vrijdag 7 juli 2017

La-la.


Pas tegen de tijd (mooie uitdrukking; tegen de tijd)
dat ik op Instagram enzo foto's zie van mensen
die allerlei prachtige vakantie plannen hebben bedenk ik 
me (al jaren) dat ik ook best weg had gewild..eigenlijk..
Het liefst naar Frankrijk, zeker nu ik zo af en toe even 
naar de Tour kijk waar de renners door de heuvels rijden,
in prachtige lege landschappen met eindeloze graanvelden.
Maar dan ben ik natuurlijk al te laat, alle fijne huisjes zijn
al lang besproken en ik heb wel een oude tent in de kelder,
maar helemaal geen kampeeruitrusting.
Dus ik laat het hele idee weer varen en leg mij erbij neer
dat het weer een zomer in de stad wordt..
(je maakt het jezelf zoveel makkelijker door de dingen
te nemen zoals ze komen, maar zien uit welke richting
 de wind waait en gewoon mee bewegen; goede oefening :-)
Wel ga ik de komende zomer periode weer een beetje
la-la bloggen, bij wijze van vakantie.
Wat zoveel betekent dat ik blog wanneer ik zin heb 
en iets te zeggen, dat kan elke dag zijn, maar ook wel 
eens een paar dagen niet, mocht het zo uitkomen.

Ik wens je alvast een heel fijn weekend en een 
goede vakantie mocht je al gaan en ik hoop dat je de 
wind in de zeilen zult hebben en bovenal een mooie reis.

-X-

9 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor - weer - zulke mooie woorden. Ik weet nog niet waar deze vakantietijd mij naartoe zal brengen; ik wacht het ook even rustig af....Fijne zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou/jullie ook een fijne zomer. Leuke uitdrukking: la-la-bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ja, zo'n vakantiegevoel komt wel eens langs. De laatste lijkt al 100 jaar geleden. Maar dan kijk ik weer eens om mij heen en krijg een spontaan een vakantiegevoel. Als ik jouw foto's zie is het prima vakantie vieren in je leuke huisje :) Geniet van je La-la tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne la-la-tijd en wie weet komt er nog echt vakantie bij ook! Je weet maar nooit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. La-la-tijd wordt hier vaak komkommertijd genoemd. Tijd waarin alles wat stil ligt, op radio, tv, in kranten, op internet staat alles op een laag pitje. Je valt bijna in slaap van alle herhalingen. Lal-tijd kan ook heerlijk zijn om even alleen te doen waar je zin in hebt.
    Gewoon doen, al hoop ik stilletjes af en toe iets leuks op jouw blog te zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geniet er van, niks is fijner dan gewoon heerlijk zien wat er aan komt waaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Ingrid. Ben ook meer dan dol op Frankrijk. Ongelooflijk veel vakanties hebben we er doorgebracht. Dat is helaas allemaal voorbij. Heimwee. Kan zelfs de moed niet opbrengen om de fotoboeken door te bladeren. Pijnlijk.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is echt vakantie, even lekker in de la-la stand. Ik zal je berichtjes wel missen, maar even alles laten komen zoals het komt is ook goed. Naar Frankrijk wil ik ook altijd en ik ga dan gewoon. In Frankrijk kun je altijd wel ergens slapen. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, geniet van je lala-tijd!
    En niet weggaan kan ook heerlijk zijn. Een heuse stay-cation, wij doen dat ook dit jaar en dan af en toe een leuk lala-uitje ;)
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)