zondag 20 januari 2013

It's cold outside & folding cranes


zondagochtend, half negen,
het is ijzig koud buiten,
en stil op straat,
iedereen heeft zich waarschijnlijk nog een keer omgedraaid,
ik las dat het vandaag weer gaar sneeuwen,
och hemel, 
hoewel ik (bijna) niets mooier vind,
dan dwarrelende sneeuw,
hoeft het voor mij niet te blijven liggen, 
nou ja een uurtje dan..


maar die gladde wegen,
en de kou, oh die kou,
ik ga alleen maar naar buiten,
als het echt nodig is,
wat ik ook aantrek,
ik loop al na 3 minuten te bibberen...
(lang niet zo gezellig als in dit liedje..)
en binnen loop ik met 2 vesten en een sjaal aan,
jee, nu word het ineens een weer-praatje,
terwijl ik het over 
het-plezier-van-vogels-vouwen wou hebben,
maar soms gaat dat zo..
(day je Ineens iets heel ander zegt,
dan de bedoeling was..)


dus, ik ging weer vogels vouwen,
ik was eigenlijk een beetje vergeten,
hoe leuk dat was,
het kwam een beetje door het mooie papier,
wat ik kocht bij Bl-ij in Arnhem,
met de mooie grafische printjes,
ik was gewoon benieuwd hoe het er uit zou zien,
en nog eentje, en nog eentje...


ondertussen keek ik gisteren,
naar Borgen via uitzending gemist,
een Deense dramaserie over politiek,
klinkt saai maar dat was het echt helemaal niet,
integendeel...ik zou zeggen : kijken
(staat er geloof ik nog 4 dagen op,
donderdag aanstaande weer een nieuwe aflevering)
en nee..ik heb geen aandelen in Borgen..: )


ondertussen heb ik een Berg vogeltjes,
je kan ze bij mij bestellen,
voor 50 cent per stuk,
het slingertje met 3 vogels en een wolkje kost 2 euro,
(ik maak maar eens reclame,
want wat moet ik met Al die vogels?)
maar als ik jou was,
zou ik het zelf proberen,
want ik wil je niet het plezier,
van het vouwen onthouden...
(instructiefilmpjes staat gewoon op You Tube,
zo leerde ik het ook...)

Veel Vouw-Plezier,
of met wat dan ook,
en hou het warm,
Good Luck!
-X-

21 opmerkingen:

  1. Haha ook ik was gedwongen vroeg op. Nou moet ik zeggen dat uitslapen me toch al niet meer zo goed afgaat. Maar vandaag moest de middelste dochter hockeyen. Maar wat een leuke vogels, gahet ook een x proberen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak maar zoveel reclame als je zelf wilt. Het is immers jouw blog. Ik dacht daar al eerder aan bij je vraag over een evt webwinkel. Waarom verkoop je de dingen niet af en toe via je blog? Net zoals je af en toe wat weggeeft. Of af en toe wat ruilt? Dat lijkt me een mooie tussenvorm als opstap naar een eventuele webwinkel. Idee? Fijne dag vandaag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het altijd genieten, zo'n stille zondagochtend. Al vroeg op, terwijl de buurt nog moet ontwaken. Heerlijk! Leuke vogels! Werkt vervslavend he? Ik weet niet meer hoe het moet, dus ga gauw het instructiefilmpje bekijken. Geniet van deze dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo een hangt er nu recht boven m'n beeldscherm. Ik kijk er graag naar. Dank voor de lieve verjaarspost! fijne dag x PS Dikke sokken! #gratistip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeiemorgen, hier (Middelburg) sneeuwt het al. Ik ga het zelf wel proberen..... de kraanvogels vouwen. MAAR ik ben de eerste die een slinger ga bestellen. GOED IDEE! Ik ga je mailen hoe ik het geld kan overmaken. Verder allemaal een fijne zondag en de verwarmende hartegroeten van Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen!!! Heerlijk hé die kraanvogeltjes vouwen! Hier zijn er al duizenden door m'n handen gegaan...haha.
    De meesten geef ik cadeau maar hierendaar verkoop ik zo ook wel hoor...:o)
    Ik vouw ze met vierkantjes van 5x5 cm...hoe groot heb jij ze?

