woensdag 24 januari 2018

Vleugje


Vandaag is een warmterecord voorspeld, het kan wel
15 graden worden, buiten is het grijs en het regent
een beetje, maar het is wel al 11 graden (ik kijk
elke ochtend even op de buitenthermometer) 
Vorige week rook ik het ook al, een vleugje lente, ik kan 
het niet precies beschrijven maar het ruikt zacht (kan dat?)
een beetje kruidig en je voelt dat het er iets fijns aan komt.
Nu is de belofte van dingen die komen gaan, de verwachting
van hoe het zou kunnen zijn, vaak bijna fijner dan als het
echt zo is, want dan is het gewoon zo..
Zo zijn er vele dingen waarvan het idee, de belofte misschien
prettiger is, als je bijvoorbeeld een mooi ingepakt cadeautje
krijgt en dan precies het moment voordat je het uitpakt..
(daarna heb je gewoon een dingetje erbij)
Het idee van op vakantie zijn, ver weg van alles
(maar je neemt jezelf met alles er bij gewoon mee)
En de belofte van een patatje eten vind ik ook altijd
fijner dan het patatje zelf en al helemaal als je het op hebt..
(dat is misschien wat minder poëtisch, haha)
Ik zeg natuurlijk niet dat dat allemaal geen fijne
dingen zijn als het zover is, maar de belofte ervan..

Dus vandaag hoop ik, ondanks het regenachtige weer
even een vleugje van de lente te ruiken en mij te
verheugen op wat er zou kunnen zijn..

Ik wens je een fijne dag
-X-

4 opmerkingen:

  1. Klopt. Wij liepen vanmorgen naar school, het waaide hard maar het voelde zacht. Dan begin ik toch al stiekem te verlangen naar de lente, naar zonder jas buiten zijn. Nog even geduld, het komt wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooo ja de lente heeft zeker een bepaalde geur. Lastig om die te omschrijven. Maar de lente heeft ook een bepaald geluid... je merkt dan dat de vogeltjes meer liedjes gaan zingen.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms hoor ik d vogeltjes al vroeg en deze week
    tijdens een wandeling zag ik heel veel prachtige
    sneeuwklokjes. Fijn nieuw leven buiten.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ontwaken van de natuur, het blijft een jaarlijks wonder. Ik zag vorigge week in Den Haag al een veldje Narcissen in januari. Het is een wonder en de vogels zorgen voor de muzikale omlijsting.
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)