woensdag 30 november 2016

Nutteloze dingen


In mijn witte kast staan een heleboel doosjes en mandjes
met allerlei kleine nutteloze dingetjes, ik hou van
kleine nutteloze dingetjes..ook al zijn ze van geen enkele
waarde, ik vind het fijn om ze te hebben.
Er zit niet echt een systeem in, de dingetjes in kwestie 
belanden er op een gegeven moment gewoon in 
het ene mandje of het andere doosje..
Laats zag ik ergens op internet een filmpje van een 
meisje wat een mooi ingepakt doosje kreeg, toen ze
het openmaakte zat er een paperclip in, ze was er
echt verrukt van en zichtbaar heel blij..


Zo'n kind was ik ook, wij kregen bijna nooit cadeautjes,
en als we iets kregen, bijvoorbeeld bij Sinterklaas
(het is de tijd van het jaar :-) dan was het iets praktisch,
zoals een pyama of sokken, dat soort dingen.
Dat vond ik best leuk maar wat ik veel leuker vond,
waren de papiertjes, een stukje lint of een sticker,
die op of om het pakje zat, dat bewaarde ik.
In een mandje of een doosje, net als ik nog steeds doe..
Nu leek het mij een leuk idee om een klein pakje
weg te geven met wat nutteloze dingen, bij wijze 
van virtueel je schoen zetten, dat kan je doen hier
onder dit bericht of op Instagram (ik heb het idee
dat er veel mensen geen blogs meer lezen maar
overgestapt zijn naar Instagram, waarschijnlijk
omdat dat veel minder tijd kost, het lijkt er op
dat tijd een schaars goed is geworden)


Verwacht geen groot mooi cadeau, natuurlijk wel iets
meer dan een paperclip, maar ik hoop dat het een brede 
glimlach op je gezicht tovert, net als bij het blije meisje.
Nu kan ik natuurlijk niet bij iedereen iets in haar
schoen doen, ik wou dat ik het kon,
maar wij weten natuurlijk allemaal dat Sinterklaas
volgende week niet naar Spanje vertrekt, maar gewoon
zijn mantel voor een jaar aan de wilgen hangt..
Dus als je zin hebt in een nutteloos maar met liefde
en aandacht samengesteld pakje reageer dan even 
(dat kost echt niet zoveel tijd ;-)

Nb. er zit natuurlijk geen lid van de Little familie in,
stel je voor, die willen niet zomaar ingepakt worden.

Ik wens je een fijne dag
-X-

43 opmerkingen:

  1. Oh ik dacht al dat ik één van de weinigen was die dit soort verzameling heeft. Goed om te lezen dat niet iedereen een Marie Kondo uitvoert op al dat mooie nutteloze spul. En trouwens, hoezo nutteloos? Als het je blij maakt, heeft het dus nut :) En hiermee geef ik natuurlijk gelijk aan dat je mij ook heel blij zou maken met dit schoencadeau...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief berichtje, Ingrid, ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Ook ik ben een kind van de lintjes en de stickers en de doosjes. En gelukkig mijn dochter ook ;)
    Ik was al heel blij met het bootje en de roze schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh graag . Ik heb ook zoveel nutteloze dingen. Soms zijn alle mandjes vol en dan raak ik even in paniek....weer een mandje erbij of toch maar eens dingen wegdoen... Ik heb een postadres in Ned hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van nutteloze dingetjes! Op Flavourites heb ik een miniflamingo gekocht waarbij mijn vriend meteen vroeg naar het nut ervan, maar als je er blij van wordt is dat al genoeg nut, dat ben ik helemaal met Femke hierboven eens! En bovendien nemen al die minidingetjes ook nog eens lekker weinig ruimte in:)
    Dus hierbij solliciteer ook ik naar het leuke schoenkadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke lieve blog! Ben dol op kleine mini dingetjes heerlijk om in te rommelen en als kind vond ik dat al zo leuk! Had mijn tafeltje op school altijd vol kleine spulletjes staan de meester was altijd boos op me! Haalde de spulletjes weg,.. vergeten doe ik het nooit. Ik dan ook maar graag mijn schoentje bij jou! Vol verwachting klopt mijn hartje! Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lief berichtje, en oh zo herkenbaar. Ik doe graag mee voor een lief klein nutteloos cadeautje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou van nutteloze spulletjes en prulletjes. Inpaktechnisch niet ideaal met een verhuizing op komst (ohoh we gaan de stad verlaten ��) Maar het maakt me zo blij en dat kan ik met inpakken vast wel gebruiken ��
    Dus m'n virtuele schoentje zet ik graag!
    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk en lief idee! Ik was trouwens heel blij met de bijzondere paperclip die je meestuurde met mijn bestelling. Dat voelde echt als een extra cadeautje! En ik neem elke dag even tijd om je blog te lezen: een heerlijk momentje van de dag. Er zijn vast meer mensen die dat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk kleine " nutteloze" dingetjes...spulletjes met een verhaal, ik hou er van.Kringloopgelukjes, vondelingetjes van straat en kleine speledingetje van toen de kinderen nog klein waren.Ontroerende herInneringen , juweeltjes ~om ook weer weg te geven aan iemand van wie ik denk daar een plezier mee te doen ~

