donderdag 20 september 2018

Bonen


Het huis van mijn moeder staat sinds deze week op Funda,
morgen komen de eerste kijkers en ik zal dan in alle
vroegte naar het huis gaan om het te luchten, een beetje
af te stoffen, er is al weken niemand geweest, en 
wat bloemen op de tafel gaan zetten..
Van de zomer hadden wij enkele gesprekken met
verschillende makelaars, om te zien wie wij het meest
geschikt vonden, dat was zeker niet de makelaar die één
blik op het huis wierp en zei dat het huis er 'zo afgeschoven'
moest worden, ze bedoelde afbreken natuurlijk en ze vond
het een mooi perceel voor een knappe bungalow..ohoh..
Uiteindelijk vonden we een makelaar die wel de
charme van het huis zag en er werden foto's gemaakt.
(tot twee keer toe, en nog steeds vind ik ze niet mooi,
maar het kan ook zijn dat ik te kritisch ben,
of eigenlijk gewoon moeite heb met de hele verkoop)


Na eindeloos veel papierwerk, er komt veel meer kijken
bij de afwikkeling van een erfenis dan ik had gedacht
en een bouwkeuring die verassend goed uit viel
(het huis is degelijk maar gedateerd) is het huis nu te koop.

Ik hoop zo dat iemand het koopt die het er niet
'af zal schuiven' en de ietwat wilde, prachtige tuin
zal betegelen, maar die in ere zal herstellen.
Iemand die net zoveel van het huis zal houden
als mijn moeder deed en dat er volgend jaar weer
bonen in de moestuin zullen staan..

Ik wens je alvast een heel goed weekend,
geniet nog even van het mooie weer, ik las dat
de herfst bovenop ons gaat vallen dit weekend
met regen en wind..
-X-

5 opmerkingen:

  1. Als wij geen werk in de buurt van Amsterdam hadden, zou het echt een plekje voor mij zijn... 😍 Maar ja, zucht... you can't have it all!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er komt echt veel op je af na het overlijden van jouw moeder. En daar zitten ook emotionele dingen bij. Ik zal voor je duimen dat iemand de schoonheid van het huis en de tuin ziet en het huis graag wil kopen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop met je mee, dat jullie het huis kunnen verkopen aan iemand die er hart voor heeft!
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  4. iemand past dit huis als een warme jas! vast...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een sfeervol huis! Hopelijk komt het in handen van mensen die dat zien en waarderen! Groetjes van Marie

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)