maandag 16 januari 2017

Poppetjes


Als je mijn blog al vanaf het begint volgt, zijn er mensen
die dat doen, zou ik leuk vinden om te weten,
dan weet je misschien nog dat ik een grote verzameling
had van matroesjka's en houten poppetjes.
Die verzameling is uit elkaar gevallen, de meeste verkocht ik
en een aantal gaf ik weg, maar de liefde ervoor bleef..
Toen ik in Wenen was, had Daan voor elke dag van de advent
die er nog was voor de kerst een doosje, in elk ervan
zat een poppetje, zo'n lief gebaar..
Hij kocht ze bij een mottig winkeltje in Wenen, bij een
bier drinkende Rus met een grote baard
(en ik fantaseer er dan een bontmuts
bij, ik hoop echt dat hij er eentje op had:-)
De poppetjes kwamen uit Sint Petersburg, volgens
hem waren dat de enige echte, dat geloof ik meteen..


En afgelopen weekend stond ik te schuilen in de 
kringloop (het sneeuwde en onweerde) toen ik een 
vitrine zag vol me een enorme verzameling, houten 
poppetjes, het was echt geweldig, ik geloof zelfs
dat ik hardop oooh zei..
De meeste uit voormalige Oostblok landen en natuurlijk 
een aantal uit Sint Petersburg (haha, ik weet niet of
dat echt waar is) de meeste waren behoorlijk duur,
maar deze dames, die ik het leukste vond, niet.
Dus ik nam ze mee (ik fietste toch naar huis in de sneeuw en
ik was zo doorweekt dat ik thuis meteen een hete douche nam)
Bij het rechter poppetje met de baby zit een touwtje waarmee
je de armen van de vrouw heen en weer kan bewegen,
de ietwat hilarische baby beweegt dan heen en weer..

Deze geweldige dames staan nu hier in de kamer,
tot mijn grote plezier maar het wordt echt geen
nieuwe verzameling, echt niet hoor ;-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

Ps. mocht je echt een bijzondere oude houten
poppetjes verzamelaar zijn;  ik kocht ze bij 
de Lokatie aan de Distelweg in Amsterdam Noord,
misschien staat de verzameling er nog :-)

19 opmerkingen:

  1. Ha Ingrid, zulke poppetjes vrolijken je dag een beetje op (het is blue monday vandaag, heb er gelukkig geen last van 😊), ze staan vast geweldig in je huisje! Ik volg je (helaas) pas sinds je ergens op het platteland woonde , voordat je naar Amsterdam ging. Volgens mij was je toen al een doorgewinterde blogger en diy'er! Maar ik geniet nog steeds erg van je verhalen! Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg je niet vanaf helemaal het bgin geloof ik maar wel al heeeeeeeeel lang. Ik zal hier naar je uitkijken voor houten poppetjes. En wat is die Daan een lieverd, heeft hij van zijn moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhh....die met de baby is geweldig! En dan de één na kleinste van de matrushka´s....ze is een beetje boos geloof ik ;-) Helemaal zonder haar Rus in Amsterdam....En neeee.....natuurlijk wordt het geen verzameling :-) (lieve zoon!)
    groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal het begin - dat weet ik niet, maar wel al toen je nog in Zeeland woonde... Prachtige poppetjes en blij dat de zorgen weer even verder waaiden :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al heel lang geniet ik van heel veel van je verrassende blogjes :-)
    Helemaal leuk ook weer, deze niet-verzamelingetjes!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke mini collectie die geen verzameling is. Ik volg je sinds je de eerste keer in amstedam ging wonen. Nog steeds lees ik je berichten met heel veel veel plezier.
    Josien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al heel lang bekijk en lees ik je berichten Ingrid. Ik zag dat ik in 2010 al reacties plaatste.
    Zo fijn ...

    Veel liefs op deze blauwe maandag,
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige poppetjes, ben benieuwd of je er toch niet een verzamelingetje van gaat maken.
    Ze doen me denken aan die punnikpoppetjes die we vroeger hadden.
    Wat een heerlijk vrolijk berichtje overigens voor blue monday
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe lang het geleden is dat ik je begon te volgen weet ik niet, maar het was ruim voor je boeken kwamen...en nog steeds geniet ik mee....ik heb een zwak voor theepotjes....kan je ook niet altijd aan toegeven...geniet ook altijd van die kringloop , ga wekelijks schatgraven....en als je dan een vondst hebt...heerlijk. Die Daan lijkt me een droom zoon..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief gebaar van je zoon. Ik volg je al heel wat jaren, maar niet vanaf het begin. En het heeft ook een tijdje geduurd voordat ik durfde te reageren. Je bent wel mijn voorbeeld in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik volg je al sinds die poppetjes toendertijd en lees nog steeds met plezier je blog. Wat een leuke poppetjes, ik kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent. Een lief cadeau en wat een geluk weer in de kringloop! (Maar toegeven, je hebt er ook gewoon oog voor)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat schoon zeg.
    ik heb helemaal geen poppenverzameling maar ik dan jouw liefde voor die spullen voelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik volg je niet vanaf het begin, maar al wel een heel aantal jaren. Ik heb toen helemaal teruggelezen naar je eerste blogbericht, zo leuk vind ik je berichtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super gefotografeerd die poppetjes! Als je een workshop fotografie gaat geven, meld ik me aan. Jij maakt van het gewone en soms onooglijke steeds weer iets bijzonders!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beeldschoon, die poppetjes, alleen al de kleuren. Ik zou er zo een verzameling mee willen beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat zijn ze leuk. Ik heb zelf geen matroesjka poppetjes maar als kind fascineerden die dingen me.
    Ik volg je nu denk ik een jaar of 5(?), maar ben ooit wel al je blogs vanaf het begin gaan lezen. Dus met terugwerkende kracht volg ik je vanaf het begin zou je kunnen zeggen :)
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Ingrid, ik ben al heel lang een volger van je blog. Ik zie jou als mijn online buurvrouw. Iemand waar ik graag eens een appeltaartje mee wil eten. Je hebt een heel eigen stijl die mij enorm aanspreekt. We hebben dezelfde voorliefde voor bepaalde dingen en het voelt alsof ik je echt goed ken!
    De dames zijn prachtig, zelf heb ik een verzameling punnikklosjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn ze enig, die had ik ook niet laten staan hoor! Ondanks dat de baby inderdaad wat hilarisch is. En wat lief van je zoon om een soort adventskalender te maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)