vrijdag 20 april 2018

Wolberg


Een paar weken geleden kwam P. thuis van de markt,
daar gaat hij elke zaterdag heen, en zei dat er een kraampje
op de markt stond met allerlei wol, hij had geen idee of
ik het wat zou vinden maar ik ging toch even kijken.
En ooh, zoveel mooie wol bij elkaar, het was echt 
fantastisch, prachtig materiaal als merino en zijde..
Mijn hart ging even sneller slaan en een ongelofelijke
hebberigheid maakte zich van mij meester, haha.
Ik werk al jaren met wol die ik vaak in de kringloop
vind, of in de aanbieding is, ik kan me het gewoon
niet veroorloven zomaar te kopen wat ik mooi vind..
Ik heb ook geen sponsor, zelfs voor mijn laatste boek over
wol, wilde niemand dat (ze hadden een vooruitziende
blik, het boek verkocht ook helemaal niet goed)


Dat geeft verder helemaal niets, ik doe het gewoon met
wat ik heb, maar dit was een kans om eens met hele
fijne materialen te werken, dus ik kocht een hele berg,
er stond nog een tegoed in de webwinkel, gelukkig.
Ze waren bijzonder goedkoop, geen fractie van de waarde,
ik zag er bolletjes tussen zitten met een prijsje van 15 euro :-)
Het allerleukste bolletje, een lichtblauwe, kreeg ik van 
het zoontje van de verkoopster, hij zei dat ik er eentje
cadeau kreeg en ik vroeg hem of hij het wilde uitzoeken,
oh, dat glunderende gezicht van het jongetje..
Omdat ik maar twee kratjes wol kwijt kan hier in huis,
verkocht ik mijn oude voorraad voor een paar cent
en elke keer als ik nu langs de kratjes loop, denk ik oh
en ah en jee dat dit geluk mij ten deel mag vallen,
echt waar!

Ik wens je een heerlijk weekend, ik las net dat het
zondag gaat onweren, dus geniet van het mooie weer,
hoewel ik een goede onweersbui ook kan waarderen.

-X-
Ps, ik snap best dat het veel te mooi weer is om 
achter je pc te zitten maar mijn webwinkel is nog
tot en met dinsdag open, daarna weer grote vakantie, haha

12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijkheid, ik zie Noro liggen en nog veel meer moois, veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn inderdaad mooie bolletjes! Ben zelf gek op merino, want andere wol prikt te veel...
    Groetjes en zonnig weekend,
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, dat ziet er uit als een heel dure berg, maar blijkbaar kon jij het voor "een prikkie" kopen?! Dat is dan beslist een gelukje, ik begrijp helemaal dat je je er blij van wordt, alleen om door er naar te kijken. Veel plezier ermee, ben reuze benieuwd wat je er allemaal van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat kan je dan gelukkig zijn he!!
    Heel veel plezier ermee!!
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow bollen Noro. Vind dat zulk mooi garen en vaak aparte kleurcombi's, maar ja de prijs ...
    loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijkheid Ingrid!! Daar zou ik ook heel gelukkig van worden! En de wolletjes steeds even voelen / aaien... geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne berg garen. Die gemeleerde groene en roze zijn ook leuk. Jij weet vast al wat je ervan gaat maken. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het allermooiste aan je verhaal, vind ik het glunderend gezicht van het jongetje. Jullie hebben elkaar heel blij gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n berg mooie bollen!
    Veel plezier met het maken van mooie dingen daarvan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er zitten prachtige bolletjes bij.....ik hoop dat je geniet van het maken van veel moois....en dat laat je ons natuurlijk weer zien...toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach dat jongetje, ik zie het zó voor me ;). Wat lief!
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weet je Ingrid jij bent blij met die prachtige vracht zachte mooie wol. Ik, op mijn beurt ben heel erg blij met het 'wolboek'. Goed, dan heeft het niet de top tien gehaald voor de uitgever maar wel voor mij en mijn zus en haar vriendin. Dag uitgever die alleen denkt aan geld,hallo fijn boek waar ik troost, inspiratie en liefde voor voel.
    Kaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)