw 
berg, mocht je ze gaan maken en natuurlijk
een hele fijne dag (veilig in het dal:-)
-X-

3 opmerkingen:

  1. Ik zie het voor me, jij in een tentje tegen de rotswand, je zou natuurlijk in het 8uur journaal komen en misschien kwamen er wel drommen mensen kijken.........
    Geniet maar van deze dag, lekker in het dal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je voetje voor voetje toch bent afgedaald. Vaste grond onder jouw voeten en alleen een berg waar je van benedenaf van kunt genieten past vast beter bij je. Gelukkig dat je toch bent afgedaald en laat je ons vandaag meegenieten van jouw bergbelevenis. Ik houd meer van een wijds uitzicht met mijn voeten op een stevige, brede ondergrond. Dat is waarom ik zo goed pas in ons platte kikkerlandje.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)