donderdag 27 september 2018

Nieuwe schoenen


Eigenlijk hou ik helemaal niet van nieuwe schoenen, 
ik heb het liefst oude waar ik aan gewend ben en die 
gewoon lekker lopen en ik koop ook bijna nooit nieuwe.
Mijn laatste paar winterlaarzen kocht ik een jaar of 7
geleden, van het zelfde merk (Fred de la Bretoniere)
ze zijn nog best goed, maar toen ik deze zag, in de
aanbieding, heb ik ze spontaan toch gekocht.
Het grappige is, dat ik dit model laarsjes van 
dezelfde ontwerper, jaren geleden ook al eens kocht, 
toen ik een student was en ook in Amsterdam woonde,
het is een model uit de jaren 70.
De eerste keer dat ik de laarzen zag in de etalage van
de winkel wilde ik ze heel graag hebben, ze waren 
turquoise, stel je voor, turquoise laarzen, nou dat 
vond ik nog eens wat :-) 
Ik spaarde er maanden lang voor, elke keer een paar
gulden (die had je toen nog) in een blikje, net zo lang 
tot dat ik ze kon kopen, oh, wat een plezier had ik 
van die laarzen, ik droeg ze een jaar of 10.

Dus toen ik, bij toeval, ik zocht helemaal geen laarzen,
deze zag werd ik er meteen blij van, ze staan nog steeds
keurig in de doos te wachten tot ik ze ga dragen,
want eigenlijk hou ik helemaal niet van nieuwe schoenen.

Ik wens je een fijne dag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Oh dat heb ik ook...ik draag schoenen het liefst tot ze tot op de zool versleten zijn en zelfs dan gooi ik ze nog niet weg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoenen dragen tot het niet meer kan is niet goed voor je voeten en ook niet voor de schoenen .
    Je verliest een borrelglaasje vocht per dag en dat moet niet in het leer blijven.
    Dus twee dagen achter elkaar de schoenen dragen en dan wisselen van schoenen.
    Nooit bij een warmte bron laten drogen als ze nat zijn.
    En houten schoenspanners van cederhout gebruiken als je de schoenen niet draagt.
    Op tijd laten verzolen bij een ECHTE schoenmaker niet bij een hakkenbar die verpesten je schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waren dat toen geen Beatlelaarsjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verhaal weer. Ik herinner me bijna elke schoen nog die ik droeg als kind, als puber en als jong volwassene. En heeeeel lang moest sparen voor de ‘kabouterlaarsjes’ waarvan ik een reclame zag in het tijdschrift Romance. Bedankt voor deze herinnering want ik zit nu te zwijmelen bij Seniorenweb met plaatjes van dit tijdschrift!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach joh, zet ze zolang achter de glazen deurtjes van je apothekerskast. Kun je er lekker lang naar kijken ��!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)