    Fijne zondag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goede-zondag-morgen!
    Grappig,ik heb net een half uurtje tuinvogels geteld,we hadden een gevarieerde score.Nu verder met het volgende "vogelprojekt" wat ook lekker binnen kan!

    Fijne dag!sija

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, en twee paar sokken, en dan nog koude voeten hebben. Binnen is het verder gelukkig lekker warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk leuk......ga ik zeker ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't is echt brrrrrrr hè? Ik heb me op de bank verschanst, hout in de kachel gegooid en een dekentje over me heen getrokken... lekker aan het haken! Ehm, ik zou alleen nog een paar handschoentjes zonder vingers willen! Waar ik het ook warm van krijg zijn je kraanvogels, die wil ik ook wel eens proberen! Hoewel ik je best de inkomsten gun hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kraanvogeltjes vouwen is een heerlijk tijdverdrijf! Ik vind sneeuw ook wel mooi maar die kou die er onherroepelijk bij hoort mogen ze van mij houden... Ik houd me maar vast aan de gedachte dat het over 2 weken op zondag al weer 6 graden is... Met regen... maar ja, het weer is ook eigenlijk nooit goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het juist wel wat hebben, die sneeuw.
    Niet altijd even makkelijk misschien, maar ik zou de seizoenen niet willen missen.
    En die kraanvogelslinger vind ik heel leuk, ik bestel er één. Zelf maken kan altijd nog, als ik ingesneeuwd ben ;)
    Hoe betaal ik, Ingrid. Let me know!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kan mij gewoon even mailen, wisselen we gegevens uit, enne veel plezier met de sneeuw: ))

      Verwijderen
  13. Hoi Ingrit,
    Omdat ik ziek was/ben heb ik de kou nog niet buiten nog niet gevoeld. Hoewel ik lag te rillen in m'n bed van de koorts. Nu gaat het gelukkig weer beter.
    Ik zie de sneeuw nu horizontaal door de lucht vliegen, harde wind. Brrr.
    Wat een mooie papiertjes gebruik je voor je kraanvogels. Waren ze al vierkant?
    Ik maak zelf als variatie soms ook paarden http://www.origami-fun.com/origami-horse.html
    Veel vouw plezier, ik ga zelf weer achter m'n naaimachine zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk, dat is het eerste wat ik vandaag ga doen nadat ik mijn schoolwerk af heb.
    Dat kan trouwens nog wel even duren want ik ben een beetje brak van gisteravond, oeps ☺ hihi

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk een vogeltjesslinger en wat een mooie papiertjes! Mijn vogeltje staat gezellig in de vitrinekast!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha, wat leuk die vogeltjes (ik was de blije ontvanger van een van hen dat samen met jouw kaartje mijn brievenbus in kwam vliegen)! En prachtig papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe heel veel, maar vouwen, nee (en ik heet nog wel Kraan van mijn meisjesnaam). Maar ze zijn leuk om te zien hoor! Borgen, geweldig he, ik heb ook gekeken. Donderdag weer!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Borgen, daar had mijn vriend het ook al over... maar we waren het vergeten. Toch maar even via uitzending gemist kijken... en wat leuk de kraanvogeltjes... lekker fleurig en kan me voorstellen dat het heerlijk is om te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoera! Ik kan het! Ze zijn gelukt! #blijblijblij
    Dankjewel Ingrid, ik heb ze op mijn blog gezet met een link naar jouw blog! http://akelein.blogspot.nl/2013/01/kraanvogels-vouwen.html
    Dankjewel en groetjes, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)