vrijdag 14 september 2018

Weervrouw..


Soms gebeuren er zoveel dingen tegelijk dat mijn 
hoofd wel lijkt op de radarbeelden van een orkaan,
zo'n langzaam draaiende cirkel vol met gedachten,
die zich maar langzaam verplaatsen..
Tegelijkertijd heb ik dan dat eeuwig babbelende 
stemmetje in mijn hoofd, als een soort van weervrouw
die beschrijft wat er gebeurt en ook wat er allemaal
zou kunnen gebeuren, vloedgolven (van gedoe),
voorspellingen (of het al dan niet goed komt) enzo.
Minqer Rinpoche, een boeddhistische monnik, noemt
mijn weervouw anders, namelijk je
 monkey mind, in dit filmpje legt hij het prachtig uit
Ik bekijk het regelmatig zo dat ik me weer bewust ben
van het hele babbel-proces, want elke keer opnieuw,
neemt de weervrouw weer plaats achter haar tafel..

Dus, dit weekend ga ik ergens op een stoel zitten,
geef mijn weervouw een opdracht (zie het filmpje:-)
en laat ik de dingen even aan mij voorbijgaan..

Ik wens je mooie dagen
-X-

2 opmerkingen:

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)