woensdag 6 december 2017

Knutselen #231


Eigenlijk had ik dit knutselbericht voor gisteren bedacht,
maar toen ik de computer aanzette, keek ik eerst even
naar mijn mail, dat kan je beter niet doen als je je nog
moet concentreren op iets anders..
Er zat een bericht in dat er een bericht was van de 
belastingdienst, niks geen blauwe enveloppen meer,
maar alles digitaal, ik kreeg er hartkloppingen van na
de laatste keer, maar het was zomaar een mededeling.
Wel was ik zo van slag even dat ik met geen mogelijkheid
meer kon verzinnen waar mijn blogbericht over zou gaan.
Ik heb heb geloof ik een belasting-fobie opgelopen,
het woord alleen al maakt dat ik mij paniekerig voel,
misschien moet ik in een praatgroep om er vanaf te komen,
met andere anonieme-belasting-schrikachtigen


Vanochtend liet ik mijn mail even voor wat het was
en wist ik weer waar ik over wilde babbelen, dat lijkt
mij een passend woord als het gaat over knutselen.
Ik maakte deze week uit de geweldige jaren 30,
Grabbelton (zo heten ze) boeken een ster, of is het 
misschien toch een bloem, het stond bij het hoofdstuk;
Gezellige werkjes om te maken voor de kerst..

Het is niet erg moeilijk deze, hoewel ik denk dat 
kleuters echt wel wat hulp nodig hebben, het zou natuurlijk
kunnen dat de kinderen in de jaren 30 veel handiger
waren dan tegenwoordig, dat weet ik niet, zou best kunnen.
Het papier moet wel echt 6 maal zo lang zijn als breed
ik knipte het eerst iets korter (altijd eigenwijs) maar 
dan kan je de ster, of de bloem, daar wil ik 
vanaf wezen, echt niet rondvouwen..


De uiteinden plakte ik elkaar met dubbelzijdige tape,
maar je kan het ook gewoon met lijm doen (gluton bijvoorbeeld:-)
Bij mij kwam het niet helemaal uit, dus ik heb het
nog een beetje bijgeknipt (ik ben een ongelofelijke
rommelige knutselaar, ietwat ongeduldig en slordig)

Enfin, ik wens je er heel veel plezier mee.
Ik wil ook nog even iedereen bedanken voor alle 
reacties op het bericht van het cadeautje.
Ik zou natuurlijk het liefst iedereen iets geven, maar ja,
dan moet ik eerst geen berichten meer ontvangen 
van de belastingdienst enzo, dus ik wil graag iets
sturen naar Ineke Jonker en Loes van Oosten
(er waren zoveel reacties dat ik er maar 2 heb gekozen)

Mooie dag voor jou, en oh weer zo grijs en somber,
maar ik las dat het misschien wel gaat sneeuwen
dit weekend, dat zou fijn zijn, een witte wereld 
in plaats van een grijze..
-X-

3 opmerkingen:

  1. Ooooh mag ik ook in de ABS-praatgroep? Ik heb een blinde vlek voor alles met belastingen, verzekeringen en ingewikkelde geldconstructies *insert emoji met rollende oogjes*. Krijg al hartverzakkingen als ik er alleen maar aan denk.
    Van mij mag het trouwens lente worden, ik ben die (letterlijk) donkere en vaak natte dagen zó enorm beu!
    Mooie ster, ik denk dat het een ster is omdat het bij de kerstdingen stond. En gefeliciteerd winnaars, er staat jullie een leuk pakje te wachten weet ik uit ervaring met post-van-Ingrid :)
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou bijna een hekel krijgen aan blauw (en dan specifiek aan het belastingblauw). Belasting-schrikachtigen zijn er te over. Samen een groep vormen en elkaar steunen lijkt me een geweldig idee.
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel de Belastingdinst van jou wil krijgen, maar misschien is een creatieve crowdfunding iets voor je. Als iedere volger je een beetje steunt, dan kun jij jouw buikpijndossier snel sluiten. Bedenk een ludieke actie (is jou wel toevertrouwd met al jouw creativiteit) net als je eerder voor jouw moeder deed.

    Groetjes en bedankt voor dit leuke, makkelijke, creatieve bericht, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil eigenlijk ook alleen maar kunsten of knutselen, maar ja soms moet ik ook naar de cijfertjes kijken. De belasting dienst;" makkelijker kunnen ze het niet maken". Dat hoorde toch bij die club van de blauwe enveloppen?
    Succes en hopelijk gaat de zon weer snel schijnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)