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk aan die kleine dingetjes... Fijn toch om van kleine dingen blij te worden!Ik stuur ook vaak iets mee met post om anderen te verrassen met iets geks of moois. Ik doe graag mee!
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is toch het fijnste wat er is. Lekker nutteloos bezig zijn. Dat zijn ook mijn geluksmomenten.
    Bloggen vind ik altijd nog leuk en daarom blijf ik ook stug doorgaan! Fijne woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Graag zet ik ook mijn schoentje bij jou. Hou van kadootjes inpakken én uitpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Ingrid,
    Ik ben een grote gelover in 'onverwacht fijne dingen doen voor anderen'. Aan mijn brievenbus hangt een klein kastje dat ik altijd bijvul met zelfgeschreven gedichtjes, verhaaltjes, af en toe een zwerfboek of een zelfgemaakt cadeautje, net omdat ik ook zo'n kind was dat ontzettend genoot van kleine verrassingetjes en ontdekkingetjes. Er lopen twee wandelingparcours langs ons huis en ik heb er een bankje gezet om even uit te rusten. Het kastje moet vaak bijgevuld worden en dat geeft me een fijn gevoel. Ik zet hierbij mijn virtueel schoentje en zou graag de spreuk "Een kinderhand is gauw gevuld' moderniseren tot "Een jeugdig hart is gauw gevuld". Dank je wel voor je blog, dit verhaal en de fijne dingen die je bedenkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht dat ik de enige was met die tic. Ik ben dol op kleine, nutteloze dingen, heb er overal doosjes voor. En mijn dochter heeft dezelfde gewoonte nu. Dus ja ik doe graag mee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nutteloos? Allerlei mooie dingen in een doos ooit door iemand gebruikt of bedacht dat geeft het nutteloze haar kracht wat een mooi gebaar maak jij daar een lief kadootje op de mat dat is heel wat het brengt een lichtpuntje in iemands dag en tovert een glimlach dus nutteloos? ..... of liefde warmte en een beetje geluk in een doos graag zou ik deze doos openmaken en er stil en dankbaar van raken even weer dat kind..... Dank u wel Ingrid sint!
    Liefdevolle groet paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat jij met doosjes en 'nutteloze' dingen hebt, heb ik met notitieboekjes en allerlei schrijfspullen. Wat doe ik daar mee? In de ogen van anderen nutteloze dingen. Voor mij geven die boekjes en potloden een stukje geluk.
    Fijn om te zien dat de little family een eigen doosje heeft en dat zij bij elkaar mogen blijven en nut voor jou hebben. Hoe moet je zonder de little people jouw grappige foto's maken.
    Heerlijk dat je voor Sint gaat spelen en iemand met liefde een ing-thing gaat geven.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja! Schoenzetten is leuk :-) Bij deze zet ik mijn schoentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik lees je blog trouw hoor, en, ja, ik volg je ook op Instagram. Gewoon omdat ik het allemaal zo herkenbaar vind (en uit Amsterdam-Noord kom ;-)). Mijn zoons hebben net als ik een voorliefde voor nutteloze verzamelingen en als ik dan voor de 100e keer een broekzak leeghaal met dopjes, schelpjes e.d, hoor ik mezelf wel eens zuchten: Wat moet je ermee? Maar als ik dan kijk in mijn kast.... Mijn verzameling is nog lang niet compleet! En die van mijn jongens ook niet. Sandra Hogeweg

