maandag 13 december 2010

Angels

in deze donkere tijden zo voor de kerst
zie je ze weer overal
engelen
(zelf heb ik er het hele jaar wel wat staan)
in de kerstboom, ernaast, als kaars
van steen, hout, papier, gehaakt
ze hebben vele verschijningsvormen..


ik hou van engelen
ooit zag ik de film Der Himmel über Berlin
(1987 -Wim Wenders)
over een engel die graag mens wilde worden
hij blijkt dan niet de enige te zijn
die vroeger engel was..


in het begin van de film zitten
drie engelen op een hoog gebouw
uitkijkend over Berlijn
zo'n prachtig beeld
dat ik Werkelijk hoop dat het Zo is

dat er overal engelen zijn
(hoewel het Lastig is om het echt te geloven..)
die ons een beetje in de gaten houden
misschien zelfs beschermen
als het echt nodig is..


in gedachten stuur ik wel eens
kleine berichtjes
naar de beschermengelen van deze en gene
van wie ik denk
dat ze het goed kunnen gebruiken
in de vurige hoop dat het werkt..



in de letterlijke zin betekent engel
boodschapper
(van de goden)
en beschikken over bovennatuurlijke eigenschappen..
ze komen voor in elke religie
en zijn al zo oud als de mensheid

misschien is het bijgeloof, of onzin
ik weet het niet
maar het zou toch fantastisch zijn
als ze er werkelijk waren?

de derde engel haakte en bedacht ik zelf
de vierde is van de Hema
de vijfde foto: van Jurianne Matter
overige: hier en daar gevonden..

15 opmerkingen:

  1. Jammer dat ze vaak alleen met kerst
    tevoorschijn komen...
    voor mij horen ze er altijd bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De film waar je het over hebt, is magisch mooi, ik heb hem paar jaar geleden gezien en het heeft ook diepe indruk op me gemaakt.
    Wens je een hele goede week toe! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zou inderdaad geweldig zijn....
    (En wat een fantastisch mooi engeltje heb je gehaakt!! Echt, wauw!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja! Engelen. Alleen het woord is al zo mooi. En de verschijningen nog mooier. Jouw foto's zijn ook heel mooi. Ik vraag me wel eens of hoe je de omgeving zo wit krijgt :)! Ik probeer het ook vaak, met de foto verlichten en contrasten aanpassen, maar zo mooi als die van jou worden ze niet! :)
    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De engeltjes van Julianne Matter zijn bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm, wordt helemaal warm van je bericht....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Engeltjes zijn inderdaad geweldig!!!!!!
    Dikke knuffel Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi blog..
    en zo'n engeltje als die eerste heb ik ook nog ergens tussen mijn kerstversieringen liggen - van vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige engeltjes!
    Ik ben weg van die gefladderde wezentjes....de gehaakte vind ik een toppertje..
    Hgr Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie engeltjes. Een plezier om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel lief die engeltjes
    ik heb er zelf ook verschillende
    fijne kerst

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)