maandag 12 maart 2018

Winkeltje


Vorige week ben ik begonnen met de voorbereiding
van de heropening van mijn winkeltje, eigenlijk vind ik wel
fijn dat het even dicht is, nu kan ik op mijn gemakje
de bezem (het bezempje :-) er eens door heen halen.
Ik telde de voorraad (haha, net echt) en ik rekende eens uit 
wat ik er eigenlijk mee verdiende, dat was, als je alle kosten
er af trekt teleurstellend weinig, zeker gezien het feit
dat ik vanochtend mijn belasting papieren moet invullen.
Dingen die er al veel te lang in stonden en toch niet 
meer verkocht worden haalde ik er uit, zo deed ik alle wantjes
in een doos tot aan de herfst en corrigeerde ik kleine foutjes.
Ook fotografeerde ik  nieuwe dingen die ik vond, zoals
de geweldige tas uit Wenen, wat vaasjes, mandjes en boeken.


Ondertussen haakte ik nieuwe slingers, vouwde ik vogels
die ik per setje wil aanbieden en breide ik een kussen,
maar dat heb ik al weggegeven (dat is toch het fijnste)
Ik sorteerde postzegels, oh ik heb zulke mooi gevonden.
Ik dacht na of het wel de moeite waard was om het 
winkeltje open te houden en uiteindelijk besloot ik dat
toch te doen, ondanks de minimale opbrengsten.
Ik heb er gewoon plezier in, in het maken van dingen,
in het inpakken en er iets extra's bij te doen, ik vind het idee
 fijn dat mensen verrast zijn door het pakje wat ze krijgen.
Ook las ik alle berichten in het gastenboek, dat was 
hartverwarmend, zulke lieve blije berichten en ik besloot
dat het winkeltje open blijft zolang de balans voor mij
over het algemeen positief blijft en dat is zo op het moment.

Dus deze week werk ik er nog even aan (na de belasting 
dingen invullen, ohoh daar zie ik altijd zo tegen op)
en dan knip ik (bij het gebrek aan een prinses of een ander
belangrijk iemand) het virtuele lint voor de deur weer open;-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Dat is toch het belangrijkste dat je er plezier aan beleeft. Je moet er natuurlijk ook niet op verliezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind jouw winkeltje de leukste van de hele wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind jouw winkeltje zo leuk, ik heb laatst al jouw bloemenpostzegels in een lijstje gedaan, en ik geniwt er echt van als ik er naar kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe maakseltjes, je maakt altijd zulke leuke dingen! Maar je moet er inderdaad zelf niet bij in schieten. Ik heb toevallig ook net weer even de aangifte gedaan. Nou is die van mij gelukkig vrij eenvoudig, dus ik ben er altijd vlot mee klaar maar het kan echt een hele opgave zijn soms.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Belastingen, echt een dingetje als je een winkeltje of mini-job hebt. Gelukkig dat de balans toch positief uitvalt en je doorgaat met jouw winkel. Ik ben benieuwd naar de veranderingen.

    Succes met de verkoop, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker mee door gaan als het jou blij maakt!!!! Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk berichtje (ik ben druk aan het bijlezen hier, heb er een weekje uitgelegen).
    Mocht je ooit verlegen zitten om een prinses, ik heb een dochter van 10 die daar met alle liefde even voor speelt ;). Lang haar: check. Lieve glimlach: check. Belangrijkste voorwaarden wel aan voldaan geloof ik, haha.
    Fijne dag en ik ben blij dat de balans positief is!
    Xx
    Tink

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)