maandag 26 augustus 2013

Plans versus pointless..


de laatste tijd ben ik zo wiebelig als wat
er zit geen lijn in mijn stemming
(die gaat van optimistisch-met-plan
tot een overweldigend geen-zin-en-doelloos)
noch in wat ik overdag doe
alles gaat van de hak op de tak
(ik vraag me ineens wel af, waar die uitdrukking
eigenlijk vandaan komt..)
en hoe hard ik het ook probeer
krijg ik mijn dingen niet op orde,
ik vind (en moet echt) heel veel doen
maar ik stel alles steeds maar uit
zie overal tegen op..
en vervolgens irriteer ik me eraan
dat Niks echt voor elkaar komt..

zo probeer ik al de hele week
een paar marktdozen voor aanstaande zondag
in te pakken
maar verder dan het gezellig fotograferen
kom ik niet..dat Soort dingen
en terwijl ik zo zit te mokken op deze prachtige maandag
moet ik ineens denken aan 
dit liedje van Brigitte Kaandorp
(ik denk nooit aan haar,
maar ineens komt het binnendrijven)
en terwijl ik daar naar luister
kan ik mezelf natuurlijk nog Onmogelijk serieus nemen


en heb ik zelf de hele vaart uit dit 
ik-ga-eens-lekker-zeuren-op-maandag-bericht
gehaald...
dus ik pak mijzelf op, ga die dozen inpakken
maak wat lijsten van wat ik moet gaan doen,
kijk eens naar buiten en tel mijn zegeningen
of doe gewoon helemaal niks
dat zou ook best kunnen,
want er is geen pijl op te trekken
(ook al weer zo'n gekke uitdrukking)
op mijn stemming noch op wat ik doe
want ik ben zo wiebelig als wat..;))

fijne maandag
-X-

28 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar, en om gek van te worden. En plannen waar ik dan heel blij mee ben om vervolgens te denken waarom, weerheen, waarvoor ...

    ik Brigitte maar eens luisteren!

    Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoe herkenbaar!
    's-morgens vol goede moed beginnen, mijn hoofd vol ideeën, lijstje klaar, energie te over, en dan aan het einde van de dag weer tot de conclusie komen dat er helemaal niets van terecht gekomen is...
    ik heb voor mezelf besloten dat dit tijdelijk is en dat ik HEEL binnenkort op een avond merk dat wel alle ideeën uitgevoerd zijn en het lijstje afgevinkt is, tot die tijd geniet ik gewoon iedere dag van jouw berichtjes! (en daarna ook nog denk ik)
    fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou eerst maar eens uitgebreid bijkomen van de verhuizing en alle veranderingen in je leven! Jezelf opjagen lijkt me nu net niet nodig, en zelf contraproductief. Gewoon een beetje toegeven, lekker even blijven wiebelen en ervaren wanneer dat dan over is....
    Alleen doen waar je energie van krijgt, en misschien is dat even niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo heb ik dat vaak op zondag (voor mij de rustdag) dan heb ik echt zin om maandag met volle moed te beginnen.
    Maar op maandag heb ik het ook altijd heeeeel zwaar.
    Leuk liedje trouwens, een schop onder m'n achterste en ook hier gaan we er even tegen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Raap jezelf bij elkaar......en dan in een RUSTIG TEMPO beginnen aan je lijst(je)......daarna gewoon ERGENS op je lijst(je) beginnen met DOEN!......bakkie koffie.......weer verder gaan......en vanavond BLIJ constateren dat je alweer wat van je lijst(je) af kan schrappen.......geeft moed en energie ☺......slaap je lekker van!

