donderdag 17 mei 2018

Gone


Als mensen het begin schermpje van mijn telefoon zien, 
moeten ze vaak een beetje lachen omdat het bijna 
helemaal leeg is en er maar een paar apps opstaan..
Los van het feit dat ik niet zou weten hoe ik er een app
op zou moeten zetten, heb ik ook geen enkel verlangen 
naar al die informatie, wat zou er zo dringend kunnen
zijn dat ik dat op zou moeten zoeken op mijn telefoon?
Zo lang ik kan communiceren met wat mensen, zo af en
toe een foto kan plaatsen of kijken wat het weer wordt 
vind ik het meer dan voldoende informatie..
Soms kan het hele social media gedoe mij enorm
 overvallen en komt het mij ineens absurd voor, 
dat ik een blog heb waar ik dingen deel en foto's op 
 Instagram plaats en vraag ik me af waarom eigenlijk..
Natuurlijk heeft het mij veel gebracht, absoluut waar,
en ik zal het zeker blijven doen maar
 of ik nu een karakter heb wat er geschikt voor is?


Zo heb ik helemaal niet de puf om na te denken over
een media strategie (och hemel) of mijn Instagram feed
er wel goed uitziet of de juiste branding.
Ik wist niet eens wat het was, maar het is zoiets als je
merk goed neerzetten,  ik voel me helemaal geen merk..
Misschien had ik het beter wel kunnen doen, misschien
had mijn laatste boek dan wel verkocht, of had ik meer
klanten in mijn winkeltje maar ik ga volledig op blanco,
aangaande dit soort dingen..
Ook ben ik nogal gevoelig voor kritiek, berichten over
spelfouten, dubbel geplaatste foto's, dat mijn Instagram 
account ervoor zorgt dat men mijn blog niet meer leest,
oh joh, soms wordt ik er zo ontzettend moe van en 
dan denk ik; waar gaat het eigenlijk over, echt waar..
Dan weet ik dat het tijd is om even pas op de plaats
te maken en mijn pc uit te zetten, deze gedachten te
laten bezinken en wat dingen te heroverwegen.
Natuurlijk weet ik best dat het wel weer
 overwaait en er vast en zeker een moment komt 
dat ik de lol er weer van in kan zien, 
dat alle gevoelens komen en gaan als golven.

Op dit moment zou ik het allerliefst een gele Volvo 
hebben, deze op de foto is natuurlijk niet van mij en 
mijn gebloemde koffertje op de achterbank gooien, 
mijn telefoon, met hoe weinig apps ook, thuis laten
en net als Lucky Luke de horizon tegemoet rijden,
terwijl ik dan zou fluiten: I am a poor lonesome
woman and a long way from home :-))

Dagdag!

19 opmerkingen:

  1. Ach lieve Ingrid , zo heb ik mijn opmerking over ontvolgen natuurlijk helemaal niet bedoeld. Ik wilde je egwoon laten weten om welke reden ikje ontvolg en dat komt gewoon omdat ik ook al die Instagramfotoos teveel vind . Ik heb genoeg aan je blog en geniet er elke keer weer van. Geen muizenissen hierover hoor......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi baukje, dat snap ik hoor, maar je bent niet de enige van wie ik reacties krijg en soms is het me gewoon teveel, ik ga gewoon voort maar soms heb ik even een pauze nodig om weer even op te laden , fijne dag!

