maandag 5 september 2011

Go Lucky with me


laatst vond ik in een kringloopwinkel
een boekje:
Het klavertje 4
een fabel over geluk
geschreven door:
Alex Rovira Celma & Trias de Bes
het was maar 75 cent, en ik nam het mee


ik las het in de tuin van P
(op zich al een plek om heel gelukkig van te worden)
aan de hand van een fabel
worden er 10 regels Geluk uitgelegd
ik was meteen gegrepen door de eenvoud ervan
ik zal niet alle regels hier neer typen
het zou een eindeloos bericht worden
maar de samenvatting is de volgende:
Geluk creëren bestaat alleen maar uit
goede omstandigheden scheppen..
dat klinkt wel erg simpel
maar als je het boekje hebt gelezen
begrijp je waarom het zo is..


 ik ben zo enthousiast over dit boekje
dat ik het wil delen
het idee is het volgende
ik stuur het boekje op naar iemand
die het graag wil lezen
(het is maar een dun boekje, je hebt het zo uit)
als diegene het uit heeft
stuurt die het naar een ander, enz.
misschien werkt het helemaal niet
en blijft het boekje ergens bij iemand liggen
tussen een stapel ongelezen kranten op de keukentafel,
maar het lijkt me leuk om te proberen..


dus als je het boekje wil lezen
en het door wil sturen naar een ander
laat dan een reactie achter
ik stuur het dan naar iemand op
en dan laat ik het los

-het zou wel leuk zijn reacties terug te krijgen
met misschien zelfs een foto
van de plek waar je het las
ik zal er dan regelmatig over berichten-

ik zal een briefje in het boekje doen
met een kleine uitleg
(en wat vriendelijke woorden ; )

(ondanks het feit dat de zomer 
wel zo ongeveer over is..
lijkt dit me wel een goed liedje bij al dit (mogelijke) geluk
Time to smile van Xavier Rudd )

Go lucky with me
&
a happy monday

36 opmerkingen:

  1. Ik wil m lezen en weet ook al iemand die m na mij wel weer wil lezen en die zal m dan in een ander stukje Nederland weer doorgeven. Wat een mooi idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, dat zou ik graag lezen
    en weer doorsturen!
    Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Ingrid, ik lees je al een tijdje en vind je blog erg inspirerend! Wat een leuk idee om het boekje door te sturen. Ik doe graag mee!

    veel groetjes, Jasperina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi idee, het lijkt een beetje op de travelling enveloppe van round robin notebook!
    Ik doe ook graag mee.

    Groetjes,
    Marièlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee! In plaats van het Round Robin Notebook een Leesboek rondsturen. Ik doe graag mee. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig idee! Ik zou hem graag lezen en daarna via mijn blog weer iemand vinden om hem naar door te sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi idee! Dat moet toch zeker wel lukken!
    Ik zou hem in ieder geval graag lezen & via mijn blog weer doorsturen!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ingrid, wat een prachtig idee. Ik zou het graag willen lezen.
    Ik denk dat het boekje op precies het juiste moment zou komen en ik heb zeker al een persoon in gedachte die ik al het geluk van de wereld gun!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! Ik wil wel meedoen hoor!

    Geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben heel benieuwd naar het boekje, dus ik doe ook mee! Ik geniet iedere keer weer van je blog.
    groeten, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend leuk initiatief. Ik doe graag mee, want ben heel benieuwd naar de inhoud van het boek en weet genoeg mensen aan wie ik het zou willen doorgeven....
    groet, en heb het goed,
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil ook graag meedoen, lezen en doorsturen.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig! Count me in. (ik word al gelukkig bij het lezen van dit bericht, en dat is nog maar het begin!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om zo blij te worden van een boek(je). En nog heerlijker om dat te kunnen delen, ik doe graag mee en geef het met liefde door.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Na dat vrijdag een beeld is gestolen, wil ik heel graag meedoen aan Het Klavertje Vier Project. Kan wel een beetje geluk gebruiken op het moment dus alle hulp is handig! Count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Ingrid, Lijkt me een heerlijk boekje. Ik wil het graag lezen en weer doorsturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een heel leuk idee, ik heb dat pas met de film cherry blossom gedaan, kreeg hem toegestuurd, keek hem, stuurde hem door en schreeef een blogje, super!
    maar nu doe ik niet mee, maar wacht vol ongeduld op de foto's enreacties:)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een leuk idee! Ik zou graag meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Komt me bekend voor, volgens mij heb ik dat boekje!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh jee, zoveel reacties en maar 1 boekje.
    Ik zou het ook wel willen lezen en weer doorsturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. In mijn hectische leven ben ik het simpele geluk een beetje kwijt geraakt. Ik zou dus heel graag jouw boekje willen lezen en weer doorsturen.

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I love your blog! Unfortunately I don't read Dutch but I enjoy your pictures and ideas! Herzliche Grüsse!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kan de komende tijd wel wat geluk gebruiken, dus ik wil wel meedoen! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi,

    Dit lijkt me wel leuk! Ik wil ook graag meedoen!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lijkt me heel leuk, maarre ga je een gelukkige trekken? Of stuurt nummer één van deze reageerders hem aan nummer twee etc.?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Sta op het kruispunt van het leven op alle fronten. Keuze's (leuke en heleee moeilijke) vernieuwingen, en zoveel meer. Dus ik denk dat ik bet een klavertje 4 zo af en toe wel nodig heb!
    Dus JA ik doe heeeeel graag mee en zou het boekje wel eens na deze stoet met gegadigden willen lezen!

    Tof initiatief!
    Groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. erg leuk idee een doorgeefboek, ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een mooi idee
    ik doe graag mee
    ook al werkt het misschien
    helemaal niet
    en blijft het boekje bij iemand anders liggen
    voor het hier aankomt
    of komt het ergens anders
    vandaan naar mij toe
    voordat ik hier ooit aan de beurt kom.
    In ieder geval
    ben ik er vandaag vast blij van geworden
    dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een super idee! ik wil graag meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een lijst. Wil het ook wel lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Kan ik nog meedoen? Superleuk idee, Ingrid. Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha dat deed ik ook een keer met een boekje waarvan ik vond dat iedereen het moest lezen.Hoop dat dit net zo leuk uitpakt! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)