woensdag 14 augustus 2013

Flocon, le petit mouton


eigenlijk gebeurt er niet zo veel
hier op het platteland..
de grootste opwinding de laatste dagen
was toch wel een ondeugend schaap..
ik moest meteen denken aan boekje 
wat ik uit Frankrijk meenam
Flocon let petit mouton..
over een schaapje wat niet precies doet
wat je van een schaap zou verwachten...


hier achter het huis is een koeien weitje
en een schapenveld..
op zich allemaal heel vredig, misschien zelfs wat saai
(ze grazen en en ze grazen maar)
de laatste dagen hoorde ik steeds één schaap
enorm blaten, het bleek dat die in de verkeerde wei
terecht was gekomen,..
eerst vond ik het nog zielig,
maar nadat 3 boeren hem terug gezet hadden
op het juiste veldje,
en hij nog geen 10 minuten later
weer door de koeienwei liep
leek er toch sprake van enige opzet..;)


de aanwezigheid van het schaapje
veroorzaakt telkens opnieuw 
grote opwinding bij de koeien,
ze beginnen rond te springen, gaan eromheen staan,
en één koe volgt hem op de voet..
voor zover dat gaat,
want Flocon, zoals we 'm noemen
huppelt blatend en wel, van de ene wei naar de ander,
en trekt zich van niemand iets aan
een prachtig schouwspel zo hier vanaf het terras
want verder gebeurt er niet zo veel,
hier op het platteland..
(en ik begin me af te vragen hoe ik mijn blog
ooit moet vullen...
ik kan niet bezig blijven over schapen en zonsondergangen..
misschien had ik toch beter
in Rotterdam moeten gaan wonen ;)

fijne dag
-X-

14 opmerkingen:

  1. Al had je naar Rotterdam verhuist, had je waarschijnlijk verlangd naar schapen en zonsondergangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Had dit verhaal niet willen missen! Maar je maakt het de 'fans' wel makkelijk met een plattegrondje ;) haha!

    Zonnige groet!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voordeel van rustig wonen is dat je de drukte kunt opzoeken als je daar behoefte aan hebt. Om vervolgens weer heerlijk terug te keren naar de rust.
    Komt zeker goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rotterdam?? Nee joh, je moet even wennen aan het platteland. Je komt vanzelf weer in je ritme. Je schreef toch ook nooit over Zutphen? Ja, over die arme slager waar nooit iemand komt :-)
    Komt allemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne blog.
    Tovert een glimlach op mijn gezicht!
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super eigenwijs schaapje. Daar hou ik van. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grappig schaap :). Dit verhaal doet mij denken aan schaapje Lotje (mooi prentenboek van Anu Stohner & Henrike Wilson) ook zo'n eigenwijs en ondeugend beestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha ik vind dit juist heerlijk om te lezen! Kom maar door met die schapenverhalen. Wist je trouwens dat ze konden zwemmen? In Heerhugowaard waar ik woon hebben ze schapen in het gras staan als "natuurlijke" grasmaaiers. Ik zag er vorige week zo een in het water springen, naar de overkant zwemmen en weer terug. Heb het even opgezocht maar dat kunnen ze dus echt. Wist niet wat ik zag!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me heerlijk op het platteland. Helemaal met zo'n ondeugend schaapje hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, precies te volgen! Heel erg leuk. En schapen en zonsondergangen zijn ook echt leuk om over te lezen. Krijg je vast vanzelf nieuwe inspiratie van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ingrid,

    Sluit mij helemaal aan bij de reactie van Mariël.
    Rust maar eens lekker uit, en zoek de brocante hallen/schuren zo rondom Inge maar eens op!
    Volg een leuk boerenweggetje (op de fiets natuurlijk!) en opeens......een bordje met BROCANTE ☺.
    Die insiratie komt vanzelf wel weer hoor.
    Ieder mens heeft rustpauze's nodig.
    Geniet daar óók van!
    En je blog.......nog steeds leuk hoor!!

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo leer je toch weer veel nieuwe dingen! Als het schaapje ooit op z'n rug komt te liggen met 4 pootjes in de lucht, dan moet je 'm gauw weer recht opzetten, anders legt ie t lootje... Laatst gebeurde me dat, hielp t arme beest overeind en de boer was me heel dankbaar. Heerlijk juist dat platteland, er gebeurt altijd iets wel iets waar jij dan weer zo'n leuk verhaal over schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)