donderdag 8 mei 2014

A beautiful day (and a pig cloud)


Dus ik stond in alle vroegte op, gisteren,
pakte mijn roze mand,
deed mijn allerhipste schoenen aan
(niet dat dat iemand daar op let
maar ik voel me er heerlijk zelfverzekerd door..:)
en P bracht mij, op weg naar zijn werk,
naar een stationnetje.
Ik nam de trein, miste mijn aansluiting in Zwolle
(omdat ik in de trein op zoek ging naar een wc,
waardoor ik helemaal voorin de trein zat,
en veel te ver moest lopen naar het andere perron)
Maar na bijna 4 uur was ik dan toch in Groningen...


Waar Martine al op mij stond te wachten..
Ik wilde natuurlijk eerst even de Martinitoren zien,
ik was nog nooit eerder daar...
Hij is prachtig maar ik vind toch de Lange Jan in Middelburg,
de allermooiste..ach de Lange Jan..;)
Vervolgens reden wij over het platteland,
naar het huis (overigens echt Geweldige huis)
van Martine, alwaar wij koffie dronken, koek aten,
en kletsten, en nog meer en nog langer..
We bekeken de foto's voor mijn boek,
dronken thee en babbelden voort en voort..
Het was zo'n gezellige feestelijke middag
dat die zomaar ineens om was
en ik helemaal niet toe kwam aan foto's maken..


En het tijd was om de lange reis terug te maken,
waarbij ik, hoewel ik een dik boek bij me had,
enkel uit het trein raam naar buiten staarde,
waar de ene na de andere mooie wolk voorbij dreef..

Het was een mooie dag,
zo één die zo in het grote boek:
Dagen met een Gouden randje kan..

ik wens je vandaag ook zo'n dag!
-X-

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je zo'n goudenrandjesdag had. Hier is nog geen zon te zien.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor wat je me toewenst!
    Ik ga mijn schoonmoeder en daarna mijn vader blij maken met het gezelschap van mijn jongste twee zonen (en mezelf).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Terwijl ik je blog lees kijk toch even naar de Lange Jan. Het blijft een mooie toren en als ik de Lange Jan zie ben ik weer thuis. Je blog van vandaag was voor mij een reisje naar vroeger. Ik woonde in Middelburg en heb familie wonen in Groningen. Toen ik nog een klein meisje was gingen we bijna iedere vakantie met de trein naar Groningen. De leuke herinneringen komen naar boven drijven en het brengt een glimlach op mijn gezicht. Bedankt daarvoor. Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wij genieten zo een beetje mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was het!
    Ik geniet nog na. Dankjewel! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om positieve dingen te lezen als het buiten miezert en koud is! Groetjes, Manon

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)