woensdag 9 november 2016

Och hemel en ohoh..


Nu onthoud ik mij altijd van politieke commentaren
op mijn blog, niet dat ik geen mening heb maar
die voelt als persoonlijk en ik wil daar best met mensen
over praten in een gesprek maar ik voel er 
niets voor om die zomaar te verkondigen.
Ik heb respect voor de mening van een ieder, mits
goed onderbouwd natuurlijk :-)
Waar ik geen begrip voor op kan brengen is minachting 
voor vrouwen, haat zaaien en het uitsluiten van groepen
mensen vanwege hun afkomst of levensovertuiging..
Ik moet zeggen dat ik vanochtend met stijgend ongeloof
keek naar de uitslag van de verkiezingen in Amerika.
Och hemel, waar moet het heen met de wereld,
was mijn eerste gedachte, hoewel ik dan wel
erg begin te klinken als een bezorgde tobberige vrouw..
Welke impact gaat dit hebben op mensenrechten,
klimaatverdragen en de onderlinge verhoudingen
in de wereld en ik bedenk me meteen dat we het
niet weten wat ons te wachten staat..
Volgens de lessen die ik leerde bij het mindfulness 
klasje zou je, dat waar je geen invloed op hebt
moeten laten gaan en accepteren wat nu er is..
Wel zal ik proberen en ik ben ervan overtuigd dat
er vele met mij zijn, om op welke schaal dan ook,
te blijven geloven in compassie, liefde, vriendelijkheid
 en verdraagzaamheid en ik hoop het vertrouwen 
om weer op pad te gaan te hervinden..
(misschien moet een ieder die
hier ook voor staat, roze schoenen gaan dragen ;-)

Ik wens je alle goeds
-X-

21 opmerkingen:

  1. Het moet eerst erger worden voordat het beter wordt... Zoiets? Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Aah, nee zo heb ik helemaal niet bedoeld..
      Het is enkel een persoonlijke overweging en een bericht waarin ik mijn zorgen deel..

      Verwijderen
  3. Wat heb je het mooi gezegd. Joke heeft je gedeeld op facebook. Het is niet te geloven maar toch waar........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid.
    Ben het zo met je eens. Het verontrust mij zeer. Ben sowieso een tobberig type. Kan gewoon mijn draai niet vinden. Hoe dom kunnen mensen zijn. Dit gaat niet goed. Je voelt je zo machteloos. Ben boos en verdrietig. Zwarte bladzijde.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier begrijp ik ook helemaal niks van. Amerikanen kunnen toch ook nadenken?! Maar ze rennen in groten getale achter een populistische schreeuwer aan. Ongelooflijk en het maakt me bang voor de gevolgen.
    We kunnen alleen maar heel erg hopen met z'n allen dat het meevalt...
    Ergens achter in de kast staat nog een oud paar roze gympen met paarse strepen. Die ga ik maar eens aantrekken en dan ga ik met je mee.
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je mooi verwoord. En nu maar hopen dat het meevalt voor de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is precies wat ik ook dacht, wat gaat er nu allemaal gebeuren... Loslaten is soms en soms vaak de beste optie. De tijd zal het leren. Lekker cliché, maar het is wel waar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Anne'van Herman van Veen. Anne, de wereld is niet mooi, maar jij kan haar een beetje mooier kleuren.... De wereld heeft mooie kinderen, die de wereld mooier kleuren...

    Groet, Mariët

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MOgen rode hoge gympen ook? Ik hol met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb vandaag wel een roze vest aan, mag dat ook? ;-)
    Het is zoals het is, wij maken er het beste van!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik trek vandaag ook mijn roze schoenen aan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zal nog moeilijk worden om roze schoenen te vinden.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gezegd Ingrid. De wereld houdt de adem in, waar zal deze (enge) man ons zal brengen. Laten we onze hoop maar vestigen op al die Amerikanen die wel hun gezonde verstand gebruiken en hem tegenwicht zullen bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat je mooi en bedachtzaam hebt omschreven hoe je je voelt.Voer tot nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ondanks dat we het 'hier en nu' alleen maar kunnen erkennen en toelaten, mag je absoluut voelen wat het met je doet en kijken wat jij/ ik/ wie dan ook daar mee omgaat. Invloed kunnen we uitoefenen! En in onze eigen wereld kunnen we alles scheppen wat wij willen, zoals liefde geduld en verdraagzaamheid. Deze president is voor mij op afstand gied oefen 'materiaal'als het om deze normen en waarden gaat hihi
    Groetjes Marijke ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ondanks dat we het 'hier en nu' alleen maar kunnen erkennen en toelaten, mag je absoluut voelen wat het met je doet en kijken wat jij/ ik/ wie dan ook daar mee omgaat. Invloed kunnen we uitoefenen! En in onze eigen wereld kunnen we alles scheppen wat wij willen, zoals liefde geduld en verdraagzaamheid. Deze president is voor mij op afstand gied oefen 'materiaal'als het om deze normen en waarden gaat hihi
    Groetjes Marijke ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je dat mooi verwoord..........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waar angst en haat regeren, is verstand ver te zoeken. We wachten af, maar ik vrees ook de komende verkiezingen hier. Hroet El

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)