maandag 23 mei 2011

Red, sweet, love and strawberries

van het weekend kocht ik aardbeien
ze zagen er zo verleidelijk uit
rood en zoet
als de liefde
ik had blijkbaar ineens behoefte aan 
rood en zoet
of aan de liefde..
dus mijmerde ik aardbeien etend
over Grote liefdes, Verloren liefdes,
Ongelukkige liefdes, Kortstondige liefdes..
aan de keer dat ik op een station in Parijs
(werkelijk als je iets leuks mee wil maken
ga een middag op een station in Parijs zitten..
en kijk wat er gebeurt..)
uit het raampje van een, bijna vertrekkende,
trein stond te kijken
mijn oog viel op een zwaaiende man
hij zwaaide naar mij!
de trein vertrok, hij gaf me een handkus
en rende mee met de trein
alsof zijn leven ervan afhing..
en ik zwaaide terug, gierend van de lach..


misschien was het wel de liefde van mijn leven
die ik daar zo voorbij liet gaan
misschien als ik goed geluisterd had
had ik de vioolmuziek kunnen horen
misschien had ik lang en gelukkig kunnen leven
met hem 
en een aardbeien jurk aan
maar ik heb geen aardbeien jurk
en aan Misschien heb je uiteindelijk niet zoveel..

dus ik liet de liefde maar even voor wat het was
en dacht aan deze gehaakte aardbei
die ik ergens in een overvolle mand tegen kwam
en waar ik het patroon vandaan had
na lang zoeken vond ik het
je maakt ze als volgt..


echt heel makkelijk,
om aan je geliefde te geven
of gewoon aan Jezelf
als je behoefte hebt aan
rood en zoet
of aan de liefde
(gaan we weer..)
samengevat: los van alle mijmeringen
komt het hierop neer:

xxx....

19 opmerkingen:

  1. Heerlijk weer een échte Ingrid blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heerlijk om dit te lezen!
    (letterlijk en figuurlijk)

    Hier gaan de aardbeien erin als zoete koek...en niet alleen bij de kids.

    groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi. Een lust voor alle zintuigen. Dank je wel, die aardbei ga ik zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!

    Deze aardbeien worden ook nooit gaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blogbericht met haakpatroon, hoe mooi is dat, en raad eens wat, op mijn moestuin staat het stikvol met ....AARDBEIEN, heerlijk! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Een gezicht bij dit lekkere aardbeienlogje.
    Vandaag las ik, ik had ook aardbeien in mijn bericht, dat aardbeien hun rode kleur te danken hebben aan een stofje dat heel goed voor je zorgt. Het neemt ongezonde stoffen(♥-verdriet?) weg uit het lichaam. Eten dus maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmjammie....aardbeien....ik ga zeker de aardbei haken....bij mij staat er nu een vogeltje zelf ontworpen op mijn blog....als je een fluitertje zoekt...
    Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Shit, de supermarkt is dicht en ik heb me toch ineens zin in aardbeien...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zomerkoninkjes, heerlijk en zo'n jurk lijkt me ook wel wat. Geniet van je aardbeien.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had beter op moeten letten met handwerkles: ontzettend leuk die gehaakte aardbei!
    Geniet van de aardbeien! Bij ons is het nu herfst en is de tijd van de aardbeien, helaas, al voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een heerlijke zomerjurk en soms zijn misschiens de beste dingen in het leven ... want uiteindelijk weet je nooit ...fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi stukje weer, zelf ben ik niet zo gek van aarbeien, maar ik geniet wat je neer zet hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! ...en zij is ook erg lekker. Een goed begin van mijn dag, dit aardbeienblogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk aardbeien! Ik heb er nog geen aan m'n planten hangen maar ik zal vanmiddag eens een bakje kopen: lekker!

    Knuffel
    Miriam

    Google account wil niet!?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aardbeien! Daar wordt een mens vrolijk van! Ik ben er in ieder geval dol op! Ik kon hier de hele tijd ook niet reageren, maar dan maar zo.
    Overigens is de aardbeien-munt-karnemelkpudding (klinkt misschien niet zo lekker) echt een aanrader voor een zomers gevoel!

    groet
    Hanneke

    ps Ik heb een aardbeienjurk; zwart met aardbeienkersenprint.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kaart, balans. Dat is wat ik je wens. En, aardblijen, bakken vol aardblijen! -x- Rozalinde

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hé Ingrid,
    Wat maak jij mooie dingen. Echt ik ben onder de indruk. Ik sta gewoon versteld. Ik merk dan ook hoe slecht ik je eigenlijk ken.....
    Ik zal echt met regelmaat je blog lezen.
    Liefs Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jij weet wel hoe je aardbeien aan de man/vrouw brengt! Een lust voor het oog. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)