maandag 19 december 2011

DIY little personal gift

nadat ik gisteren
een middagje vredig knutselde
en weer helemaal kalmeerde
bleek dat vanochtend Opnieuw
de auto ruit was ingeslagen
hier voor de deur nota bene..
en nu ik mijn best doe om Niet
helemaal in de Paniek te schieten,
post ik toch mijn knutselwerkje maar
(hoewel ik alle zeilen bij moet zetten
om de luchtige toon, die bij zo'n werkje hoort, te vinden)
dus
je hebt enkel wat enveloppen nodig
met een sluiting aan de bovenkant
te verkrijgen bij een Nieuw Avontuur
(ik moet me daar altijd wel heel erg inhouden
om niet Meer te bestellen dan van te voren bedacht..
zo Leuk allemaal)



je kan zoveel envelopjes op elkaar plakken
als je leuk vind
in de enveloppen kan je kleine kadootjes stoppen
lieve briefjes, foto's
wat je wil..

uiteindelijk vouw je het
als een harmonica in elkaar
bind er een gezellig lintje of touwtje om
en versier het zoals je wil..
een lief en persoonlijk kadootje..
in heel weinig tijd..
veel plezier ermee!
(Let Love Rule)

33 opmerkingen:

  1. jakkes van je aurotuit !! adem dus maar heel diep in en uit want je kan er nu dus niks meer aan veranderen ... en heel erg bedankt voor dit ideetje want daar kan ik nu iets heel leuks mee doen voor iemand ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee toch! Die ruit! Nou ja zeg.... ik heb er geen woorden voor. Behalve dan dat ik het héél knap vind dat je de luchtige toon voor je inpaktip hebt weten te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He gatverdarrie wat naar! Ik begrijp dat de luchtige toon dan even ver te zoeken is...
    Sterkte!
    En bedankt voor deze leuke DIY!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee ! Erg he, als ze zo inbreken voor je deur ... echt balen ! Heb dit ook eens meegemaakt, ik was razend ! Waarom doen mensen dat toch ???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Ingrid, wat een narigheid allemaal (las net ook je vorige postje). Kan me voorstellen dat je er flink van uit je doen bent. Sterkte hoor, en....na zoveel narigheid kan het toch alleen nog maar beter gaan? Blijf vertrouwen, de meeste mensen zijn gelukkig wel eerlijk en vriendelijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O dat is vreselijk, je autoruit! Zo erg wanneer iemand niet van andermans spullen af kan blijven.
    En ook bedankt voor de link naar die ge-wel-di-ge webwinkel (daar gaat mijn eindejaarsbudget, snif).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee!! Ik ga meteen kijken voor 'vlopjes...
    Tja tijdens onze tijd in Rotterdam was het bijna gewoonte om 's ochtends gebroken glas te vinden bij de auto. De ronmpslomp er omheen vond ik nog het frustrerendst... (de eerste keren hebben we nog wel aangifte gedaan, verzekering bellen, garage bellen) Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo brutaal als mensen zijn. Iedereen moet van andermans spullen afblijven. Je was gisteren niet de enige bij wie een autoruit is gesneuveld, mijn zusje haar auto is ook gekraakt. Voor niets.
    Heel jammer. Wel weer een prachtige knutsel. Een rustige maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hè getver!! Wat mij ook altijd opvalt? In de 'nettere' buurten worden de meeste auto's vernield. Ik woon nu in een wat ruigere buurt en hier valt het me zo mee (knock on wood). GRR hoor en zo nutteloos ook!!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ja zeg, wat een rare mensen lopen er toch rond.
    Leuk kadootje heb je trouwens gemaakt.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch ideetje, erg van alweer een ruit!! Zal ik je een 'ik wil je troosten' cadeautje opsturen? Na iets slechts moet ook iets goeds komen!

    groetjes emmel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is toch te gek voor woorden! Bij mijn zusje hebben we de webcam in de vensterbank gezet, op de auto gericht. De zich herhalende dader is op die manier gepakt. Mss een idee?
    En luchtig zijn hoeft niet altijd, uitrazen mag ook, dat doen we ook weleens bij jou toch? XX sterkte en ik hoop dat het je dag en vooral je rust niet verknalt..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een vervelend begin van de dag voor jullie! Hier schijnt de zon hoop dat ie bij jullie ook schijnt. Misschien helpt het een beetje...
    Bedankt voor het posten van dit leuke zelfmaakkadootje!
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee zeg! Maar wat een rotdag verder. Adem in - adem uit helpt soms ook niet meer.

