dinsdag 7 december 2010

Brief/vogels/papier/lastige sterren..

een tijdje geleden kreeg ik een brief van Jurianne Matter
dat was op zich al heel erg feestelijk
ik vind het werk wat ze maakt prachtig
en daarnaast is ze bijzonder aardig..
naast een heleboel vriendelijke woorden
was haar vraag of ik vogeltjes voor haar wilde vouwen
om als nieuwjaars-wens te versturen,
met een deel van haar papier en van het mijne..


dat wilde ik natuurlijk wel
en een tijdje later kwam er een doosje met papier
van haar eigen ontwerp
dat zag er zo Mooi uit
dat ik er nauwelijks in durfde te knippen...
toch gedaan uiteindelijk



ze zijn klaar,
gisteren heb ik ze uit laten vliegen
ik vond het een bijzondere samenwerking
ik hoop dat ze goed ontvangen worden..


nb. bij het doosje papieren wat Jurianne stuurde
zaten deze sterren
zo leuk dat ik het ook wel wilde proberen
een nieuw vouwsel daar word ik Blij van
ik kreeg wat linkjes
en ik proberen... en weer opnieuw
het is Werkelijk om gek van te worden..

tot zover ben ik gekomen
tot nu toe..
(ik ben nu niet zozeer blij maar eerder vastberaden)
op de blog van Jurianne
staat hoe het Wel moet en een linkje
naar de meest duidelijke pagina
mocht je zin hebben in een oefening in Geduld
zou ik het zeker ook proberen..
(als het me gelukt is zal ik het resultaat laten zien..
ooit...)

15 opmerkingen:

  1. Ik ken die sterren. In het begin een beetje puzzelen... maar je eenmaal weet hoe ze gaan, dan kun je niet meer stoppen! Vooral niet als ze maakt met van die geweldig mooie printjes!!
    Succes met de sterren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiemorgen,

    Hartelijk bedankt voor de geweldige ruil.
    De papieren vogels sieren onze tafel !
    Heel leuk !
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je vogels kunnen gerust uitvliegen, die zijn prachtig. Ik kan me voorstellen dat je de sterren ook meteen van dat prachtige papier wilt gaan vouwen. Het lijkt me eenvoudiger om het eerst in vier kleuren te doen. Veertig stappen is niet niks.
    Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die sterren durfde ik nog niet aan te beginnen! knap dat jij het ster-avontuur bent aangegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stiekem ben ik wel in voor een uitdaging. Buiten glad, tijd voor binnen spelen (ook voor de Grote Mensen). Dank voor de tip ;-) en succes met 'knutselen'!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat knap! En wat een werk! Ik heb gister een voorbeeld van een ster geplaatst die volgens mij veel makkelijker te maken is. Maar de vogeltjes zien er echt super uit.
    Bjor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er mooi uit maar wel een heel karwei zeg.

    Freubel ze nog.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oefening in geduld........ hmm. daar presenteert mijn 4-jarige mij al dagelijks mee. ik blijf gewoon leuk naar je plaatjes kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anders even op de blog kijken van Sofie legath.
    Ze legt het stapsgewijs uit om een stoffen ster te maken maar dan maak jij hem gewoon van papier. Ze staat bij mijn blogfavorieten. Ik hoop dat het lukt.
    Bjor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zo samenwerken...
    succes en geduld met de sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, ik kan het! Maar ik ben ook een Duitse kleuterjuf,..dus dan moet je zeker "Fröbel Sterne" knutselen :o)
    Wij maakten ze altijd van Ramiband,..geen idee wat dat in het Nederlands is,..maar de variante van papier bevalt mij veel beter..alleen dat het meeste papier niet van twee kanten bedrukt is vindt ik lastig..
    Ik wens je nog heel veel succes..en als je een keer de draai gevonden hebt dan is het echt een makkie ;o)
    Groetjes,
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yeahhhh, de hele zwerm is binnen, Ing! Wat zijn ze mooi, de vogeltjes en wat hebben ze ontzettend lieve cadeautjes meegebracht. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WAUW!!! Zo gaaf. En de opdracht, de samenwerking, en de vogels, en het mooie papier. Helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, een dergelijke samenwerking! Erg leuk geworden. Ik vind het trouwens erg moeilijk om leuk dubbelzijdig geprint papier te vinden ... het papier van Jurianne vind ik erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)