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 'Nutteloze dingetjes' , heerlijk! Mijn zoontje heeft deze liefde ook. Stickers gekregen van de juf worden zorgvuldig op een keukenpapiertje geplakt en bewaard in zijn 'geheime bakje'.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geen tijd voor je blog? Daar neem je toch tijd voor! Ik lees en herlees je berichtjes, en ik word er altijd weer blij van. Volgens mij heb ik dat al vaker geschreven :)) Natuurlijk zet ik ook graag mijn virtuele schoen, met wortel uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Ingrid,
    elke dag (en dan bedoel ik echt ELKE dag) ga ik zitten en open ik jouw blog en hoop ik dat er iets nieuws te lezen valt. Ik begrijp wat je bedoelt dat men geen tijd meer lijkt te maken om bijvoorbeeld een blog-bericht te lezen maar geloof me, er zijn nog mensen die hun eigen hartje horen kloppen en genieten van de kleine, simpele dingen in het leven. Ik geniet alleszins heel erg van jouw vertellingen...ook van je foto's maar nog meer van de manier waarop je iets onder woorden brengt. Ik moet dikwijls glimlachen om de dingen die je schrijft. Bedankt om de tijd te nemen om jouw zielenroerselen te vertellen. Wat de Sint betreft...ik zet graag m'n schoen...het zou zowat magisch zijn om iets wat jij speciaal uitzoekt in m'n brievenbus te ontvangen! liefs, Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo leuk om te lezen en te zien! Ik lees nog steeds graag blog en ik schrijf ze ook graag. Ik hoop dat jij nog lang graag blijft schrijven! Ook ik zet graag mijn virtuele schoentje :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja dat is net wat voor mij . Ik bewaar ook zo graag die mooie strikjes en lintjes van verpakkingen . Daarom spreken jouw boeken me ook zo aan denk ik . Maar ik kan jou ook iets uit mijn verzameling sturen als je het leuk vindt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Met liefde uitgezocht volgens mij...nutteloze spulletjes kunnen van groot belang zijn. Je zouijn bureautje moeten zien... In ieder geval ik hou ervan!❤

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En net als degenen die voor mij reageerden kan ik zeggen dat ik ook erg veel van die kleine prutsjes hou! Al van toen ik klein was, mijn doosjes staan overal en als ik vind dat het nodig is dan maak ik zelfs nieuwe doosjes ;)
    En ik lees je blog ook al heel lang en heel trouw. Jij zorgde ervoor dat ik enkele jaren terug heel veel kleine kerststerretjes heb gehaakt, dankjewel voor je 'receptje'.
    Dank voor deze kans èn echt waar dank voor je blog!
    Marta