    Bedankt voor de link trouwens, ik schrijf veel brieven en ben altijd op zoek naar origineel briefpapier.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt een Super Leuk Idee!!
    Dank je wel voor het delen...
    Trouwens dat roze jurkje bij de afbeeldingen met al die strikjes....
    Die doe me meteen denken aan de aankleedpop die altijd bij mijn opa en oma lag....
    Paar weken geleden zag ik hem nog bij mijn ouders liggen ♥

    Fijne Dag....
    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. als we nu eens met z'n allen denken: het is genoeg!! zou dat helpen?:)
    bedankt voor de link en het geweldige idee!
    veel positieve energie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou ja zeg, de brutaliteit toch om aan jouw spullen te zitten :(
    Wel een heel leuk idee deel je weer!
    Sterkte met de autoruit-rompslomp

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zoveel slechte mensen in de wereld... Houd de moed erin en blijf de mooie dingen doen die je doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee! Dank je wel!
    En wat vervelend dat ze je autoruit hebben ingegooid! Balen! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee zeg!!
    en inderdaad nieuw avontuur erg gevaarlijk!!

    Veel sterkte

    LET LOVE RULE!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wel verdorie zeg: weer een ruit gesneuveld! Je zou ze toch............... Je zou bijna 'op wacht' gaan staan!
    Sterkte met de afwikkeling ervan,

    Knuffel
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zouden dat die criminele bendes uit Oost-Europa zijn?

    Zoek er idd niks persoonlijks achter, al kan ik het me voorstellen dat je die kant uit denkt. De mens betrekt altijd graag alles op zichzelf (ervaringsfeit!)

    Dat van die webcam vind ik wel een slimme tip.

    Wat ook helpt: in een oud barrel rijden, het liefst met deuken en roestplekken. En altijd parkeren naast een mooie, glimmende en nieuwere auto.

    Nicki

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hè, getver. Zo'n inbraak in je auto is een flinke domper. Ik ken het gevoel van toen twee keer kort achter elkaar onze auto werd gestolen. Zo'n inbreuk op je welzijn! (en portemonnee!) Het duurde wel even voor het veilige gevoel terugkwam. Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk was om een happy post te plaatsen. 't Is je toch goed gelukt; bravo!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zorg voor jezelf gooi het eruit ....zeg ik uit ervaring....maar het moet ook even slijten...nu ben je in de alarm fase die moet na een paar weken afzwakken...anders vraag hulp!... om je weer prettig en veilig te voelen....Ik herken de onrust en de angst! maar ook de drang tot knutselen...en deze DIY is toppie! kus en sterkte!
    Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Ingrid, wat vervelend van de inbraken toch steeds! Ik snap niet dat mensen dat kunnen doen! Maar wel een heel leuk knutselwerkje, ga het zeker eens maken! Groetjes en sterkte, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Raak je vertrouwen niet kwijt! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat lief! (en wat vervelend van je auto....)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ah getsie! Maar gelukkig deed het wederom geen afbreuk aan je creativiteit! X

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Bah, wat een vervelend begin van de dag voor je! en dan toch nog zo'n leuk creatief stukje weten te schrijven, dat vind ik heel knap! (en ik ga snel opzoek naar enveloppen....)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. LOVE IT :D! Thank you for sharing this great idea!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. i just found your blog and i need to say, it's an huge inspiration (even though google translater makes funny things..) i really like your bright colors and the fun DIYs. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh that ist sooooo nice! I love it! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)