woensdag 14 maart 2018

Hoera-vlaggen


En nee hoor, ik ben niet jarig, dat was ik in Wenen,
waar ik overigens wel deze prachtige houten vlaggetjes
fotografeerde die mijn zoon Daan maakte.
Het was een idee van hem en zijn vriendin Julia, ze 
bedachten het toen ze een keer in de trein vanuit Amsterdam
naar Wenen zaten, samen met nog wat andere dingen 
maar die zijn wat lastiger in productie te nemen.
Het probleem met dingen die je zelf maakt is natuurlijk
altijd de tijd en het werk dat je er in steekt en 
wat je er dan uiteindelijk voor kunt vragen,
over het algemeen levert het weinig op.


Als proef maakte Daan deze vlaggen lijnen van hout,
zaagde ze, schuurde de zijkanten rond, beitste ze in 
de kleuren die ik mooi vond en lakte ze af.
In Wenen fotografeerde we ze samen bij hem in de 
woonkamer, oh zij wonen in zo'n prachtig appartement,
met hoge kamers en zie je die vloer, echt geweldig.
(mijn hele huis past in hun woonkamer, haha)
Toen ik naar huis ging nam ik alle vlaggetjes mee,
ik heb mijn koffer wel drie keer opnieuw moeten 
inpakken voordat het er allemaal in kon.


Thuis bewerkte ik de foto's en reeg alle lijnen aan 
elkaar, als je al die uren die er in zitten zou optellen..
Maar ik ben er blij mee, met deze fijne samenwerking
en ook al verkopen we nooit een vlaggenlijn dan nog 
was het allemaal zeer de moeite waard.
Soms vind ik het zo jammer dat hij zo ver weg woont,
dat we niet vaker dit soort leuke projecten samen kunnen doen.

Enfin, volgende week staan ze in de webshop, zoals
je wel begrijpt zijn ze niet goedkoop, maar wel
bijzonder en duurzaam, ze gaan jaren mee.
Zelf hou ik ook een vlaggenlijntje, die hang ik hier op
in de kamer, gewoon als een Hoera voor de fijne dingen.

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige houten slingers! Mooi in hun eenvoud en handwerk. De wegwerpmaatschappij heeft ons ingehaald. Ik herinner mij nog dat ik eens vroeg wat ik voor een mooi zelfgeschilderd kistje zou kunnen vragen. Het antwoord ging totaal voorbij aan de tijd en liefde die ik erin gestoken had. Het moest concurrenen met de mssaproduktie. Zo jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super tof idee. Die gaan inderdaad lang mee, tegenwoordig koop ik liever items die lang mee gaan en van kleine ondernemers dan bij de Action.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, veel mooier en duurzamer dan elke verjaardag bij de action plastic vlaggetjes kopen en weg gooien. Ik wil graag nog vlaggetjes naaien. Zo dat we ze elke keer kunnen gebruiken. Fijne dag. Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is super lastig! Ze zijn prachtig en de foto's ook!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige vlaggenlijnen. Leuk idee om dit samen met jouw zoon en schoondochter te maken. Dat maakt de vlaggenlijnen extra bijzonder. Helaas verdien je met zelfgemaakte spullen zelden terug wat je er aan tijd en materialen in hebt gestopt. Hopelijk verkoop jij ze voor een goede prijs.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Idee en uitvoering bijzonder geslaagd, vind ik! En de foto’s ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig, originele vlaggen. Heel leuk.
    Prachtige foto's!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)