      Verwijderen
  2. Wens jou een mooie reis in je gele autootje. Doe je raampje open en laat alle negatieve gedachtes lekker wegwaaien. De wereld is zoals die is...soms leuk...soms minder leuk.
    Lieve groet, Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga af en toe met je rug naar de wereld zitten en hervind jezelf. Jij bent niet je blog, fb insta etc. niemand loopt in jouw schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer me zo weinig mogelijk aan te trekken van wat naar het schijnt e do's en don't zijn in het bloggen en instagrammen. Ik doe gewoon mijn ding, daarom ben ik er ook ooit mee begonnen. Doe maar lekker gewoon waar jij zin in hebt, dat doe je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat jij jouw social media geworstel met ons deelt. Met jouw hebben heel veel mensen deze gedachten, maar spelen op alle social media gewoon mee met het spel.
    Wat een gave auto en wat zou het heerlijk zijn om op pad te gaan en de boel de boel te laten. Het hoofd even leeg maken en dan kiezen wat jezelf wel of niet wilt, wat je het meeste oplevert en de rest daarna loslaten.
    Ik ga komende week hetzelfde doen en zet daarover op donderdag een berichtje op mijn blog. Misschien heb jij ook iets aan mijn berichtje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik lees je blog nog steeds erg graag. En ik vind je foto's prachtig en ik ben altijd erg benieuwd wat je nu weer schrijft. Op Instagram kijk ik ook regelmatig en dan bekijk ik al je mooie foto's en leuke berichtjes. Ik heb je laatste boek en wil nog steeds de andere twee, heb ze al eens geleend van de bieb. En zo meteen komt mijn bestelling uit je winkeltje, ik ben erg benieuwd �� ik bestel graag mooie dingen bij je. Probeer je niet teveel van anderen aan te trekken en doe lekker je eigen ding. Ik ben blij met je. Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am very glad to have met you through your blog. Life can be hard as we all know and you have had your plate full over the past year. Life does not stay bad always.. it always turns around at some time. when you are not blogging, I get sad. I feel that we would be good friends if we met. I never want my friends to be sad. Please take care of yourself be kind to yourself and be patient with yourself! Lots of Love!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jouw blog en Instagram zijn mijn lievelings en zorgen voor kleine geluksmomentjes op de dag met fijne kletsverhaaltjes en gezellige mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je schrijft zulke mooie berichten, en jou foto's zijn prachtig.Ik bewonder jou creativiteit! Daar geniet ervan.
    Een vrolijke groet van Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat herkenbaar al die twijfels over of je dit of dat (had) moet(en) doen. Ik werk in de marketing, dus ik ken al deze termen. Ik maak er voor mijn site zeker gebruik van, maar ik gooi ook echt veel regels overboord. Ik ben immers geen bedrijf met goed bezette afdelingen, maar gewoon maar 1 persoontje die dingen maakt vanuit haar hart. Ik vind dat je je website en social media als kunstenaar/creatief op de manier moet doen die bij jou past en waar jij je prettig bij voelt. Helaas zijn wij hierin ook kwetsbaar en ik heb ook regelmatig het gevoel 'stoppen of doorgaan'. Ik heb sowieso altijd het idee dat ik keuzes moet maken. Laatst zei iemand iets heel wijs tegen mij; waarom wil je altijd kiezen? Je kunt het toch ook zo laten. En als je zin heb om iets te posten, dan post je iets. En zo niet, dan niet. Dus lekker zo vrij en blij blijven schrijven en fotograferen en go with the flow. By the way; ik vind jou juist 'een merk' door je eigenheid. Menig bedrijf zal hier jaloers op zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik riep eens dat ik in de mooiste tijd leef en mij kan wentelen in alle online mogelijkheden. Soms vraag ik mij af of het offline bestaan op termijn niet veel fijner zou zijn gebleken. Zo slecht was dat toch niet. in die tijd reed ik in zo'n zelfde volvo maar dan in het groen regelmatig de horizon tegemoet terwijl de muziek van een cassettebandje de ruimte vulde. Oh heimwee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoop toch dat je gauw weer kan 'thuiskomen' !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het lezen van jouw blog geeft mij altijd het gevoel dat ik tenminste niet de enige ben met dit soort gevoelens. Ik doe helemaal niet mee aan die poppenkast van social media en soms lijk je dan wel uit een ander tijdperk te stammen. Mijn moeder had vroeger het liedje "het dorp" van Wim Sonneveld wel eens opstaan, en dat luister ik ook nog wel eens. Ook al heb ik die tijd niet meegemaakt, soms denk ik wel eens, leefde ik maar toen, het lijkt me heerlijk eenvoudig. Ik wens je een fijne dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O ik herken het zo. Wakker liggen van kritiek. Bonje om een onschuldige opmerking. Ik heb geen instagram. Geen facebook ook. En ik blog puur voor de lol. Niet voor de volgers want ik heb er precies 2. ;-0
    Bij ons vertoont het leven barsten en scheuren en zie je de lijmresten zitten. En toch zijn we happy. Gewoon omdat we samen zijn. En misschien komt er ooit wel weer een tijd dat mensen daar in geïnteresseerd raken. Wie weet heb ik dan ineens heel veel volgers op mijn blog. ;-)

    Ik kan heerlijke genieten van je berichtjes. Soms loop ik een paar weken achter. En dan lees ik alles achter elkaar. Heerlijk vind ik dat. Dus blijf vooral schrijven. Want er zijn er genoeg die wel genieten.

    Lieve groet en een prettig Pinksteren van Clarisse

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog maar net je blog ontdekt. Creatieve zuurstof in een plastiek wereld. Dankjewel.
    Neem voldoende tijd om foert te zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niks aantrekken van wat anderen zeggen, gewoon je fijne stukjes schrijven. Jij bent uniek en als mensen dat niet waarderen, kijken ze maar de andere kant op.
    Ik lees je boeken zo vaak, ik word er altijd blij van (vooral van je foto's)!
    Lekker doen waar jij je goed bij voelt!
    Groetjes,
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is ook moeilijk. Ik trek me ook te veel dingen aan, terwijl het misschien lang niet altijd verkeerd bedoeld is. Dus dat herken ik wel. Inderdaad, dan is het goed om een beetje afstand te nemen, het moet wel leuk blijven. Ik geniet in ieder geval altijd zeer van je blog met je mooie persoonlijke verhalen en foto's/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Net omdat er geen strategie achterzit is je blog zo fijn om te lezen.
    Ik ben al 10 jaar blogvolger (ik denk niet dat het woord bestaat) en involg je al van het prille begin. Sommige blogs worden een business met aanprijzingen van allerlei spullen (gesponsord of niet). maar dat gevoel heb ik niet bij je blog.
    Soms vergeet ik even bij je op bezoek te komen (want zo voelt het aan) maar dan kom ik toch weer bij je uit. Echt blijf wie je bent en denk niet teveel na. Fijn je te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)