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jouw pakjes zijn een glimlach op de deurmat, een zonnestraaltje op een dag en een kleine hart verwarmer! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geen blogs meer lezen? Geen tijd? Sinds ik mindermobiel ben heb ik heel veel tijd over. Kleine fijne nutteloze dingetjes met liefde gegeven maken mij ook nog altijd gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oooohhhh, ik hou van kleine, nutteloze dingen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Graag zet ik de schoen van mijn dochter van 22. Voor haar eigen doosje 'nutteloze dingetjes'. Ze houdt nl teveel van mijn doosjes met 'nutteloze dingetjes' :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik doe graag mee en herken mezelf maar vooral mijn zoontje van 5 hierin. Die kan ook zo blij zijn met een steentje, slakje, takje, stukje plakband of een velletje papier. Hij wilde voor Sinterklaas ook alleen een schriftje.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik lees nog elke keer graag je blog en zet graag mijn virtuele schoentje bij jou. Schoonheid zit in kleine dingen.
    Groet
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik lees nog steeds met veel plezier je blog hoor, maar ik merk ook dat mijn blog minder wordt gelezen. Vandaar dat ik nu op IG zit, maar ik voel me er nog niet zo thuis, elke dag een berichtje ik krijg het niet voor elkaar. Waar moet ik in godsnaam allemaal foto's van maken? Nu weet ik het nutteloze dingen dat is het! Daarom zet ik ook graag mijn schoentje.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  33. blogs zijn leuker dan instagram!!!
    en ben dol op kleine ''nutteloze'' dingetjes. dus zet graag mn schoentje hier!
    groetjes mar broeders

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Vooral blijven bloggen! Heerlijk om elke dag je berichtjes te lezen...voegt iets speciaals toe aan mijn dag, fijn!
    Net twee boeken van Marie Kondo gelezen en ik heb besloten dat ik NIET ga opruimen. Veel te blij met al mijn "nutteloze" frutsels.
    Daan van Donderdag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat was geloof ik niet wat Marie voor ogen had met haar boeken ;)

      Verwijderen
  35. Ik krijg inmiddels een soort van haat-liefde relatie met IG, leuk maar toch ook tijdroving (is geloof ik geen woord?) erbij, want ik wil toch ook blijven bloggen en bijblijven met lezen en reageren en... soms zit het me gewoon op mijn nek... Dat kan niet de bedoeling zijn toch. Terug naar de nuttige nutteloosheid, ik bewaar ook altijd van alles, vind mezelf daar dan wel eens stom om en een vergaarbak, doe toch eens iets weg... ontspullen, dat lukt wel een beetje, maar ach, die dosjes met nutteloze dingen nemen niet zoveel ruimte in beslag hè, die mogen dan wel blijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Ingrid, nog niet zo lang geleden ontdekte ik je blog en ik lees sindsdien met veel plezier je berichtjes. Je inspireert me op creatief gebied, maar zeker ook je gedachten over het leven zetten me vaak aan het denken en geven me inspiratie!
    Ik doe graag mee met deze actie. Benieuwd wat er in het pakketje zit :)
    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik ben gek op het Sinterklaasfeest en zeg altijd tegen mijn kinderen dat we niet gaan stoppen met het vieren omdat ik er nog in geloof. Dat kunnen ze niet maken. Ik pak van alles in, een chocolademuis in een schoenendoos bijvoorbeeld en mijn kleinkinderen vinden dat geweldig. Dus ja, ook een kleinigheidje van de Sint kan ik ontzettend waarderen. Het gaat om het gebaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ingrid, ik wil even zeggen dat ik je blog stiekem maar heel erg trouw volg. Ik heb nog nooit gereageerd maar omdat je schreef dat je het gevoel hebt dat niemand je blog nog leest en liever naar instagram kijkt, voelde ik toch even de noodzaak. Ik lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Ingrid, Al die 'nutteloze dingen' weet je anders goed om te zetten naar en te gebruiken in leuke projecten waar iedereen weer wat van leert. En natuurlijk kom ik graag in aanmerking voor het pakje met nutteloze dingen en dat er niemand van de Little familie inzit lijkt me logisch, het is toch jouw familie :-}. Groetjes. Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Nou je ziet het... er wordt nog gelezen.
    Leuk hoor... En voor een deel herkenbaar verhaal. Mijn moeder was een lieve kadootjes moeder. Ze spaarde zelfs zegeltjes voor een poppenwagen of voor kindernaaimachine. Maar het bewaren van 'nutteloze' dingetjes heb ik toch. Zo zie je maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heerlijk zo'n kleine nutteloze frutseltjes en dingetjes, doet me denken aan mijn kindertijd. En in deze periode van het jaar zou ik wel even terug kind willen zijn. Dus zo'n pakketje is zeker welkom . :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Altijd leuk iets in je schoen krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)