vrijdag 9 augustus 2013

Lace curtain (for the Frech feel)


toen ik Daan belde om te zeggen
dat we er aan dachten een huisje te huren op een terp
en hem de foto's liet zien
zei hij meteen : Doen..
(daar was ik blij om, ik hen graag instemming van anderen
over wat ik doe..
dat is misschien wel eens een blogbericht waard
want soms is dat best lastig..)
dichter bij je Franse-huisjes-droom
zal je in Nederland niet komen..
en dat is ook zo.
zeker als je van de Betuwekant aan komt rijden
en dan achter de rivier de Utrechtse heuvelrug ziet liggen..


en wat voor mij echt bij Franse huisjes hoort
zijn die geweldige kanten gordijnen voor de ramen
(liefst met bakken rode en roze geraniums ervoor,
daar word aan gewerkt..;)
dus ik besloot een kanten gordijn
(hoewel ik het eigenlijk ook een beetje tuttig vind..)
gewoon één van Ikea, voor mijn
werk cq eetkamer te hangen..
P. hing ze op..met een gezicht waaruit wel 
duidelijk was, dat dit niet helemaal zijn voorkeur had..


maar het geeft precies
die lichte Franse feel, die bij het huisje past.
zeker als het (krakkemikkige) raampje open staat
en de gordijnen mee wiegen op de wind
(of ineens alle kanten opwapperen als de wind opsteekt-ha)
ondanks dat P het niets vind
vroeg hij wel toen ze hingen
ben je er blij mee..
ja, ik ben er blij mee
met het huisje en met de gordijnen..

fijne dag
-X-

22 opmerkingen:

  1. heerlijk, kanten gordijnen. heb ze ook hangen, maar dan alleen in de zomer, voor dat vakantiegevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn dat je er weer bent! en wat een prachtig uitzicht heb je langs/door je kanten gordijnen heen! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè, ik heb precies dezelfde hangen in onze "hangplek", een houten tuinhuis. Voor de openslaande deuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die gordijnen passen helemaal bij jou en je werkplek. Een perfecte keuze....en ze leveren weer mooie foto's op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heidi uit Deventer9 augustus 2013 om 10:16

    Ik houd helemaal niet van gordijnen, maar zo kan ik me wel voorstellen dat je er blij van wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke werkplek heb je gemaakt zeg. En mooi, zoals je de schaduwen ziet van je kanten gordijn op de muur en op het wandrekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag ze deze week al hangen, heerlijk in jouw eigen sfeertje...
    Gisteren je boek gelezen, complimenten hoor het maakt m'n vakantiegevoel compleet!

    Lieve groet, Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Ingrid; Wat een geweldig plekje heb je nu gevonden! Wij wandelen weleens rond landgoed Marienwaert.. Sinds 7 jaar wonen wij ook op ons droomplekje en dat vakantiegevoel is er nog steeds! Nadeel is dat je dus niet graag meer op vakantie wil!Nergens zo rustig als thuis!( wel voordelig!) Ha.ha; die hoestende schapen herken ik ook! Daar schrok ik ook van snachts. Let wel op; als ze op hun rug liggen; snel omdraaien;anders stikken ze.
    Uit de sloot kunnen ze ook niet zelf komen; want hun vacht wordt zwaar van water.
    Tja; je moet wel alert zijn , daar op t platteland! En niks rustig snachts; roepende ganzen en kikkers,kuchende schapen, blerende lammetjes die snachts hu moeder kwijt zijn etc. Veel plezier daar! groetjes fLEUR

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zoek al een tijdje naar een mooi gordijn om onze voordeur een Franse slag te geven. Het jouwe is in elk geval geslaagd en ik kan 't me levendig voorstellen welke sfeer ze scheppen als de wind ermee speelt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die glasgordijnen van ikea zijn heel leuk. Ik ben er op uit geweest maar toen ik ging hadden ze deze alleen in het creme en ik wil spierwit. tja.. Is prachtig hoor dit is de hippere versie van vroeger !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ze ook en ik heb al heel wat geknutseld met die kanten stof.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En 'P' dan????
    Zou ook érg blij zijn met zo'n geweldige man naast mij! (kom gelukkig niets te kort....heb zelf ook zo'n lieverd ☺)

    Je huisje wordt gezellig!!

    Fijn weekend.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik houd van truttig ♡. Mijn glasgordijnen zijn door mijn wijlen kat vernield...wie weet weer opnieuw proberen..hopelijk dat kat 2 zijn klauwen thuis kan houden

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een beetje tuttig kan best, ik vind je gordijnen heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben dol op die gordijnen, hoe tuttig ze ook zijn.
    Ik heb er de poppenwieg voor mijn dochter mee bekleed, zo schattig.
    Het ziet er prachtig uit bij je, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)