    Suc6.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh bedankt voor dat liedje! Helemaal goed voor mij! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wiebel maar lekker voort ! dat mag ook af en toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij ben je gewoon vergeten koffie te drinken :-) Ik ga er gauw nog eentje nemen... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha...dat liedje van Brigitte wordt hier wekelijks gezongen...haha! Geweldig!
    Fijne week!!! Succes met alles hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een heerlijk blogje toch weer, lekker herkenbaar ook. Ik schop mezelf ook geregeld op de kont. Ik vraag me ook wel een beetje af of het niet bij onze leeftijd hoor. Fijne dag meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb het ook de laatste tijd, bergen.... verschrikkelijk.
    Lach ook heel hard om mezelf, maar dan nog....
    Dus ga je op zoek.
    Een denkwijze op mijn lijf geschreven van een numeroloog: 'moeilijk? Noem alles dat spannend, zwaar of eng is, interessant.'
    Las: soms nemen mensen het leven te serieus. Whoops, zet mij op nummer 1. Daar kan ik wat aan doen.
    Daar komt nog bij, dat ik laatst las, als tegenhanger van alle tjakka en positief denken en the Secret, dat je als niet-van-nature-positief-denker niet tegen je natuur positief zou moeten denken en handelen om je goed te kunnen voelen. Het schijnt eerder averechts te werken.
    Heerlijk treffend en relativerend dit lied van Brigitte Kaandorp, ook dat nog, hihi.
    Goede week, ik begin 'm in ieder geval al weer een stuk lichter, dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ook hier heel herkenbaar! en om in de stijl van Brigitte te blijven..."het komt allemaal wel weer goed! "
    geniet lekker van het zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Komt het niet gewoon door alle grote veranderingen van de laatste tijd, dat wiebelige gevoel?
    wat bij mij dan helpt is een lijstje maken van wat je nog moet doen, en dan lekker afstrepen wat je hebt gedaan. Geeft duidelijkheid en rust.
    En vergeet niet van de zon te genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn toch dat zoveel mensen dit herkenbaar vinden, ik ook trouwens. Dat werkt wel een beetje troostend, vind ik. Een beetje lief zijn voor jezelf vind ik altijd het beste helpen en gelukkig gaat het ook weer over... tot de volgende keer zich weer aandient ;) Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo herkenbaar!! Dus na het typen van dit berichtje pak ik mijn kont van de bank en ga ook gauw aan de slag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik wiebel gezellig mee:)
    Liefs Thee (eigenlijk Theetje, maar dat rijmt niet, snapt ge:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lap zeg, heb ik een half uur filmpjes van die brigitte zitten bekijken, ik kende haar niet maar ik lach mij hier wel scheten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik volg je wel en wee nu al een poosje en het verbaast me niks. Moet je zien wat je allemaal deed het afgelopen halfjaar. Het boek is in de openbaarheid, de verhuizing is achter de rug. Ik zou het geloof ik ook even niet meer weten.
    Ik zend je een vrolijke groet, geen idee of dat helpt.
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Herkenning, herkenning, herkenning.....
    Word vaak moe van mezelf. 's ochtends vol plannen, om 'savonds er achter te komen dat mijn plannen niet van de grond zijn gekomen.
    En daar dan ook nog van balen natuurlijk ;-)
    Het komt vast wel weer goed, Ing.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Is het "gewoon" niet , teveel willen, teveel doen, teveel hebben, teveel, teveel, teveel. En mijn oma zij altijd al, alles waar te voor staat is niet goed. Behalve TEVREDEN. En dat zijn we dan juist weer niet. Niet tevreden met wat we niet gedaan hebben, en nog MOETEN doen.
    Door schade en schande wijs geworden (burn-out) heb ik geleerd (maar nog niet altijd hoor !!!!) Om meer tevreden te zijn.
    Hoe????
    Door los te laten en af en toe gewoon te wiebelen in mijn eigen ritme.
    Gun het jezelf.
    Dan komt het zeker weer goed.
    Hartelijke groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waarom moeten we ook altijd zoveel van onszelf, maar herkenbaar Ingrid! En wanneer er binnen ons gezin weer eens gemopperd wordt, dan zingt de rest in koor: "Zwaar leven, ik heb een zwaar leven" .... de glimlach is er dan snel weer en valt het eigenlijk allemaal wel mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik zou gewoon zondag lekker thuis blijvenop de bank. En dan een aantal weken alleen maar uitrusten en NIET maar doorgaan met van alles ondernemen'

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hai Ingrid, wat is dat allemaal herkenbaar! Omdat het bij mij zo bij de laatste jaren hoort, dacht ik dat het met "de jaren" lees de menopauze te maken had :d :d Ik schuif ook op naar 50 jaar, brrr :-) Het komt vast allemaal weer goed, vertrouw daar maar op. Trouwens, van WIE moeten we al de dingen die we zo heel erg moeten? Juist ja, van onszelf... Gewoon wat gas terugnemen, je zult zien, alles komt goed ! Manou

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Niet gek dat je na alle drukte weer even je draai moet vinden. Dat komt vanzelf helemaal goed! Gewoon rustig aan doen en jezelf de tijd geven om aan de veranderingen te wennen en zo'n liedje op z'n tijd kan ook zeker helpen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Ingrid, net je blog ontdekt via mollie makes. I live in New Zealand and had never heard of Brigitte , maar nu net een uurtje haar grappige filmpjes bekeken. Dus nu kan ik met een lach mijn prachtige lentedag beginnen! Ik moet nog wat klungelen op m'n sewing machine vandaag. Gisteren eindelijk de rest van 4 maanden rotzooi opgeruimd en de tafel terug gevonden. It only took 2 days in the end...Hartstikke bedankt en ik zal je vaker bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha, briljant liedje he. Hier in huis wordt het ook regelmatig gezongen, en dan vooral voor m'n dochter die zo ontzettend kan miepen en piepen...heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. post-move-depressie, zou het bestaan?!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)