dinsdag 30 november 2010

Wit en de eindejaars-sfeer...

terwijl de wereld er in een nacht
plotseling uit ziet als een goedkope kerstkaart
zit ik hier voor of achter mijn tafel
het is maar hoe je het bekijkt..
met het beeld van de vorige winter
toen ik 10 dagen niet weg kon
eerst vroor de accu van mijn auto kapot
daarna was het strooizout op
de b-wegen rond het dorp
zo ongeveer onbegaanbaar
och hemel

daar heb ik Helemaal geen zin in..
maar je doet er niks aan, nietwaar?

op de radio het liedje Just so van Agnes Obel
prachtig
maar ik heb door al die dingen
wel ineens een eindejaarsgevoel
melancholisch...

sferisch, zou mijn zoon Daan zeggen
(wat in de letterlijke zin rond betekend)
maar hij bedoeld natuurlijk
dat er ineens een Bepaalde serene sfeer hangt
die moeilijk met woorden te vangen is..

deze papieren bollen
vond ik op de blog The creative place
ik heb er even een aantal gemaakt
om te kijken of het werkelijk zo makkelijk was
als beschreven
en ja hoor, het is wat knipwerk
maar goed te doen..
zelfs meneer de Boer,
die weinig oog heeft voor veranderingen in huis
(meestal moet je zeggen: kijk eens
en dan zegt hij: o ja .. leuk..)
zei er wat van toen hij ze zag hangen
in de takken..

ik ga het stoepje even vegen
en wachten op de strooi auto
zodat ik het dorp even kan verlaten...

14 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! gebruik je voor die pinnentjes een apperaatje??of doe je dat er doorheen prikken?
    ik ben benieuwd, vind het erg leuk

    groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ fleurige fleur, de pinnetjes zijn splitpennen, te koop bij elke boekhandel of warenhuis, de gaatjes maakt ik met een perforator (zo'n ding waar je 2 gaatjes mee in papier maakt)als je ze er alleen doorheen prikt
    is het gaatje te klein, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank je ga het ook proberen de spitpennen heb ik....
    lekker glibberig hier in zeeland he?
    doei

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw Ingrid, erg mooi gelukt die ballen. Ook leuk die rand in sommigen doordat je geen effen patroon gebruikt hebt toen je stroken knipte. Dankjewel voor de tip!
    En glibber-ze...
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi Ingrid! ik heb toevallig dit weekend ook geprobeerd om ze te maken, maar niet zo succesvol, dus bedankt voor de link :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Errug leuk Ingrid, 'k ga 't meteen ook zelf uitproberen!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mannen :) ha! Doet me denken aan toen ik overduidelijk met een bepaalde blik op m'n gezicht met m'n nieuwe tas aan het paraderen was en mijn lief me aankeek alsof ik mijn hoofd iets te hard had gestoten. 'Ik heb een nieuwe tas!!!' roep ik dan uiteindelijk maar heel hard.
    Mannen...ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "sferisch" wat een prachtig woord, ik snap volledig wat ie daarmee bedoelt (zo vind ik jouw blog heel "sferisch". Mooi, moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ingrid Punky Wunky30 november 2010 om 19:09

    Wat een leuke ballen, en mooie papiertjes heb je gebruikt. Ik ga maar eens kijken of ik nog eregens leuke papiertjes heb liggen en dan ga ik ook maar een paar ballen maken!
    Nog even volhouden, van het weekend gaat het weer dooien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, als je een paar dagen niet van huis kunt! Fantastisch, de hele dag in een huispak en lekker een beetje fröbelen. Geen boodschappen, sport, werk en allerlei andere verplichtingen.
    ps. mooie sferisch.
    grt, helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk! Ik ben gister al aan het prutsen geweest... mijne zijn (bijna) net zo mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zeg, die bollen! Doe rustig aan met die glibberigheid en geniet van het mooie wit.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)