zaterdag 3 december 2011

Saturday 8 A.M


zaterdag ochtend 8 uur
op dit moment:
ben ik al een tijdje wakker 
regent het
is het nog koud in huis


loopt er een vrouw op straat met een paarse paraplu
ligt de krant al op de mat
is de slager aan de overkant al aan het werk


fietst er een oude vrouw voorbij,
kromgebogen tegen de wind
zit ik voor of achter mijn werktafel,
het is maar hoe je het bekijkt


ben ik toe aan warme koffie
kijk ik naar de schijnbaar willekeurige verzameling
van Dingen in mijn kamer
luister ik naar Messages van Xavier Rudd
dat doe ik altijd als ik zit te typen,
klein blog-ritueel


op dit moment
8 uur in de morgen denk ik aan:
mijn kinderen, toen ze klein waren, op dit tijdstip
warm en slaperig in hun pyamaatjes
en hoe lang dat geleden lijkt..
dat ik nog steeds pijn in mijn kaak heb


aan de kat in Driewegen
en hoe die s'ochtends naast me op een krukje
mee zat te bloggen (och hemel)
dat ik wel even bij Fem koffie zou willen drinken
zoals Ervoor..
dat ik aan Dat soort dingen Niet moet denken, 
laat gaan..


dus denk ik
aan de Leuke dingen:
vakantie, daar waar het warm is
(als ik Ergens aan toe ben..)
hoe geweldig deze kamer is
dat ik
volgende week naar Amsterdam ga
(Hoi Guusje!)


8 uur zaterdagochtend ergens in Zutphen
zo maar een Moment in de Tijd..

19 opmerkingen:

  1. Even wegdromen, heerlijk.
    Fijn weekend.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nostalgie en misschien een beetje heimwee..... Maak er een mooi weekend van! Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo'n echt count your blessings-moment:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus jij was ook al zo vroeg wakker! Ik zat hoestend en proestend en panikerend vanochtend om 6.30 al overeind. Peinzend over hoe.het.nu.verder.moet en waarom.ik.toch.altijd.doe.wat.iedereen.wil.dat.ik.doe. Misschien toch maar eens wat dromen gaan volgen...
    Fijn weekend, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om je op te vrolijken staat hier een leeuk patroon van gehaakt randje om een zakdoek. Iets voor de decembermarkt????
    http://busybeefree.blogspot.com/2011/11/suebonnet-sue-do-you-know-here.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie sfeervolle foto's. Een fijn weekend voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb nog even gecheckt , het staat hier http://sunbonnetsue.com/monproject.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi bericht Ingrid! Je schrijft het zo beeldend dat ik het me levendig voor kan stellen. Hoe je daar vanmorgen in je werkkamer zat (die je overigens al helemaal eigen hebt gemaakt zie ik).

    Ik merk dat ik uitkijk naar je berichtjes iedere ochtend. Voor mij ook als een soort ritueel om de dag mee te beginnen.

    Ik hoop dat je een fijne dag hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAT EEN MOOI BLOGBERICHT
    EN WAT EEN LEUKE KAMER HEB JE :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die pijn in je kaak, ik heb dat ook gehad, iets met tandengeknars en zo. Hopelijk gaat het gauw weg.
    Heb je mijn mailtje gekregen?
    Fijn warm weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zie het helemaal vóór me: zo levensecht beschreven.

    Knuffel!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi plekje om te zijn. Ik heb ook zo'n calimero hangen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zalige momenten zijn dat, .....allemaal!!! knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die kamer van jou... ik denk dat ik alleen nog maar daar zou zitten als ik kon.

    Veel plezier in Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 8 uur zondagochtend ergens in Leeuwarden lees ik (weer) een prachtig blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi geschreven. Jouw werkplek lijkt me een heel inspirerende en veilige plaats om te vertoeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi
    ik heb ook zo,n huilend jongentje schilderijtje en ook zn zusje.
    leuke kamer

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)